5 ogromnych korzyści wynikających z prowadzenia firmowego bloga

pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron najczęściej wybieraną formą promocji przed przedsiębiorców
26 May 2015
panda 4.2 google
Panda 4.2 – dla jednych szansa, dla innych zagrożenie
2 August 2015

5 ogromnych korzyści wynikających z prowadzenia firmowego bloga

korzyści wynikające z prowadzenia firmowego bloga

Ostatnimi czasy coraz częściej porusza się kwestię prowadzenia firmowego bloga w celach różnorodnych, jednak zawsze zmierzających do punktu docelowego, jakim jest zwiększenie sprzedaży. Nie da się ukryć, że nowoczesne strony internetowe tworzone „na jeden raz” przestają być tak skuteczne, przynajmniej w perspektywie generowania świeżego ruchu, jak ich młodsze siostry dorastające w oparciu o nowe zwyczaje i standardy. No właśnie, postanowiliśmy przyjrzeć się wszystkich przychodzącym na myśl korzyściom, jakie wynikają z prowadzenia bloga w swojej firmie. Tym sposobem zebraliśmy listę 5 powodów, dla których warto poświęcić trochę czasu na unowocześnienie swojej witryny.

  1. Buduj bliższe relacje z klientem

Wizytówka firmowa przedstawiająca ofertę, kilka zdań na temat firmy, formularz kontaktowy i referencje nie mówi twoim kontrahentom praktycznie nic. Stanowisz tylko kolejny zlepek tekstów sprzedażowych, które wpadają jednym uchem, a wypadają drugim.

Wprowadzenie do strony bloga pozwala przełamać bariery na linii firma – klient. Pisząc tematyczne artykuły, udostępniając fachowe porady, czasem bardziej luźne treści, budujesz silne więzi ze swoimi odbiorcami, którzy nie traktują cię już jako „przedsiębiorstwo XYZ„, ale utożsamiają cię z konkretnymi emocjami, jakich doświadczyli podczas czytania skierowanych bezpośrednio do nich wiadomości.

  1. Stwórz grono powracających odwiedzających

Tak to już jest, że w przypadku tradycyjnych, nudnych i krótkowzrocznych stron internetowych, mamy do czynienia głównie z ruchem jednorazowym. Są to osoby, które po trafieniu na naszą witrynę albo przechodzą do transakcji, albo zamykają okno przeglądarki. Ci pierwsi po dokonaniu zakupu nigdy nie wracają (bo nie dostają do tego odpowiedniej zachęty), a ci drudzy nawet nie pamiętają, że kiedykolwiek odwiedzili taki adres www.

zakładanie bloga dla firmy

Opłaca się prowadzić firmowego bloga. Pozytywnie wpływa na relacje z klientami, daje większe możliwości reklamowe oraz sprzyja pozycjonowaniu.

Redagując firmowego bloga i wysyłając sygnały do mediów społecznościowych znacznie poprawiasz statystyki dotyczące ruchu powracającego. Te same osoby wielokrotnie powracają na stronę, ponieważ pojawia się na niej coś oryginalnego, dotąd niespotykanego. Siłą rzeczy wokół nowej treści nadal znajdują się materiały pierwotne informujące o ofercie firmy. Rachunek prawdopodobieństwa jest nieomylny – prędzej czy później któraś z tych osób zdecyduje się na współpracę.

  1. Zminimalizuj budżet marketingowy (lub zmaksymalizuj konwersję z reklam)

Aktualizując bloga budujesz jakiś punkt zaczepienia. W ten czy inny sposób zjednujesz sobie odbiorców, którzy w pewien sposób utożsamiają się z twoją firmą. Oznacza to, że każda kampania reklamowa generująca ruch na stronę przynosi zwielokrotnione korzyści. Płacisz bowiem za jednokrotne pozyskanie użytkownika, jednak dzięki ciekawym treściom możesz go zatrzymać na dłużej. Tym samym część pieniędzy na marketing zamiast trafiać do kieszeni potentata reklamowego, zostaje na twoim koncie.

  1. Ściągnij odbiorców, do których nigdy nie byłbyś w stanie dotrzeć

Nie każdy odbiorca reklamy zareaguje na twoją ofertę, choćby jak świetna ona nie była. Niektóre osoby są wręcz wyczulone na wszelkie materiały sponsorowane i instynktownie ignorują jakiekolwiek ich przejawy.

Blog firmowy to zupełnie inna sprawa. Potencjalny odbiorca może uznać treści w nim zawarte za przydatne i rzeczowe, a więc takie które mogą mu realnie pomóc w życiu. Znacznie chętniej podejmuje interakcję, a nawet bierze czynny udział w marketingu wirusowym, udostępniając artykuł na swojej tablicy, przekazując znajomym i wysyłając sygnały w mediach społecznościowych. Nigdy nie osiągnąłbyś tego efektu standardowymi środkami promocji.

  1. Zwiększ skuteczność pozycjonowania strony

Dostarczanie nowego, cennego contentu świetnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce Google. Regularna publikacja wartościowych treści zoptymalizowanych pod kątem SEO przekłada się na lepsze efekty pozycjonowania. Poza tym to doskonała okazja do rozpoczęcia pozycjonowania według strategii long-tail (długi ogon). Polega ona na wybieraniu większej ilości mało konkurencyjnych słów kluczowych, na które konkurencja jest wyjątkowo słaba lub wcale nie istnieje. W ten sposób wystarczy odpowiednia optymalizacja tekstu i lekkie podlinkowanie, aby osiągnąć wysoką pozycję i zapewnić sobie kolejne źródło świeżych odniesień.

Nie sposób w tym miejscu nie wspomnień, że agencja interaktywna Proadax od dawna działa zgodnie ze wszystkimi zasadami, jakie zostały uwzględnione w tym artykule. Każdy z naszych klientów ma do dyspozycji profesjonalnego copywritera, który jest gotów prowadzić firmowego bloga łącząc dwie kluczowe umiejętności: pisanie chwytliwych, ciekawych tekstów oraz optymalizację treści pod kątem SEO.

Jeśli jesteś zainteresowany otworzeniem bloga dla swojej firmy, zapraszamy do rozmowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij