UWAGA! Zmiana numeru KONTA BANKOWEGO !
2 September 2015
Jak stworzyć budującą zaufanie zakładkę „O firmie”?
27 October 2015
marketing szeptany

Marketing szeptany wykorzystywany jest jako forma promocji firmy, produktu lub usługi mająca z założenia wyglądać na naturalną i spontaniczną. Można powiedzieć, że idealnie wykonana szeptanka powinna zaangażować użytkowników, którzy nie domyślają się że w rzeczywistości dany post, artykuł czy komentarz jest reklamą.

Wbrew pozorom znalezienie osoby, która wykona to zadanie solidnie, nie jest proste. Dlaczego wbrew pozorom? Ponieważ wystawiając ogłoszenie na portalach typu Oferia, OLX czy forach poświęconych marketingowi, otrzymamy lekką ręką kilkanaście, a najpewniej kilkadziesiąt zgłoszeń w zróżnicowanych przedziałach cenowych. Można przyjąć, że widełki zaczynają się od zaledwie 70 gr do 6-7 zł za jeden post/komentarz. Kategorycznie odradzam rzucanie się na najniższe zaproponowane stawki. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że wówczas otrzymamy bardzo surowe treści pachnące na kilometr nachalną reklamą. Przeważnie takie wpisy przestają istnieć już kolejnego dnia. Nie ma się co dziwić, w końcu nikt za kilkadziesiąt groszy nie będzie miał motywacji do przeprowadzenia rzetelnej kampanii. Dopiero płacąc kilka złotych za jeden post możemy oczekiwać, że będzie on:

  • stworzony w odpowiednim dziale na tematycznym forum,
  • założony z konta wyglądającego na naturalne (odpadają profile zarejestrowane minutę wcześniej),
  • w interesujący sposób skłaniał użytkowników do podjęcia dyskusji, udzielenia pomocy,
  • przekładał się na realne zwiększenie ruchu na reklamowej stronie.

Poprawnie zaplanowana i wdrożona kampania marketingu szeptanego może przynieść rewelacyjne efekty łączące w sobie zwiększenie sprzedaży, kreację i popularyzację marki, a także wzrost widoczności w wyszukiwarce. Niestety jednak jest też druga strona medalu. Przeprowadzona „na odczep się” akcja przyniesie firmie szereg niebezpiecznych następstw. Będą to między innymi: zniszczenie wizerunku i szerzenie fałszywych informacji na temat marki.

Ważne, aby podczas szeptania nie kierować się wyłącznie koniecznie zdobyciem odnośnika do swojej strony. Takie wpisy są znacznie częściej uważane za spam, a w następnej kolejności usuwane lub chociaż ignorowane. Zdecydowanie więcej korzyści przyniesie ci zainicjowanie ciekawej dyskusji wokół produktu lub usługi bez podawania namiarów firmowych. Po rozwinięciu tematu możesz ostrożnie wprowadzić taki element, choć nie jest to niezbędne. Nawet nie wyobrażasz sobie, jak duży ruch możesz wygenerować bez stosowania aktywnych linków. Wystarczy niewinne wtrącenie nazwy czy charakterystycznej frazy, a w ruch pójdzie wyszukiwarka Google za pomocą której użytkownicy trafią wprost do twojego biznesu.

Skuteczność marketingu szeptanego w wielu przypadkach bije na głowę inne metody promocji w internecie. Powód jest prosty. To alternatywna i znacznie bardziej wymagająca droga, na którą wchodzą nieliczni. Większość wybiera niewymagające wielkiego zaangażowania reklamy typu PPC, artykuły sponsorowane itp. Na te kanały rzuca się ogromna liczba przedsiębiorców, a więc „owoce” przypadające każdemu siłą rzeczy nie mogą być wielkie. Tymczasem będąc jednym z niewielu marketingowców na sprawdzonych miejscach do szeptania, jesteś w stanie stworzyć zupełnie nowe źródło klientów, przejmując większość dostępnego tam ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij