Jak promować bloga za darmo? 3 sprawdzone sposoby

google wyniki mobilne
21 kwietnia 2015 r. Tego dnia Google zmieni się dla użytkowników mobilnych
15 April 2015
agencja interaktywna kraków
Proadax na arenie międzynarodowej. Dziękujemy za wsparcie!
20 May 2015

Jak promować bloga za darmo? 3 sprawdzone sposoby

jak reklamować bloga

Nawet najlepszy blog nie wypromuje się sam. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz subiektywny serwis felietonistyczny, czy firmowego bloga którego celem jest napędzanie sprzedaży. W obu przypadkach napisanie dobrego kontentu to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Podobnie jak przy budowie egipskich piramid – to nie wierzchołek jest najważniejszy, lecz mozolna i żmudna praca przy stawianiu solidnych fundamentów. W tej konkretnej sytuacji bazą gwarantującą sukces są efektywne działania promocyjne, które docelowo generują pożądane konwersje (np. zapis do newsletter’a, zakup produktu lub usługi czy pobranie pliku).

Bez wątpienia jesteś w stanie wyróżnić więcej niż 3 sposoby na promocję nowych treści na blogu. Sęk w tym, że – podobnie jak przy pozycjonowaniu i klikalności w poszczególne pozycje wyników wyszukiwania – konkretne metody dają różne efekty. Poniżej zaprezentujemy trzy, które (przynajmniej w naszym przypadku) odpowiadają za blisko 80% całego ruchu w sekcji z artykułami.

  1. Facebook Król – fanpage, grupy, znajomi

Ani to odkrywcze, ani zaskakujące. Ale po co szukać na siłę czegoś spektakularnego, skoro tak proste źródło jakim jest Facebook daje właśnie najlepsze efekty?

Po pierwsze – gromadź społeczność wokół swojego fanpage. Nie ograniczaj się tylko do udostępniania statusów. Osobiście polecamy promocję każdego postu z zaznaczeniem tylko osób powiązanych z naszym fanpage. Powód jest prosty. Facebook cały czas zmierza do ograniczenia zasięgu naturalnego, więc nie wykorzystujemy całego potencjału naszej strony. Posty sponsorowane ograniczone tylko do naszych odbiorców nie okażą się drogie, a za to niesamowicie skuteczne.

Prosimy abyś udzielił odpowiedzi na następujące pytanie: Do ilu facebook’owych grup związanych z twoją branżą należysz? Jeśli uznasz, że niewielu, to tracisz ogromny potencjał. Grupy są świetnym (i darmowym) źródłem wartościowego ruchu. Zakładając, że znajdziesz zaledwie 10 takich miejsc, możesz dotrzeć co najmniej do kilkuset czy kilku tysięcy rzeczywistych odbiorców (ponownie jak przy fanpage, nie do wszystkich członków grupy dotrze informacja o twoim poście).

Wreszcie – twoi właśni znajomi, o ile widzisz szansę, że dany artykuł ich rzeczywiście zainteresuje.

  1. Powołuj się, wspominaj i cytuj

Przysługuje ci piękne prawo, jakim jest prawo cytatu. W rozsądnym zakresie możesz przytaczać słowa i dzieła innych osób, oczywiście powiązanych z tematyką twojego bloga. Nie chodzi tu o tworzenie większej ilości kontentu, lecz magię powoływania się na innych ludzi. Jeżeli cytujesz specjalistę w danej branży, zwiększasz wiarygodność swojego tekstu. Potencjalni odbiorcy chętniej przeczytają artykuł, jeśli wspomnisz że znajdzie się w nim wypowiedź osoby powszechnie znanej. Wreszcie – informując tę osobę o fakcie wspomnienia o niej, zwracasz uwagę najlepszych na swojego bloga. Jest też szansa, że autor cytatu przekaże informację swojemu, znacznie szerszemu gronu odbiorców.

To doskonała metoda szczególnie dla młodych blogerów, którzy nie zdążyli zgromadzić wokół strony własnej społeczności.

  1. Buduj listę mailingową

Nie wyobrażamy sobie prowadzenia sklepu internetowego oraz bloga bez listy mailingowej. Przecież to doskonałe i potężne narzędzie do promocji nowych produktów, wyprzedaży czy generalnie kontaktu z odbiorcami. Wdrożenie systemu mailingowego może być nawet darmowe, a korzyści wynikające z budowy własnej listy są nieskończone.

Załóżmy, że zgromadzisz na początek 1000 subskrybentów. Jeśli nawet tylko 30% z nich przeczyta wysłaną wiadomość i przejdzie do artykułu, będzie to aż 300 odwiedzających pozyskanych zupełnie bezpłatnie. Zauważ też, że twoja lista stale rośnie. Wraz z upływem czasu staje się coraz bardziej wartościowa i skuteczna.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że próby korzystania z czyichś mailingów są przeważnie bezowocne. Nie ma sensu kierować wiadomości do osób, które nie znają twojej strony. Po prostu uznają to za spam i na zawsze zrażą się do marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij