Pozycjonowanie stron najczęściej wybieraną formą promocji przed przedsiębiorców

agencja interaktywna kraków
Proadax on the international market
24 May 2015
korzyści wynikające z prowadzenia firmowego bloga
5 ogromnych korzyści wynikających z prowadzenia firmowego bloga
23 June 2015

Pozycjonowanie stron najczęściej wybieraną formą promocji przed przedsiębiorców

pozycjonowanie

W kwietniu oraz maju ARC Rynek i Opinia na zlecenie serwisu home.pl prowadziła badania dotyczące metod marketingowych stosowanych przez polskich przedsiębiorców. Pod lupę wzięto 1086 właścicieli jednoosobowych, mikro (1-9 pracowników), małych (10-49 pracowników) oraz średnich (50-249 pracowników) firm. Wybrani przedstawiciele działali m.in. w branżach budowlanej, motoryzacyjnej, gastronomicznej, transportowej czy finansowej. Pierwsza faza badań odbyła się w dniach 15-27 kwietnia, druga w dniach 5-8 maja 2015 r.

Ankietowani mieli za zadanie wybrać, którą z m.in. poniższych form promocji firmy stosują w swoim biznesie:

  • pozycjonowanie stron internetowych,
  • reklama w prasie,
  • bannery reklamowe w internecie,
  • reklama zewnętrzna,
  • mailing,
  • reklama w radio,
  • udział w targach branżowych,
  • reklama w TV,
  • marketing szeptany.

Wyniki okazały się ciekawe, bowiem pierwsze miejsce zajęło pozycjonowanie stron internetowych (69%) z miażdżącą przewagą nad reklamą w prasie (28%). Kolejne wyniki były coraz mniejsze i były to kolejno: bannery w internecie (21%), reklama zewnętrzna (18%), mailing (13%), radio (8%), targi (6%), TV (4%), marketing szeptany (2%).

Z wyników łatwo można wywnioskować, że coraz większy udział w działaniach marketingowych ma reklama internetowa. Potwierdzają to jednak coroczne szacunki dotyczące tego, ile pieniędzy w danym roku polscy przedsiębiorcy zamierzają zainwestować w e-reklamę. Przyjmuje się, że w bieżącym roku kwota ta wyniesie nawet dwa miliardy siedemset tysięcy złotych. Właściciele firm przekonali się, że przyszłość tkwi właśnie w marketingu internetowym, który oferuje niespotykane w innych sektorach sposoby precyzyjnego określania wydajności kampanii, śledzenia wyników w czasie rzeczywistym czy bardzo dokładnego targetowania. Nie da się też ukryć, że w niektórych branżach wciąż prym będą wiodły tradycyjne formy promocji, jak kolportaż ulotek, reklama w prasie czy lokalnych rozgłośniach radiowych.

Zastanawiający jest jednak fakt, dlaczego sondaż został przeprowadzony w dość niejasny sposób. Nie uwzględniono w nim bowiem chociażby kwestii dotyczących reklam Google Adwords czy reklamy w social media. Wysoki wskaźnik przy pozycjonowaniu daje prawo mniemać, że przy dwóch wyżej wymienionych również zdecydowana większość ankietowanych postawiłaby krzyżyk. Jedno jest jednak pewne – udział reklamy internetowej w stosunku do tradycyjnej z roku na rok będzie się powiększał, pogłębiając dzielącą te dwa typy przepaść.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij