Atrakcyjne treści publikowane na stronie internetowej stanowią niewątpliwie jej olbrzymi atut. Podstawowym założeniem strategii content marketingu jest pozyskiwanie potencjalnych klientów za pomocą interesujących i przydatnych materiałów tekstowych. Jednak bardzo łatwo jest pogubić się w gąszczu zasad odpowiedniego przygotowywania treści. W dzisiejszym wpisie publikujemy najczęstsze błędy popełniane przez administratorów stron internetowych, a także podpowiadamy, w jaki sposób skutecznie ich unikać!

Jedynym sposobem na odniesienie sukcesu w content marketingu jest sprawienie, by odbiorca powiedział: “to zostało napisane specjalnie dla mnie” (Jamie Turner, 60 Second Marketer)

Czy zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób Google ocenia i analizuje treści zamieszczone na stronach internetowych? Okazuje się, że pod uwagę branych jest kilka kluczowych elementów, do których należą:

  • unikalność tekstu (Google uwielbia niepowtarzalne treści, które nie były dotąd publikowane w Internecie)
  • długość tekstu (lepszy jest dłuższy, przemyślany tekst, niż krótka, kilkuzdaniowa notatka, która nie ma możliwości wyczerpania tematu, na który piszemy)
  • jakość tekstu (należy znaleźć „złoty środek” pomiędzy tworzeniem treści pod wyszukiwarki, a contentem dostarczanym dla potencjalnych klientów – zamieszczone materiały muszą być dla nich interesujące oraz „lekkie” w odbiorze)
  • aktualność tekstu (istotne jest publikowanie materiałów dostosowanych do zmieniających się trendów rynku lub rozbudowywanie już istniejących treści)
  • umiejscowienie treści (znacznie lepiej ocenia treści, które znajdują się wysoko w kodzie strony)
  • słowa kluczowe (pamiętajmy, aby w każdym tekście znalazły się frazy kluczowe, na wypozycjonowaniu których szczególnie nam zależy)
  • keyword stuffing (podczas dodawania słów kluczowych do tekstu zwróćmy uwagę, aby nie przesadzić z ich ilością. Dla robotów wyszukiwarek będą one podejrzane (jest to uznawane za próbę manipulacji algorytmem)
  • sposób formatowania treści (każdy tekst powinien zawierać nagłówki, w których umieszcza się tytuł i śródtytuły artykułów)
  • linki wewnętrzne (warto w publikowanych tekstach umieszczać linki do innych artykułów znajdujących się w obrębie tej samej strony)

“Wartościowe treści są kluczem do rankingów Google” (Matt Cutts, Head of Google’s Webspam team)

Aby stworzyć wartościowy i atrakcyjny dla użytkowników strony content, który jednocześnie będzie wysoko oceniany przez wyszukiwarki Googla należy unikać podstawowych błędów, których popełnianie może skutkować odnotowaniem spadku liczby wizyt potencjalnych klientów na stronie i zwiększeniem trudności w wyszukaniu strony firmy w Google.

Poniżej zamieszczamy najpopularniejsze błędy, które warto wziąć sobie do serca podczas przygotowywania nowych materiałów na stronę internetową. Ponadto warto jeszcze raz przejrzeć cały istniejący serwis i sprawdzić, czy przypadkiem na jakiejś podstronie nie ma treści, które zamiast pomagać, mogą zaszkodzić optymalizacji serwisu.

  • Brak strategii działania (w przypadku przygotowywania treści na stronę internetową nie należy działać „na oślep”. Wszystkie artykuły i inne materiały tekstowe muszą być dokładnie przemyślane i tworzyć razem spójną całość. Przed przystąpieniem do pracy warto odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytanie: jakie są najważniejsze cele, jakie chcemy osiągnąć za pomocą dodawanych treści?
  • Brak określenia grupy docelowej (zanim zaczniemy publikować jakiekolwiek materiały, musimy sprecyzować do kogo są one adresowane. W inny sposób będziemy komunikować się z młodzieżą, młodymi mamami i kierowcami ciężarówek. Ważne jest, aby precyzyjnie określić, kto konkretnie jest naszym klientem, a następnie tworzyć content „przyjazny” danej grupie docelowej
  • Brak spójnej komunikacji (należy pilnować zachowania ujednoliconego sposobu komunikowania się z potencjalnymi klientami. Jeśli decydujemy się na zwroty „pan, „pani”, nie wolno nam w nowych tekstach zwracać się do grupy docelowej w sposób bardzo bezpośredni, stosując emotikony, itd.)
  • Brak komunikacji z odbiorcami (warto śledzić komentarze pojawiające się na stronie (jeśli udostępniamy taką możliwość użytkownikom) oraz zadbać o regularne odpisywanie na wszystkie zapytania klientów)
  • Zbyt natarczywe działania sprzedażowe (głównym zadaniem prowadzenia firmy jest sprzedaż towarów i usług, natomiast głównym celem prowadzenia strony internetowej powinno stać się zainteresowanie odbiorców naszą ofertą poprzez zaprezentowanie się w charakterze eksperta w swojej dziedzinie (autorskie, poradnikowe teksty). Dzięki takim zabiegom wzbudzimy zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, co zaowocuje wybraniem przez nich naszej oferty.

Praca nad wartościowym contentem publikowanym na stronie internetowej nie jest wcale łatwym zadaniem. Dla jednej osoby przygotowanie tekstów przyjdzie łatwo, z kolei dla kogoś innego powyższe zadanie może stanowić przeszkodę nie do pokonania. Jeżeli zależy nam na materiałach przygotowanych przez doświadczonych specjalistów, warto powierzyć pracę nad nimi profesjonalnej firmie. Zapraszamy do współpracy!