Nikogo nie trzeba przekonywać, że wideo to doskonały sposób na przekazywanie innym ludziom informacji o sobie, firmie, produkcie czy usłudze. To nie jest już tylko kwestia panującej mody czy chwilowa fascynacja najnowszymi technologiami. Format wideo na stronie firmy to element mocno zapadający w pamięć konsumentów, a do tego pobudzający wyobraźnię, zachęcający do skorzystania z oferty czy produktu. Jest to także sposób na pokazanie nowoczesnego podejścia danej firmy do klienta, opowieść o marce i jej wartościach. Dobrze przemyślany, zaplanowany i zmontowany film to naprawdę droga do sukcesu, droga do budowania pozytywnych relacji z obecnym i przyszłym klientem.

Wyobraź sobie, że dziennie 55% populacji na świecie ogląda wideo online. Robimy to w drodze do pracy, z pracy i w każdej wolnej chwili. Statystyki podają, że widzowie zapamiętują 95% przekazu, gdy oglądają go w filmie, w porównaniu do 10% zapamiętywanych podczas czytania, liczba ta robi wrażenie. Warto to więc wykorzystać w celach biznesowych.

Czy format wideo zarezerwowany jest jedynie dla dużych firm?

Ależ oczywiście, że nie. Zapotrzebowanie na przekaz filmowy dotyczy każdej firmy, niezależnie od jej wielkości czy branży. Istotne jest, byś odpowiedział sobie na pytanie co chcesz pokazać i zaprezentować w filmie oraz do kogo ma on trafić. Czy ma to być pokazanie zalet produktu, miniporadnik, relacja z imprezy firmowej czy targów branżowych a może film wizerunkowy.

Napisanie wstępnego scenariusza na pewno pomoże Ci uporządkować myśli. Dzięki temu Twoje wideo będzie precyzyjne, jasne i czytelne. Warto byś zastanowił się, jak zaczarować odbiorcę od pierwszych sekund. Wykorzystaj je tak, by zatrzymać widza na dłużej.

Stwórz odpowiedni format filmu. Możesz zacząć od mniej wymagających form, by następnie przechodzić do coraz bardziej skomplikowanych, jak i wymagających większego nakładu finansowego. Zacznij np. od typografii kinetycznej. To film, którego bazą jest tekst. Ruchome napisy pojawiające się na ekranie w doskonały sposób mogą przedstawić zalety twojego produktu, firmy czy usługi. Mogą one być one także uzupełnieniem bardziej zaawansowanych działań, np. animacji typu whiteboard. W tym przypadku tekst wzbogacony jest grafiką – film naśladuje ręczne rysowanie historii na żywo. Po takich prostych formach wideo, możesz śmiało przejść do filmów czysto produktowych, czy prezentujących firmę od wewnątrz.

Nie zapomnij także o socialach – Facebook live to obecnie najbardziej popularna, efektywna i interaktywna forma wideo marketingu.

Umieszczanie wideo na stronie firmowej ma także spore znaczenie z punktu widzenia SEO i pozycjonowania. Dzięki niemu strona jest częściej odwiedzana, a ciekawy i użyteczny content chętniej udostępniany przez oglądających. Statystyki mówią, że umieszczenie filmu na stronie docelowej może zwiększyć współczynnik konwersji nawet o 80%. Ten większy zasięg filmów w sieci doskonale może przełożyć się na wzrost zainteresowania twoją marką.

Zatem nie trać czasu. Już dziś pomyśl o scenariuszu. A jeśli napotkasz przeszkody, z chęcią ci pomożemy.  Mając już doświadczenie w tworzeniu wideo dla różnych branż, skutecznie zrealizujemy twoje potrzeby. Wspólnie możemy zrobić krok do poprawy twoich wyników w sieci.