Świąteczno-noworoczna strategia marketingowa dla sklepu online

>>>Świąteczno-noworoczna strategia marketingowa dla sklepu online

Świąteczno-noworoczna strategia marketingowa dla sklepu online

Okres świąteczny to czas beztroski, snucia noworocznych planów i przebywania w rodzinnym gronie. To również czas wzmożonych zakupów, a dla właścicieli sklepów internetowych – czas na przeprowadzenie najbardziej skutecznych kampanii marketingowych. Wielu przedsiębiorców sprzedających swoje produkty i usługi przez internet przez ten jeden miesiąc potrafi wygenerować przychód równy temu, co w normalnym okresie osiąga przez trzy miesiące. Jak zaplanować kampanię sprzedażową na koniec roku i kiedy wystartować, by uzyskać najlepsze rezultaty?

Ogranicz czas trwania promocji do 3-4 dni

W przypadku marketingu internetowego, szczególnie w okresie świątecznym, świetnie sprawdza się reguła: mniej znaczy więcej. Można pomyśleć, że tworząc ofertę promocyjną, która będzie obowiązywać przez dwa tygodnie, dotrzemy z nią do szerszego grona odbiorców, a co za tym idzie – osiągniemy lepsze wyniki sprzedażowe. Niestety, ale klienci widząc, że mają jeszcze tak dużo czasu do zastanowienia się nad zakupem, odkładają decyzję na później, a w końcu zapominają o złożonej im ofercie. Ograniczając czas trwania promocji do trzech, maksymalnie czterech dni, sprawimy, że osoby odwiedzające nasz sklep internetowy dokonają zakupu pod wpływem emocji, zdając sobie sprawę, że wkrótce oferta będzie już nieaktualna.

Do przeprowadzenia kampanii będziesz potrzebował strony lądowania informujące o ofercie. Warto, by były utrzymane w świątecznym klimacie oraz wyposażone w licznik czasu i inne funkcjonalności, które zwiększą szansę na pozyskanie klienta. Możemy je dla ciebie wykonać – zapraszamy na stronywieliczka.pl by zobaczyć przykładowe realizacje.

Ta sama zasada odnosi się do liczby produktów lub usług, które przeceniamy na święta. Jeśli prowadzimy sklep online mający w asortymencie sześć tysięcy produktów, to zmniejszając cenę każdego z nich, nie wygenerujemy takiej sprzedaży, jak przeceniając tylko wybrane dziesięć produktów, na których najbardziej nam zależy. Co więcej, duża część klientów oprócz produktów z promocji doda do koszyka rzeczy w cenach regularnych, znacząco zwiększając zyski z tytułu prowadzonej przez nas kampanii.

Docieraj do klientów z pomocą każdego dostępnego medium

Nie powinieneś informować odbiorców o promocji świątecznej wcześniej, niż na tydzień przed jej rozpoczęciem. Kiedy jednak już zaczynasz reklamować swoją ofertę ograniczoną czasowo, rób to na 100%. Wykorzystaj reklamy na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i YouTube. Roześlij mailing do swojej bazy odbiorców. Okres świąteczny to czas, w którym najłatwiej pozyskać nowego klienta, dlatego nie bój się kierować swojego komunikatu również do grup docelowych, którym dotychczas nie wyświetlałeś żadnych reklam.

Zaplanuj kampanię z wyprzedzeniem, by w święta odpocząć

Dzisiaj nawet najbardziej złożoną kampanię jesteś w stanie zaplanować z wyprzedzeniem i całkowicie ją zautomatyzować. To ważne, bo na pewno w święta chcesz spędzić czas z rodziną i nie martwić się o nadzorowanie sklepu online. Poświęć więc początek grudnia na przygotowanie strategii i zaplanowanie wyświetlania reklam z wyprzedzeniem. Nawet, jeśli samodzielnie prowadzisz sklep internetowy, zyskasz kilka dni całkowicie dla siebie, a wysyłką zamówień, które spłyną w dni świąteczne, zajmiesz się po powrocie do pracy.

Wdrożenie promocji świątecznej wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, jednak jest to okres, w którym koszt pozyskania klienta jest najniższy w całym roku. Jeśli ty tego nie wykorzystasz, inni sprzedawcy na pewno to zrobią. Zastanów się dobrze, czy chcesz ułatwić swojej konkurencji zadanie, czy też chcesz czerpać ogromne korzyści ze świątecznej kampanii marketingowej.

2018-11-27T15:49:04+00:00 26 listopada 2018|E-marketing i reklama|
close
Masz pytania?
Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie!


Zapoznałem się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych.

* Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej. Wyłącznie oddzwaniamy na podany numer telefonu.
Wycena
Bezpłatna wycena
wyślij zapytanie, odpowiemy w ciągu 12h...






Zapoznałem się z informacją o administratorze i przetwarzaniu danych.