Dobrze zaprojektowana i zbudowana strona firmowa to klucz do sukcesu niejednego biznesu. Dlatego tak istotne jest zastanowienie się nad elementami, które powinny się na niej znaleźć, jak i formie, w jakiej powinny wyświetlać się naszemu użytkownikowi.

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, zakładka „Kontakt” to jedna z ważniejszych części naszej strony. To miejsce, do którego trafia klient w pierwszej kolejności po skorzystaniu z wyszukiwarki. Dlatego nie może ona być traktowana po macoszemu. Elementy, które się na niej pojawiają w dużej mierze decydują, czy klient chce się z nami kontaktować czy nie. Projektując ją, musisz być zatem mocno obiektywny, wręcz wczuć się w rolę swojego odbiorcy, by dokładnie przewidzieć, jakie segmenty powinny się tam znaleźć, by kontakt z pracownikami twojej firmy był jak najlepszy i najbardziej pomocny dla klienta.

Zacznij od pokazania samej zakładki

Skoro chcesz kontaktu ze swoim klientem czy użytkownikiem, nie chowaj się przed nim. Wyeksponuj zakładkę kontaktu najlepiej od razu w głównym menu. Niech będzie jego częścią – widoczną częścią. Nie każ odwiedzającym poszukiwać jej po całej stronie, skrolując w dół, bo to może skutkować tym, że dotrze do niej tylko naprawdę cierpliwy i niestrudzony użytkownik. A czy jest ich aż tylu w obecnych czasach?

Podaj dane firmy

Niby taka oczywista oczywistość, a jednak czasem nie do końca przestrzegana. Zdarza się, że użytkownik trafia do naszego „Kontaktu” prosto z wyszukiwarki lub innego źródła i dociera do strony, na której nie ma nazwy firmy. Dobrze by zatem było go poinformować. Nie bój się więc zamieścić oficjalnej nazwy firmy. Niech ona będzie spójną z tą, której używasz na innych platformach stykania się z użytkownikami – mapach Google, socialowych fanpage’ach, serwisach przedstawiających wizytówki firm, materiałach reklamowych, oznakowaniach na samochodach i innych nośnikach.

Oprócz pełnego adresu – nazwy ulicy, numeru budynku, kodu pocztowego i nazwy miasta – dodaj również takie informacje jak NIP, regon, czy KRS. Dzięki nim klient będzie mógł sprawdzić twoją firmę i przekonać się o jej wiarygodności. Na pewno nie przyjdzie mu do głowy stwierdzenie, że ma do czynienia z firmą-krzak.

Pozwól, by dzwonili i pisali

Kiedy ktoś ma dodatkowe pytania na temat twojej działalności, usług czy produktów i chciałby uzyskać jak najszybciej odpowiedź, na pewno skorzysta z telefonu lub maila. Wyróżnij je więc na podstronie „Kontaktu”. Przy telefonie stacjonarnym pamiętaj o dodaniu numeru kierunkowego, a zapisując numer komórkowy rozdziel spacjami każde kolejne 3 cyfry – ten sposób na pewno ułatwi jego przeczytanie.

Pożądanym działaniem jest także podlinkowanie numeru telefonu tak, by osoby przeglądające twoją witrynę na urządzeniach mobilnych, jednym kliknięciem mogły połączyć się z twoją firmą.

Zadbaj o przyjazny formularz

Jak wiadomo bycie user friendly to podstawa nowoczesnego projektowania stron. Taktyka ta dotyczy również komponowania formularza. Niech będzie on jak najbardziej przyjazny i łatwy do wypełnienia. Pomyśl, jakie pola powinien zawierać, jakie dane chciałbyś dzięki niemu pozyskać. Niech znajdą się w nim tylko te niezbędne.

Jeśli struktura twojej firmy jest rozbudowana i klient może kontaktować się z wieloma osobami, niech będą one wyszczególnione w formularzu w opcji rozwijanego pola wyboru.

Zastosuj walidację – w przypadku niepoprawnego wypełnienia pola czy całkowitego braku zapisu w danym oknie formularza, niech się wyświetli o tym informacja. Wyróżnione pole na pewno szybko zostanie zauważone przez użytkownika i poprawione.

Nie dopuść, by dane wpisane w pola formularza resetowały się po wystąpieniu pewnych nieprawidłowości. Powtarzanie tych samych czynności, nawet jeśli dotyczą one wypełnienia tylko 3-4 pól, może być irytujące dla niejednego użytkownika.

Aby mieć pewność, że wszystko w twoim formularzu hula – po prostu go przetestuj z każdej strony. Sprawdź pod każdym kątem i możliwością wystąpienia błędu. Rób tak co jakiś czas, zwłaszcza jeśli automatycznie aktualizujesz wtyczki w systemie WordPress.

Wskaż, jak dojechać do twojej firmy

Podpięcie mapy Google w zakładce „Kontakt” to dodatkowy atut i ułatwienie w dotarciu do ciebie. Mając dokładne wskazanie lokalizacji firmy, klient z pewnością szybciej cię odnajdzie.

Zlinkuj sociale

Jeśli stopka twojej strony internetowej nie przewiduje linkowania do profili socialowych, to zakładka „Kontakt” jest wyśmienitym miejscem na tego typu działanie. Dzięki dedykowanym wtyczkom , w łatwy sposób możesz umieścić odnośniki do prowadzanych przez siebie socialowych profili firmowych.

Dając możliwość różnych sposobów kontaktu z twoją firmą, zwiększasz tym samym szanse na powiększenie liczby klientów. Dzięki temu możesz zrealizować założone cele, czy to sprzedażowe czy wizerunkowe.