Design Loznice

Od dłuższego czasu daje się zauważyć trend, w którym polskie firmy z branży e-commerce prowadzą ekspansję na zagraniczne rynki.

Jedną z nich jest nasz stały klient – spółka Dream Project z Warszawy, która w ramach dynamicznego rozwoju postanowiła zlecić nam uruchomienie platformy sprzedażowej na rynek czeski. Innymi słowy czeskojęzyczny e-sklep designloznice.cz z ofertą artykułów do sypialni klasy premium. Już na etapie briefingu dało się odczuć, że będzie to bardzo ciekawe wyzwanie, więc zebraliśmy wszystkie ręce na pokład i ruszyliśmy do pracy. Co z tego wynikło?

Przede wszystkim nowe spojrzenie na dotychczasowe założenia w dziedzinie budowy sklepów internetowych, ponieważ mimo dużych podobieństw, rynek i klient czeski nieco różnią się od polskiego. W związku z tym użyliśmy sprawdzonych szablonów, na których bazują inne e-sklepy Czechy działające na rynku europejskim. A to z kolei przełożyło się na maksimum funkcjonalności. Platformę osadziliśmy na silniku WordPress+WooCommerce, co pokazało, że popularność takiego zestawu nie jest przypadkowa, ponieważ z łatwością można wprowadzić modyfikacje przeznaczone dla określonej branży.

Włączając serwis, na pierwszy plan wysuwa się stonowana szata graficzna, gdzie pierwsze skrzypce odgrywają takie barwy jak biel, czerń i szarość. Oczywiście nie przeszkadzało to w zastosowaniu automatycznych slajderów z grafikami producentów, wyróżniającej się zakładki z promocjami, subtelnych animacji czy umieszczeniu sekcji z wybranymi/polecanymi produktami. Na stronie głównej dodaliśmy też dedykowane grafiki podkreślające atuty sklepu, a także moduł newslettera, czyli przydatne narzędzie do budowania bazy klientów – niezbędnego do realizacji kampanii e-marketingowych. Serwis został wykonany w standardzie Responsive Web Design, co zapewnia komfort wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Natomiast ergonomię użytkowania witryny poprawia m.in. „pływające menu” czy „back to the top button”. Cel? UI/UX oparte o potrzeby użytkownika.

Przechodząc do kluczowej części tej realizacji, warto podkreślić, że sklep internetowy Czechy korzysta z technologii AJAX, która pozwala na natychmiastowe znalezienie produktu bez klikania w podstronę – od razu wyświetla się miniaturka, tytuł oraz cena. Co więcej, użytkownik może też dokonać wyszukania interesującego produktu za pomocą filtrowania wg żądanego parametru, czyli np.: kategorii, ceny, rozmiaru, producenta/kraju, stopnia twardości etc. Warto dodać, że każdy produkt posiada fachowy opis, galerię zdjęć (zoom, full screen, udostępnianie w social media) oraz ikony, które mówią o właściwościach produktu. Jest też opcja dodania do listy ulubionych. Proces zakupowy jest intuicyjny za sprawą dedykowanego formularza. Ponadto, można wpisać kod kuponu rabatowego. Z kolei przelew środków jest możliwy przez płatności online (PayU) lub tradycyjnie. Użytkownik może dokonać zakupu jako „gość” lub za pomocą zarejestrowanego konta klienta.

Opracowany serwis www Czechy posiada również integrację z social media (FB/Insta), co ułatwia rozwój społeczności konsumenckiej oraz interakcję z nią. Z kolei moduł bloga to cenny zasób SEO – sprzyja lepszej pozycji w wyszukiwarce Google, zaś dodawane treści dostarczają klientom wiedzy produktowej, co przekłada się na dokonanie świadomego zakupu. Standardowo witryna zawiera zakładkę kontaktową z prostym i funkcjonalnym formularzem oraz integrację z GoogleMaps, dzięki czemu można łatwo zadać pytanie oraz wyznaczyć trasę dojazdu do sklepu stacjonarnego w Pradze. Z kolei dane kontaktowe (e-mail/telefon) są interaktywne – jeden klik wystarczy do nawiązania połączenia lub napisania wiadomości e-mail.

Bezpłatna wycena.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    930

    Ukończonych projektów

    550

    Zadowolonych klientów

    11

    lat doświadczenia
    Bądźmy w kontakcie

    Zapisz się do naszego newslettera

    Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

    Jesteśmy teraz dostępniDostępni

    Potrzebujesz więcej informacji?

    Zostaw numer, oddzwonimy
    do Ciebie.

      OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

      1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

      2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

      3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

      4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

      5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

      6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

      7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

      8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

      *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).