Nie inaczej było w przypadku naszego zleceniodawcy, firmy Metalustic z Chrzanowa, której głównym przedmiotem działalności jest produkcja i sprzedaż metalowych elementów do systemów stolarki okiennej i drzwiowej oraz biernej ochrony przeciwpożarowej.
W tej realizacji wykonaliśmy serwis internetowy i sklep online Chrzanów. Projekt oparliśmy na popularnym CMS spod znaku WordPress, dlatego naturalnym krokiem był wybór platformy WooCommerce – jako w pełni kompatybilnej, funkcjonalnej i relatywnie łatwej w obsłudze i konfiguracji dla przyszłego administratora. Sama witryna przyciąga wzrok stonowaną kolorystyką oraz wyjątkową przejrzystością contentu, co wpływa korzystnie na jej UI/UX. W obszarze funkcjonalności wyróżniają się takie elementy jak pływające menu oraz back to the top button. Zastosowanie technologii RWD pozwala na komfortowe przeglądanie strony www Chrzanów na dowolnym urządzeniu mobilnym. Homepage, poza nawigacją i menu, posiada slajder z wybranymi produktami firmy. Oprócz tego, użytkownik natknie się na kolejne sekcje, które pozwalają lepiej poznać firmę, jej ofertę produktową oraz aktualne promocje. Ponadto, można zapisać się na newsletter i dzięki niemu budować bazy mailingowe, przydatne np. w email marketingu. Nie zabrakło też modułu bloga firmowego, który w przyszłości pozwoli na zawarcie wartościowych wpisów oraz ułatwi pozycjonowanie w Google. W zakładce kontaktowej znajdziemy integrację z GoogleMaps, pomocny formularz kontaktowy, jak również rozwijane kontakty do osób z danych działów firmy z obu lokalizacji (Chrzanów i Przeworsk).
Wbudowany e-sklep Chrzanów zaskakuje funkcjonalnością. Na pierwszy plan wysuwa się wyszukiwarka oparta na technologii AJAX, która ułatwia znalezienie potrzebnego produktu – wystarczy wpisać kilka pierwszych znaków, by niemal natychmiast otrzymać pasujące wyniki z miniaturkami, nazwami i cenami, i to bez zbędnego klikania. Przechodząc do katalogu produktów, znajdziemy w nim opcje filtrowania i sortowania produktów. Wszystko dzieje się dynamicznie na jeden klik. Również podgląd i zakupy mogą odbywać się bez otwierania podstrony produktu – tak samo edycja koszyka zakupowego, który pojawia się jako boczny pasek. Podstrony produktowe zawierają numery katalogowe, ceny (z VAT/bez VAT) opisy oraz rysunki techniczne, a także możliwość wyboru rozmiaru i liczby produktów. Zdjęcia można oglądać w trybie FullScreen oraz podzielić się nimi w social media czy dodać do ulubionych. W dolnej części podstrony jest slajder z powiązanymi produktami.
Zakupów można dokonać poprzez utworzenie konta klienta lub bez. Sam formularz jest intuicyjny i krótki, zawiera moduł kodów rabatowych. Bezpieczne płatności zapewnia integracja z Tpay, Google Pay i BLIK. Do tego akceptacja kart debetowych i płatniczych. Sprawna realizacja zamówień to zasługa integracji e-sklepu z programem Subiekt, który synchronizuje m.in. stany magazynowe i ceny produktów. Natomiast integracja z oprogramowaniem kurierskim DPD umożliwia automatyczne generowanie etykiet i nadawanie przesyłek, co jest bardzo wygodne zarówno dla sprzedającego, jak i kupującego.