FAQ
Strona główna » FAQ
Pytania ogólne:
Co to jest domena?
Co to jest hosting?
Hosting to wydzielona przestrzeń na serwerze, na której umieszczony jest kod strony www i wszystkie treści, które się na niej znajdują.
Po wpisaniu w przeglądarce adresu strony następuje połączenie z serwerem, z którym powiązana jest dana domena i pobranie z niego odpowiednich danych.
Hosting może służyć również do utrzymywania firmowej poczty e-mail.
Co to jest certyfikat SSL?
Co to jest CMS WordPress?
Czy dostosowujemy strony internetowe / sklepy www pod telefony?
Czy po zakończeniu prac nad stroną online / e-sklepem mogę sam dokonywać zmian (np. podmieniać zdjęcia, teksty, dodawać produkty)?
Czy mogę liczyć na wsparcie po zakończeniu prac nad stroną www / sklepem internetowym?
Tak. Nie zostawimy Cię samemu sobie, nawet po ukończeniu prac nad stroną. Możemy nadal współpracować. Zerknij do zakładki „Co robimy”.
Jeśli masz pomysł, nad czym jeszcze moglibyśmy działać – skontaktuj się z nami. Porozmawiamy.
Czy organizujemy szkolenia z obsługi (dokonywania zmian) na e-stronie / sklepie online?
Czy social media (np. Instagram i TikTok) są tak naprawdę istotne?
Strona internetowa pytania i odpowiedzi:
Co potrzebuję na start?
Na początku najbardziej istotne jest logo. To punkt pierwszy (przynajmniej u nas) przy tworzeniu jakiejkolwiek strony www, czy sklepu internetowego.
Dlatego, że będzie to Twój znak rozpoznawczy, coś, z czym będziesz kojarzony. Dodatkowo zazwyczaj kolory, czy różne elementy z logo są używane na stronie, jako główne i często przewijają się na niej. To one rzucają się w oczy użytkownikowi. Stąd logo jest bardzo ważne.
Czy muszę mieć już wcześniej wykupioną domenę, hosting i SSL?
Jak wygląda proces tworzenia stron internetowych?
Pokażemy Ci nasz proces realizacji w poniższych krokach:
- Brief i analiza – na początku zadamy Ci kilka pytań. Po uzyskaniu na nie odpowiedzi, wykonujemy analizę i tworzymy ofertę. Po jej akceptacji, podpisujemy umowę.
- Projekt graficzny strony głównej – wykonujemy go do 7 dni roboczych od otrzymania zadatku (jeśli mamy logo). Podsyłamy Ci link, gdzie możesz go zobaczyć i nanieść swoje uwagi.
Na początku, gdy nie masz jeszcze tekstów, uzupełniamy projekt strony www treściami wypełniającymi. To pozwala pokazać nam: umiejscowienie i ilość materiałów, które potrzebujemy.
Gdy jest dla Ciebie wszystko ok, przechodzimy do punktu kolejnego. - Kodowanie, testy i umieszczanie materiałów – najpierw zaczynamy kodowanie serwisu www w wersji komputerowej. Dodajemy teksty i zdjęcia (uzyskane od Ciebie lub wykonane przez nas), a następnie podsyłamy do Twojej akceptacji. Potem wykonujemy wersję mobilną.
- Strona internetowa GOTOWA! – po akceptacji wersji mobilnej i opłaceniu reszty kwoty publikujemy stronę online, a także dodajemy ją do indeksu Google. Następnie podsyłamy Ci dostępy (login i hasło) do panelu administracyjnego.
Ile kosztuje strona internetowa?
To zależy od tego, czego potrzebujesz. Koszty stworzenia strony online zależą od wielu czynników, takich jak: złożoność projektu, funkcjonalności, ilość treści, grafik, interaktywności itd. Dlatego prosimy o wiadomość na adres: [email protected]. Wówczas otrzymasz od nas brief (kilka pytań) do wypełnienia. Dzięki czemu będziemy mogli stworzyć dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.
*Standardowa strona internetowa to koszt 3200 zł netto. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.
Czy w ofercie nie ma ukrytych kosztów?
Czy po zakończeniu prac obowiązują jakieś stałe koszty?
Mam już gotową stronę internetową, czy należy coś na niej też wykonywać?
Tak, przede wszystkim aktualizacje systemu CMS oraz wykonywanie kopii zapasowych. To bardzo ważne, by zadbać o bezpieczeństwo serwisu internetowego. Możesz sam realizować powyższe zadania lub zlecić je nam. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.
Sklep internetowy pytania i odpowiedzi:
Co potrzebuję na start?
Na początku najbardziej istotne jest logo. To punkt pierwszy (przynajmniej u nas) przy tworzeniu jakiejkolwiek strony www, czy sklepu internetowego.
Dlatego, że będzie to Twój znak rozpoznawczy, coś, z czym będziesz kojarzony. Dodatkowo zazwyczaj kolory, czy różne elementy z logo są używane w sklepie www, jako główne i często przewijają się na nim. To one rzucają się w oczy użytkownikowi. Stąd logo jest bardzo ważne.
Co jeszcze potrzebuję do stworzenia sklepu internetowego?
- Domena, hosting i certyfikat SSL. Wszystkie te punkty wykonamy my lub możesz sam się nimi zająć.
- Regulamin i treści do Polityki Prywatności i Polityki Plików Cookies.
- Następnie ważne są materiały na stronę:
- produkty — ich opisy, zdjęcia (klienci kupują oczami — postaw na dobrej jakości fotografie), warianty, ceny etc.,
- treści do innych zakładek: np. o nas, kontakt itd.
- Płatności i wysyłka – wybór operatorów i podpisanie z nimi umów. My polecamy Tpay. TUTAJ znajdziesz więcej szczegółów i preferencyjne warunki.
*W tym punkcie chcemy również zaznaczyć, że praca po publikacji sklepu www się nie kończy. To czas na jego promocję (social media, pozycjonowanie, Google Ads i wiele innych).
Czy muszę mieć już wcześniej wykupioną domenę, hosting i SSL?
Ile trwa stworzenie sklepu internetowego?
Ile kosztuje stworzenie sklepu www?
To zależy od tego, czego potrzebujesz. Koszty wykonania sklepu online zależą od wielu czynników, takich jak: złożoność projektu, funkcjonalności, ilość modułów, integracji itd. Dlatego prosimy o wiadomość na adres: [email protected]. Wówczas otrzymasz od nas brief (kilka pytań) do wypełnienia. Dzięki czemu będziemy mogli stworzyć dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.
Czy w ofercie nie ma ukrytych kosztów?
Jak wygląda proces tworzenia sklepu online?
Pokażemy Ci nasz proces realizacji w poniższych krokach:
- Brief i analiza – na początku zadamy Ci kilka pytań. Po uzyskaniu na nie odpowiedzi, wykonujemy analizę i tworzymy ofertę. Po jej akceptacji, podpisujemy umowę. Następnie zaznajamiamy się z Twoimi produktami czy usługami oraz kategoryzujemy je.
- Projekt graficzny strony głównej – wykonujemy go do 7 dni roboczych od otrzymania zadatku (jeśli mamy logo i kategorie produktów). Podsyłamy Ci link, gdzie możesz go zobaczyć i nanieść swoje uwagi.
Na początku, gdy nie masz jeszcze tekstów, uzupełniamy projekt sklepu www treściami wypełniającymi. To pozwala pokazać nam: umiejscowienie i ilość materiałów, które potrzebujemy.
Gdy jest dla Ciebie wszystko ok, przechodzimy do punktu kolejnego. - Kodowanie, testy i umieszczanie materiałów – najpierw zaczynamy kodowanie serwisu www w wersji komputerowej. Dodajemy 15 produktów (ustawiamy ceny podstawowe, ceny promocyjne, warianty, atrybuty, opisy itd.), teksty i zdjęcia (uzyskane od Ciebie lub wykonane przez nas), a następnie podsyłamy do Twojej akceptacji. Potem wykonujemy wersję mobilną.
- Sklep internetowy GOTOWY! – po akceptacji wersji mobilnej i opłaceniu reszty kwoty publikujemy sklep online, a także dodajemy go do indeksu Google. Następnie podsyłamy Ci dostępy (login i hasło) do panelu administracyjnego.
*Gdybyś chciał poczekać z publikacją sklepu www do czasu dodania przez Ciebie wszystkich produktów, istnieje taka możliwość.
Czy dodamy wszystkie produkty do sklepu?
Zazwyczaj dodajemy 15 produktów według dostarczonych przez Ciebie materiałów (zdjęcia, opisy, ceny, warianty etc.). Następnie pokazujemy i uczymy Cię, jak dodawać produkty samodzielnie.
Gdybyś jednak potrzebował wsparcia przy dodaniu reszty produktów, możemy zrobić to za Ciebie. Wówczas albo wyceniamy wcześniej naszą pracę lub rozliczamy się godzinowo.
Czy po zakończeniu prac obowiązują jakieś stałe koszty?
Czy przeprowadzamy szkolenie z obsługi sklepu www?
Jak zadbać o bezpieczeństwo sklepu internetowego?
Przede wszystkim zadbaj o aktualizacje systemu CMS oraz wykonywanie kopii zapasowych. To bardzo ważne.
Przy zleceniu stworzenia przez nas sklepu www, otrzymasz od nas Pakiet Bezpieczeństwa GRATIS. Usługa ta obejmuje ww. aktualizacje systemu oraz wykonywanie kopii zapasowych plików i bazy danych na okres 12 miesięcy (od daty publikacji sklepu).
*Po upływie 12 miesięcy możesz przedłużyć umowę na pakiet bezpieczeństwa lub zrezygnować z niej, bez żadnych dodatkowych kosztów. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.
Czy mogę się do Was zgłosić, gdy nie będę czegoś potrafił zrobić w sklepie?
Mam już swój sklep internetowy. Czy mogę go przenieść do Wordpress?
Tak, skontaktuj się z nami na adres: [email protected] a omówimy szczegóły. System oparty na technologii WordPress daje wiele możliwości integracyjnych. Posiada ogrom wtyczek zarówno darmowych, jak i płatnych, które mogą pomóc Ci w zarządzaniu sklepem. Dlatego, naszym zdaniem, warto opierać na nim swój sklep www.
Zapisz się do naszego newslettera
Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183.)
- Dane będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
- Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
- Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
- Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
- Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
- Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.
*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).