Opis realizacji

Budowa profesjonalnego biznesu e-commerce polega na skrupulatnej realizacji założonego planu, który uwzględnia zmieniające się trendy i wymagania konsumentów. Podobnie było w przypadku naszego Klienta, firmy Tomart, właściciela marki ilovematerace.pl posiadającego e-sklep z wyposażeniem sypialni oraz salony stacjonarne w kilku polskich miastach. Specjalnie dla niego wykonaliśmy gruntowną przebudowę dotychczasowego sklepu internetowego Częstochowa w celu podniesienia jego atrakcyjności, siły marketingowej i funkcjonalności. Co znalazło się w tej realizacji?

Przede wszystkim zaawansowane prace modernizacyjne, które wyraźnie poprawiają komfort użytkowania zarówno po stronie potencjalnego nabywcy, jak i osoby zarządzającej e-sklepem. Oczywiście nie zabrakło zmian wizualnych polegających na zwiększeniu przejrzystości, kontrastowej palecie barw (biel, szarość, czerwień) oraz odświeżeniu interfejsu i szaty graficznej. Strona główna wita klientów automatycznym sliderem prezentującym asortyment, korzyści wynikające z zapisania się do newslettera oraz atrakcyjnej opcji zakupów ratalnych. Kolejne slidery przestawiają m.in. hit tygodnia, produkty objęte promocją czy outlet. Nie zabrakło też favikon z prezentacją korzyści zakupowych dla klienta. Jedną z nowości jest dodanie modułu bloga – zapewni lepszy wizerunek marki oraz wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce Google. Z kolei formularz newslettera został bardziej wyeksponowany na stronie głównej, dzięki czemu przełoży się na szybszą budowę bazy mailingowej.

Sklep online Częstochowa wyposażyliśmy w popularne udogodnienia podnoszące komfort nawigacji, czyli „pływające menu” i „back to the top button”. Wdrożenie standardu RWD umożliwia poprawne wyświetlanie strony na dowolnym urządzeniu mobilnym. Za lepszą funkcjonalność odpowiada technologia AJAX z dynamiczną wyszukiwarką produktów – wystarczy wpisać kilka liter nazwy np. materaca, by niemal od razu (bez klikania) otrzymać wyniki z miniaturkami i cenami. Dodanie do serwisu integracji z social media (FB/Insta) pozwala nawiązać relacje z docelową grupą konsumencką oraz zoptymalizować ofertę i content. Wdrożyliśmy również LiveChat FB Messenger – narzędzie umożliwiające bezpośrednią komunikację w czasie rzeczywistym.

Pełne wykorzystanie silnika WooCommerce pozwoliło modernizowanemu e-sklepowi uzyskać płynniejsze i szybsze działanie. Ponadto, zastosowaliśmy rozwiązania ułatwiające dokonywanie zakupów. Mowa o rozbudowanym systemie filtrowania (7 parametrów), sortowania produktów (6 parametrów) oraz uporządkowania dostępnych kategorii i grup produktowych. Co więcej, podstrony produktów stały się bardziej przejrzyste oraz wzbogacone o dokładne opisy. Każdy produkt posiada fotografię z opcją jej powiększenia, użycia pełnego ekranu czy udostępniania w social media. Warto dodać, że dodanie do koszyka czy jego podglądu na poziomie katalogu produktów odbywa się jednym kliknięciem. Ponadto, dodaliśmy system szybkich i bezpiecznych płatności tpay, a do tego jest możliwość opłacenia zakupów w systemie ratalnym. Z kolei klienci posiadający kody rabatowe mogą je wykorzystać w dedykowanym formularzu.

Tradycyjnie już e-sklep wyposażyliśmy w integrację z GoogleMaps (lokalizacja i wyznaczenie trasy), funkcjonalny formularz kontaktowy oraz interaktywne dane teleadresowe (e-mail, połączenie tel.).