Tak się złożyło, że naszym zleceniodawcą była spółka ALTAIS P.S.A. (trix-nieruchomości.pl), która prowadzi swoją działalność na styku nieruchomości i IT, oferując swoim klientom możliwość publikacji ogłoszeń kupna/sprzedaży lub wynajmu działki budowlanej, mieszkania czy domu. To możliwe dzięki zaprojektowaniu i wdrożeniu innowacyjnego serwisu internetowego Katowice.
Realizacja polegała na stworzeniu systemu ogłoszeń nieruchomości dostępnego zarówno dla klientów prywatnych, jak i deweloperów. Strona główna wita nas slajderem ze zdjęciami nieruchomości i ich wnętrz, natomiast niezmienny pozostaje kompaktowy formularz służący do szybkiego przeglądania ogłoszeń. Podobnie jak w innych tego typu zleceniach, wybraliśmy prostotę, która zapewnia należytą przejrzystość interfejsu, podniesienie walorów UX i wysokiego komfortu dla użytkowników.
Ponadto, w serwisie znajdziemy strefy z ofertami sprzedaży, wynajmu i kupna oraz specjalne strefy zarezerwowane dla partnerów serwisu i część poradnikową, czyli firmowy blog Katowice. Jasne tło, logiczne rozplanowanie sekcji, duże fotografie i kontrastowe przyciski ułatwiają nawigację oraz percepcję contentu. Do tego zastosowaliśmy standard RWD, w tym „pływające menu” i „back to the top button”. Efekt? Komfortowe korzystanie z portalu na dowolnym urządzeniu mobilnym.
Sam serwis internetowy Katowice działa w oparciu o łatwy w obsłudze system dodawania ogłoszeń. Na uwagę zasługuje dynamiczna wyszukiwarka ofert, w której zastosowano technologię AJAX. Dzięki niej znalezienie interesującej oferty jest szybkie, ponieważ już po wpisaniu kilku znaków wyniki pojawiają się na bieżąco wraz z miniaturką. Co więcej, użytkownicy mogą korzystać z łatwego w obsłudze filtrowania ogłoszeń wg funkcjonalnych kryteriów (typ, region, cena) oraz opcji sortowania ofert (popularność, najnowsze, losowe). Klikając w dane ogłoszenie, użytkownik może obejrzeć galerię zdjęć (fullscreen + zoom), poznać parametry nieruchomości, zerknąć na poglądową mapkę, a także wysłać zapytanie czy dodać ofertę do ulubionych.
Za komunikację w trybie online odpowiada klasyczny formularz kontaktowy oraz przyjazna w obsłudze aplikacja Tidio (LiveChat). W celu łatwiejszej lokalizacji nieruchomości, użytkownicy otrzymują do dyspozycji moduł z interaktywną mapą, gdzie zaznaczono wszystkie oferty. Natomiast pobieranie należności za korzystanie z usług serwisu odbywa się przez system automatycznych i bezpiecznych płatności tpay.