Już na etapie briefingu dało się odczuć, że będzie to bardzo ciekawe wyzwanie, więc zebraliśmy wszystkie ręce na pokład i ruszyliśmy do pracy. Co z tego wynikło?
Przede wszystkim nowe spojrzenie na dotychczasowe założenia w dziedzinie budowy sklepów internetowych, ponieważ mimo dużych podobieństw, rynek i klient czeski nieco różnią się od polskiego. W związku z tym użyliśmy sprawdzonych szablonów, na których bazują inne e-sklepy Czechy działające na rynku europejskim. A to z kolei przełożyło się na maksimum funkcjonalności. Platformę osadziliśmy na silniku WordPress+WooCommerce, co pokazało, że popularność takiego zestawu nie jest przypadkowa, ponieważ z łatwością można wprowadzić modyfikacje przeznaczone dla określonej branży.
Włączając serwis, na pierwszy plan wysuwa się stonowana szata graficzna, gdzie pierwsze skrzypce odgrywają takie barwy jak biel, czerń i szarość. Oczywiście nie przeszkadzało to w zastosowaniu automatycznych slajderów z grafikami producentów, wyróżniającej się zakładki z promocjami, subtelnych animacji czy umieszczeniu sekcji z wybranymi/polecanymi produktami. Na stronie głównej dodaliśmy też dedykowane grafiki podkreślające atuty sklepu, a także moduł newslettera, czyli przydatne narzędzie do budowania bazy klientów – niezbędnego do realizacji kampanii e-marketingowych. Serwis został wykonany w standardzie Responsive Web Design, co zapewnia komfort wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Natomiast ergonomię użytkowania witryny poprawia m.in. „pływające menu” czy „back to the top button”. Cel? UI/UX oparte o potrzeby użytkownika.
Przechodząc do kluczowej części tej realizacji, warto podkreślić, że sklep internetowy Czechy korzysta z technologii AJAX, która pozwala na natychmiastowe znalezienie produktu bez klikania w podstronę – od razu wyświetla się miniaturka, tytuł oraz cena. Co więcej, użytkownik może też dokonać wyszukania interesującego produktu za pomocą filtrowania wg żądanego parametru, czyli np.: kategorii, ceny, rozmiaru, producenta/kraju, stopnia twardości etc. Warto dodać, że każdy produkt posiada fachowy opis, galerię zdjęć (zoom, full screen, udostępnianie w social media) oraz ikony, które mówią o właściwościach produktu. Jest też opcja dodania do listy ulubionych. Proces zakupowy jest intuicyjny za sprawą dedykowanego formularza. Ponadto, można wpisać kod kuponu rabatowego. Z kolei przelew środków jest możliwy przez płatności online (PayU) lub tradycyjnie. Użytkownik może dokonać zakupu jako „gość” lub za pomocą zarejestrowanego konta klienta.
Opracowany serwis www Czechy posiada również integrację z social media (FB/Insta), co ułatwia rozwój społeczności konsumenckiej oraz interakcję z nią. Z kolei moduł bloga to cenny zasób SEO – sprzyja lepszej pozycji w wyszukiwarce Google, zaś dodawane treści dostarczają klientom wiedzy produktowej, co przekłada się na dokonanie świadomego zakupu. Standardowo witryna zawiera zakładkę kontaktową z prostym i funkcjonalnym formularzem oraz integrację z GoogleMaps, dzięki czemu można łatwo zadać pytanie oraz wyznaczyć trasę dojazdu do sklepu stacjonarnego w Pradze. Z kolei dane kontaktowe (e-mail/telefon) są interaktywne – jeden klik wystarczy do nawiązania połączenia lub napisania wiadomości e-mail.