Przystępując do prac nad tworzeniem serwisu dolinakarpia.eu, nawet nie przypuszczaliśmy, że tyle dowiemy się na temat walorów i atrakcji siedmiu gmin małopolskich wchodzących w skład obszaru zwanego Dolina Karpia. Ale to i dobrze. Nasza niewiedza w temacie atrakcji turystycznych pozwoliła na takie zaprojektowanie strony, które umożliwi każdemu użytkownikowi na szybkie zapoznanie się z serwisem.
W poszukiwaniu informacji pomoże intuicyjne menu, które zostało wkomponowane w ogromny banner z przyciągającym oko zdjęciem. Nasz klient nie ma się jednak czego obawiać – pomimo wielkiej grafiki zdołaliśmy zoptymalizować jej wagę w taki sposób, aby prędkość ładowania strony była jak najszybsza. Dotyczy to oczywiście wszystkich zdjęć na stronie, a jest ich nie mało.
Dobra organizacji rozbudowanego serwisu to kolejny atut. Dlatego zdecydowaliśmy się na zastosowanie czytelnych boxów podzielonych na kategorie, z których użytkownik przekierowywany jest na poszczególne podstrony z odpowiednimi atrakcjami regionu, czy firm oferujących swoje usługi. Nie zapomnieliśmy także o contencie (w tym blogu) – sformatowaliśmy treści tak, by były one czytelne, a także poprawne pod katem technicznym ze względu na kluczową rolę w dobrej widoczności strony w wyszukiwarce Google (optymalizacja słów kluczowych, SEO).
Na prośbę klienta serwis zintegrowaliśmy z social mediami. Po kliknięciu w zdjęcie mamy możliwość obejrzenia galerii zdjęć podpiętych pod konkretny wpis na FB, a także możliwość komentarza po bezproblemowym przejściu już na facebookowy profil Stowarzyszenia Doliny Karpia.
Całość dopełnia interaktywna mapa regionu, na której użytkownik może odhaczyć interesujące go obiekty.