Wbrew powszechnej opinii odpowiednia widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania ma znaczenie nie tylko z czysto biznesowego punktu widzenia. Skuteczne działania SEO dostarczają wielu wymiernych korzyści, wykraczających daleko poza pozyskiwanie klientów i zwiększanie sprzedaży. Właśnie dlatego, niezależnie czy prowadzisz firmową stronę www, e-sklep czy jesteś autorem bloga, pozycjonowanie strony może zapewnić Ci wiele istotnych benefitów. Jakich? Poznaj 10 najważniejszych powodów, dla których już dziś warto rozpocząć proces pozycjonowania.

Dlaczego warto postawić na SEO

Optymalizacja strony w celu dostosowania jej do wymogów nie tylko wyszukiwarek, ale także użytkowników Internetu, to sprawdzone narzędzie pozwalające skutecznie promować markę w sieci. Spośród wielu zalet pozycjonowania wybraliśmy te, które naszym zdaniem są najważniejsze. Dlaczego SEO się opłaca? Sprawdź!

  1. Docieranie do klientów zainteresowanych Twoją ofertą

Niewątpliwie jedną z głównych zalet promocji poprzez SEO jest niemal gwarantowane dotarcie do odbiorców, których interesuje Twoja oferta. Wpisywane przez internautów słowa kluczowe powiązane z Twoją branżą świadczą o tym, że użytkownicy poszukują w sieci konkretnych produktów, usług lub informacji. Odpowiednia widoczność w Google lub innej wyszukiwarce pomoże Ci skierować ich na swoją stronę i bliżej zainteresować swoją ofertą.

  1. Budowanie świadomości marki wśród konsumentów

Obecność marek w top 10 wyników wyszukiwania to także istotny element kreowania wizerunku i budowy rynkowej pozycji. Jeśli dopiero rozwijasz swoją markę, dobra widoczność w wyszukiwarce umożliwi Ci dotarcie z ofertą firmy do szerokiego grona użytkowników sieci, z których wielu może stać się w przyszłości Twoimi lojalnymi klientami.

  1. Więcej konwersji i lepsze wyniki sprzedażowe

Ponad 50% całego ruchu internetowego generują strony z trzech pierwszy pozycji wyników wyszukiwania na dane słowo kluczowe. Dla porównania, na drugą stronę w Google zagląda jedynie 9% internautów. Obecność Twojej witryny na jednej z topowych pozycji w wyszukiwarce z pewnością przełoży się na zwiększenie ruchu w serwisie, znacząco podnosząc prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów, poprawy współczynnika konwersji oraz wzrostu dochodów ze sprzedaży.

  1. Wzrost zaufania i większa rozpoznawalność

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to dla topowych marek również wyznacznik pozycji w branży. Rozpoznawalne firmy, których strony znajdują się na topowych pozycjach w rankingu, wzbudzają większe zaufanie. Klienci znacznie chętniej powierzają im swój czas, uwagę oraz pieniądze.

  1. Poprawa funkcjonalności witryny internetowej

Optymalizacja serwisu internetowego to jeden z podstawowych warunków efektywnych działań SEO. Zlecając pozycjonowanie, możesz więc liczyć na trafne wskazówki dotyczące modernizacji swojej strony, poprawy jej funkcjonalności, dostosowania do wytycznych wyszukiwarek i aktualnych trendów, takich jak RWD (responsywność strony), czy nawet wpływające na konwersję i użyteczność serwisu, określane mianem SXO (połączenie SEO oraz UX).

  1. Gwarancja unikalnej i wartościowej treści

Równie ważnym etapem pozycjonowania jest budowa oryginalnego, przydatnego użytkownikom oraz zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarek contentu. Treści w serwisie zyskają odpowiednie formatowanie, nasycenie słowami kluczowymi oraz wysoką jakość potrzebną do prowadzenia skutecznych działań marketingowych.

  1. Budowa przewagi nad konkurencją

W wielu branżach konkurencja jest na tyle silna, że o pozycji na rynku decydują detale. Mając do dyspozycji tak potężne narzędzie jak SEO, nieskorzystanie z niego byłoby poważnym błędem. Wiele firm już dawno to zrozumiało, prowadząc aktywne pozycjonowanie swoich serwisów oraz e-sklepów, dające im zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe korzyści.

  1. Łatwa weryfikacja efektów

Zaletą SEO jest również to, że bardzo łatwo możesz mierzyć rezultaty konkretnych działań. Zaawansowane narzędzia analityczne pozwalają Ci zdobyć rzetelne dane dotyczące tego, w jaki sposób pozycjonowanie serwisu wpływa na wzrost ruchu w serwisie i jak zwiększa współczynnik konwersji. Możesz także wybrać dogodny dla siebie model płatności, rozliczając się w systemie abonamentowym lub płacąc za efekty działań specjalistów SEO.

  1. Długofalowe efekty działań SEO

W odróżnieniu od innych form reklamy internetowej, takich jak kampanie Google Ads, SEO pozwala Ci cieszyć się długoterminowymi rezultatami, odczuwalnymi nawet przez wiele miesięcy od zakończenia kampanii. Jeśli więc myślisz o długofalowym rozwoju swojego biznesu opartego o marketing w Internecie, już teraz zacznij pozycjonować swoje serwisy, by jak najszybciej zobaczyć efekty.

  1. Wiele możliwości modyfikowania strategii

Doświadczona agencja SEO zaoferuje Ci wiele wariantów pozycjonowania w zależności od Twoich indywidualnych celów biznesowych. Możesz wybrać m.in.:

  • pozycjonowanie lokalne przydatne dla firm działających na niewielkich rynkach,
  • SEO na frazy long-tail pozwalające pozyskiwać odbiorców mających bardzo sprecyzowane oczekiwania,
  • pozycjonowanie zagraniczne odpowiednie dla podmiotów rozważających ekspansję na międzynarodowe rynki,
  • pozycjonowanie stron e-commerce skoncentrowane na optymalizacji sprzedaży online,

a także łączyć ze sobą elementy poszczególnych modeli lub rozszerzać strategię o inne działania z obszaru marketingu cyfrowego.

Już wiesz, dlaczego warto pozycjonować stronę!

Pamiętaj, że powyższa lista wymienia jedynie najważniejsze i najczęściej podkreślane korzyści pozycjonowania stron w sieci. Z pewnością jest ich znacznie więcej! Jeśli po przeczytaniu tego artykułu zamierzasz wdrożyć działania SEO do strategii promocyjnej swojej marki, koniecznie sprawdź ofertę Grupy TENSE – partnera Proadax – i zyskaj do 3 miesięcy pozycjonowania za 1 zł!