Blog

5 podstawowych zasad prowadzenia strony internetowej

Aktualnie posiadanie strony internetowej stało się taką samą oczywistością, jak podawanie klientom firmowego numeru telefonu czy wymienianie się wizytówkami. Obecnie to właśnie strona internetowa firmy lub przedsiębiorstwa stanowi jej najlepszą wizytówkę. Oczywiście może to działać również w drugą stronę i stanowić dla marki antyreklamę. Warto zatem poznać najważniejsze zasady prowadzenia strony internetowej, aby móc w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w tym narzędziu komunikacji marketingowej. W dzisiejszym wpisie analizujemy 5 najważniejszych elementów, o które powinien zadbać każdy właściciel strony internetowej.

Zadbaj o responsywność strony internetowej

Jeszcze kilkanaście lat temu najpopularniejszym narzędziem służącym do korzystania z Internetu były komputery stacjonarne. Jednakże w przeciągu tych kilkunastu lat zmieniło się naprawdę bardzo wiele. Współcześni Internauci chcą być „mobilni” o każdej porze i w każdym miejscu, w którym się znajdują. Z tego też powodu coraz chętniej decydują się na surfowanie w sieci na urządzeniach mobilnych. Posiadając taką wiedzę, właściciele stron internetowych powinni zadbać o to, aby ich serwisy były responsywne. Responsive Web Design (RWD) jest projektem strony internetowej, której układ w sposób automatyczny dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na której strona jest wyświetlana (np. laptopie, tablecie lub smartphonie). W momencie, kiedy użytkownik przechodzi na daną stronę internetową np. ze smartphone’a, układ strony z automatu dopasowuje się do posiadanej przez niego wielkości ekranu urządzenia. Dzięki tej funkcjonalności

Warto również w tym miejscu dodać, że właściciele stron internetowych cechujących się responsywnością są odczuwalnie bardziej wspierani przez Googla. Osoby posiadające sklepy internetowe, serwisy lub blogi responsywne wyświetlają się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Warto wziąć to pod uwagę już podczas zakładania strony internetowej, aby zmaksymalizować liczbę odwiedzin strony.

Postaw na czytelność przekazu

Głównym zadaniem istnienia strony internetowej jest „sprzedanie produktu”. Bez względu na to, czy mamy do czynienia ze sklepem internetowym, opiniotwórczym serwisem czy blogiem kulinarnym. Każdy z nich został stworzony po to, aby trafić do jak największej grupy odbiorców i zostać przez nich docenionym. W przypadku sklepów internetowych konsekwencją tego będą zadowoleni klienci, którzy dokonają kolejnych zakupów, w przypadku serwisu czy bloga kulinarnego stali czytelnicy. Aby jednak zainteresować swoim „produktem” szerokie grono odbiorców, strona internetowa powinna być przede wszystkim czytelna. W dobie stale rosnącego tempa życia nikomu nie chce się zbyt długo wyszukiwać potrzebnych treści. Problem ze zlokalizowaniem wewnętrznej wyszukiwarki internetowej lub regulaminu sklepu może skutecznie zniechęcić klientów, którzy swoje „internetowe kroki” skierują do konkurencji.

Pamiętaj o aktualizacjach treści

Właściciele i menadżerowie stron internetowych powinni pamiętać o tym, aby na bieżąco aktualizować wszystkie zmiany zachodzące w obrębie marki. W przypadku zmiany adresu mailowego, numeru telefonu kontaktowego lub wprowadzenia zmienionych opłat za wysyłkę zamówionego towaru, informacje takie powinny niezwłocznie znaleźć się na stronie. Nie wolno dopuścić do sytuacji, w której klienci będą próbowali bezskutecznie dodzwonić się do nas lub dostaną zwrotnego maila z informacją, że podany adres nie istnieje. Wpływa to w sposób bezpośredni na wizerunek firmy, który raz utracony często bardzo trudno jest odbudować.

Przyśpiesz swoją stronę internetową

Żyjemy szybko i w podobnym tempie chcemy surfować w Internecie. Okazuje się, że strony internetowe, które ładują się dłużej niż kilka sekund, są coraz częściej odrzucane przez użytkowników. Na czas ładowania strony wpływ mają takie elementy jak np. wielkość zdjęć i materiałów wideo. Warto więc zadbać o to, aby nasza strona internetowa ładowała się w jak najkrótszym czasie.

Dopilnuj, aby wszystkie linki działały

Każdy link znajdujący się na stronie internetowej powinien być aktywny. Warto zatem systematycznie monitorować stan techniczny każdy wpięty na stronę link przekierowujący do wskazanej podstrony. Niedziałające linki poza faktem, że są bardzo źle odbierane przez użytkowników, mają również bezpośredni wpływ na efektywność pojawiania się w wynikach wyszukiwarek. Zepsuty link stanowi bowiem sygnał alarmowy, że coś jest nie tak z konstrukcją witryny. Pamiętajmy, że nawet prawidłowo zakodowane linki mogą po pewnym czasie wymagać od nas aktualizacji.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Przycisk do zamknięcia okienka wyskakującego

Potrzebujesz więcej informacji? Zostaw numer, oddzwonimy do Ciebie.

Zapoznałem się z Polityką prywatności serwisu proadax.pl i klikając „wyślij” wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Proadax sp. z o.o) jedynie do kontaktu ze mną.
Tomasz Jakowicki
Bardzo polecam współpracę. Strona internetowa wyszła świetnie, a cały proces przebiegał szybko i sprawnie. Doskonała komunikacja, pełen profesjonalizm. Jestem zadowolony z efektu końcowego.
Cezary Stecyk
Chciałbym serdecznie podziękować firmie Proadax za stworzenie mojej strony internetowej. Współpraca przebiegała bardzo profesjonalnie – od pierwszego kontaktu czułem, że mam do czynienia z zespołem, który naprawdę zna się na swojej pracy. Otrzymałem pełne wsparcie, fachowe doradztwo i ogromne zaangażowanie na każdym etapie realizacji projektu.
Szczególne podziękowania kieruję do pana Adama, który wykazał się wyjątkową inicjatywą i zaoferował wykonanie strony całkowicie za darmo. To niezwykle miły gest, który pokazuje, że w Proadax liczy się nie tylko biznes, ale też chęć pomocy i budowania pozytywnych relacji.
Jestem bardzo zadowolony z efektu końcowego – strona wygląda świetnie, działa bez zarzutu i w pełni spełnia moje oczekiwania. Z czystym sumieniem polecam firmę Proadax każdemu, kto szuka rzetelnego i zaangażowanego partnera w tworzeniu stron internetowych.
Filip Momot
Strona została przygotowana dokładnie tak jak oczekiwałem. Świetny kontakt i błyskawiczna realizacja sprawiają, że z czystym sumieniem polecam firmę Proadax każdemu, kto zastanawia się nad skorzystaniem z ich usług.
Radoslaw Slusarczyk
Współpracę oceniam pozytywnie, strona jest prosta, przejrzysta i ładuje się szybko. Kontakt był w miarę sprawny a wszystkie moje sugestie zostały naniesione.
Odpowiedź od właściciela:P. Radosławie bardzo dziękujemy za współpracę i dobre słowa :)
PPUH Madrex
Dziękujemy firmie PROADAX za realizację budowy sklepu internetowego, zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Polecamy wybór tej agencji z uwagi na: profesjonalne podejście do tematu, szybki kontakt, szczegółowe wyjaśnianie kwestii niezrozumiałych, a także pomoc na każdym etapie tworzenia sklepu. Pozdrawiamy!
Marcin Jasiek
FIRMA NA 6SZUSTKE. POLECA WSZYSTKIM ZAINTERESOWANYM, JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ PROADAX.