5 podstawowych zasad prowadzenia strony internetowej
Aktualnie posiadanie strony internetowej stało się taką samą oczywistością, jak podawanie klientom firmowego numeru telefonu czy wymienianie się wizytówkami. Obecnie to właśnie strona internetowa firmy lub przedsiębiorstwa stanowi jej najlepszą wizytówkę. Oczywiście może to działać również w drugą stronę i stanowić dla marki antyreklamę. Warto zatem poznać najważniejsze zasady prowadzenia strony internetowej, aby móc w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w tym narzędziu komunikacji marketingowej. W dzisiejszym wpisie analizujemy 5 najważniejszych elementów, o które powinien zadbać każdy właściciel strony internetowej.
Zadbaj o responsywność strony internetowej
Jeszcze kilkanaście lat temu najpopularniejszym narzędziem służącym do korzystania z Internetu były komputery stacjonarne. Jednakże w przeciągu tych kilkunastu lat zmieniło się naprawdę bardzo wiele. Współcześni Internauci chcą być „mobilni” o każdej porze i w każdym miejscu, w którym się znajdują. Z tego też powodu coraz chętniej decydują się na surfowanie w sieci na urządzeniach mobilnych. Posiadając taką wiedzę, właściciele stron internetowych powinni zadbać o to, aby ich serwisy były responsywne. Responsive Web Design (RWD) jest projektem strony internetowej, której układ w sposób automatyczny dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na której strona jest wyświetlana (np. laptopie, tablecie lub smartphonie). W momencie, kiedy użytkownik przechodzi na daną stronę internetową np. ze smartphone’a, układ strony z automatu dopasowuje się do posiadanej przez niego wielkości ekranu urządzenia. Dzięki tej funkcjonalności
Warto również w tym miejscu dodać, że właściciele stron internetowych cechujących się responsywnością są odczuwalnie bardziej wspierani przez Googla. Osoby posiadające sklepy internetowe, serwisy lub blogi responsywne wyświetlają się na wyższych pozycjach w wyszukiwarkach. Warto wziąć to pod uwagę już podczas zakładania strony internetowej, aby zmaksymalizować liczbę odwiedzin strony.
Postaw na czytelność przekazu
Głównym zadaniem istnienia strony internetowej jest „sprzedanie produktu”. Bez względu na to, czy mamy do czynienia ze sklepem internetowym, opiniotwórczym serwisem czy blogiem kulinarnym. Każdy z nich został stworzony po to, aby trafić do jak największej grupy odbiorców i zostać przez nich docenionym. W przypadku sklepów internetowych konsekwencją tego będą zadowoleni klienci, którzy dokonają kolejnych zakupów, w przypadku serwisu czy bloga kulinarnego stali czytelnicy. Aby jednak zainteresować swoim „produktem” szerokie grono odbiorców, strona internetowa powinna być przede wszystkim czytelna. W dobie stale rosnącego tempa życia nikomu nie chce się zbyt długo wyszukiwać potrzebnych treści. Problem ze zlokalizowaniem wewnętrznej wyszukiwarki internetowej lub regulaminu sklepu może skutecznie zniechęcić klientów, którzy swoje „internetowe kroki” skierują do konkurencji.
Pamiętaj o aktualizacjach treści
Właściciele i menadżerowie stron internetowych powinni pamiętać o tym, aby na bieżąco aktualizować wszystkie zmiany zachodzące w obrębie marki. W przypadku zmiany adresu mailowego, numeru telefonu kontaktowego lub wprowadzenia zmienionych opłat za wysyłkę zamówionego towaru, informacje takie powinny niezwłocznie znaleźć się na stronie. Nie wolno dopuścić do sytuacji, w której klienci będą próbowali bezskutecznie dodzwonić się do nas lub dostaną zwrotnego maila z informacją, że podany adres nie istnieje. Wpływa to w sposób bezpośredni na wizerunek firmy, który raz utracony często bardzo trudno jest odbudować.
Przyśpiesz swoją stronę internetową
Żyjemy szybko i w podobnym tempie chcemy surfować w Internecie. Okazuje się, że strony internetowe, które ładują się dłużej niż kilka sekund, są coraz częściej odrzucane przez użytkowników. Na czas ładowania strony wpływ mają takie elementy jak np. wielkość zdjęć i materiałów wideo. Warto więc zadbać o to, aby nasza strona internetowa ładowała się w jak najkrótszym czasie.
Dopilnuj, aby wszystkie linki działały
Każdy link znajdujący się na stronie internetowej powinien być aktywny. Warto zatem systematycznie monitorować stan techniczny każdy wpięty na stronę link przekierowujący do wskazanej podstrony. Niedziałające linki poza faktem, że są bardzo źle odbierane przez użytkowników, mają również bezpośredni wpływ na efektywność pojawiania się w wynikach wyszukiwarek. Zepsuty link stanowi bowiem sygnał alarmowy, że coś jest nie tak z konstrukcją witryny. Pamiętajmy, że nawet prawidłowo zakodowane linki mogą po pewnym czasie wymagać od nas aktualizacji.