Blog

Brak wersji mobilnej wykluczy stronę z indeksu Google?

Pierwsze wzmianki ze strony Google dotyczące wersji mobilnych stron internetowych pojawiły się już w 2013 roku. Jak można się domyślić, standardowi właściciele stron firmowych, blogerzy-amatorzy prawdopodobnie nawet nie dotarli do takiej informacji. Wtajemniczeni przeczytali i… zapomnieli. Zaledwie nieliczni potraktowali sugestię wielkiego G na poważnie i wdrożyli responsywne wersje swoich witryn.

Wersja mobilna strony internetowej

W styczniu 2015 r. osoby śledzące GWT otrzymały komunikaty sugerujące poprawę problemów z obsługą witryny na urządzeniach mobilnych. Prawie dwa lata zajęło wielkim głowom przejście od słów do czynów, które teraz powinny nastąpić już znacznie szybciej.

Komunikaty o braku wersji responsywnej to krok do wielkich zmian w pozycjonowaniu. Z roku na rok coraz większy odsetek ruchu na stronach internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Liczba użytkowników smartfonów czy tabletów rośnie w zatrważającym tempie. Google ma obowiązek zwrócić na to uwagę i dostosować wyniki wyszukiwania właśnie do tych odbiorców. Już obecnie możemy zaobserwować znaczące różnice w pozycjach sprawdzanych z komputerów stacjonarnych i smartfonów. Strony, które nie są przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych, są wyrzucane w czeluści indeksu, na rzecz tych stron, które dopasowują się do ekranu telefonu i są w pełni funkcjonalne również na innych urządzeniach. Możemy być jednak pewni, że skala zmian postąpi naprzód w najbliższym czasie.

W amerykańskich społecznościach poświęconych SEO pojawiają się już sygnały dotyczące wdrożenia specjalnego oznaczenia w wyszukiwarce dla stron responsywnych. Wciąż nie wiadomo, czy strony nieprzystosowane do urządzeń mobilnych całkowicie wypadną z ich wyników wyszukiwania oraz czy odbije się to na wynikach z komputerów stacjonarnych.

Choć wciąż nie ma oficjalnej daty, ogłoszenia czy nazwy algorytmu uderzającego w strony nieresponsywne, jedno jest pewne. Skoro Google wysyła powiadomienia, to nie pozostaje nic innego, jak się dostosować. Nawet, jeśli oberwie się tylko w wynikach mobilnych, to zakładając że liczba odesłań z takich źródeł ciągle rośnie (i to szybko), nie warto tracić cennego ruchu. Inwestycja w responsywną wersję strony to nie tylko ukłon dla SEO, ale również dla profesjonalnego wizerunku, wzrostu atrakcyjności witryny i jej użyteczności.

Wykonujemy strony dopasowane pod urządzenia mobilne

Agencja interaktywna Proadax od początku swojego istnienia oferuje swoim klientom mobilne strony internetowe. Jesteśmy więc o krok przed tymi, którzy skupiają się tylko na tej (jeszcze) największej grupie odbiorców. Możemy też bez obaw założyć, że w razie wdrożenia nowego algorytmu nasze strony nie zostaną ukarane, ponieważ od początku istnienia wspierają użytkowników mobilnych.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótce

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).