Czy znasz najważniejsze elementy skutecznej strony internetowej?
Posiadanie strony internetowej przez właścicieli firm i przedsiębiorstw jest obecnie czymś absolutnie naturalnym i nierozerwalnie związanym z rozwojem marki. Jednak, aby móc w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w firmowej stronie należy zadbać o kilka podstawowych elementów, których skutecznie przyciągną nowych Klientów oraz pozytywnie wpłyną na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. W dzisiejszym wpisie prezentujemy 5 najważniejszych atrybutów skutecznej strony internetowej, bez których rozwój prowadzonego biznesu w obszarze Internetu może być niezwykle trudny do zrealizowania!
Postaw na atrakcyjny i spójny layout
Firmowa strona internetowa stanowi wizytówkę marki. Nie może więc być tutaj mowy o jakichkolwiek przypadkowych elementach lub co gorsze – błędach, które mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych Klientów. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. I od tego, w jaki sposób zostanie odebrana nasza strona podczas pierwszej wizyty Użytkownika zależy, czy zdecyduje się on na skorzystanie z oferty i czy będzie chciał powrócić na naszą stronę.
Warto postawić na prosty i spójny układ graficzny strony. Szata graficzna powinna odpowiadać tematyce strony internetowej (krzykliwa kolorystyka pasująca do niektórych branż, niekoniecznie jest dobrze odbierana przez Klientów biur podatkowych czy kancelarii adwokackich). Pamiętajmy również o tym, że wszystkie elementy naszej strony internetowej muszą być spójne z identyfikacją wizualną marki (logo,itd.)
Zwróć uwagę na to, w jaki sposób „mówisz” do Klientów
Każdy Użytkownik odwiedzający daną stronę internetową szuka odpowiedzi na wskazane zagadnienia lub chce wyszukać konkretny produkt lub usługę. W dobie coraz szybszego stylu życia każdy Klient oczekuje, że interesujące go informacje otrzyma w szybkim czasie i w zrozumiałej dla siebie formie. Jeżeli podczas pierwszym minut odwiedzin na stronie nie znajdzie tego, czego szuka, z dużą dozą prawdopodobieństwa przeniesie się na stronę konkurencji. Dlatego tak istotne jest, aby zadbać o angażujący content, który będzie zgodny z zasadami SEO copywritingu, a także będzie cechował się czytelnym formatowaniem (śródtytułami, wypunktowaniami, itd.)
Przekonaj Użytkowników, że warto zaufać Twojej firmie
Każdy Klient, który stoi przed koniecznością dokonania decyzji zakupowych, zanim „wrzuci do koszyka” wybrany przez siebie produkt bardzo chętnie skorzysta z możliwości utwierdzenia się w tym, że postępuje słusznie. Nikt z nas nie chce kupować przysłowiowego „kota w worku”, dlatego tak często i chętnie zasięgamy opinii innych Klientów na temat interesujących nas towarów i usług. Klienci lubią kierować się społecznym dowodem słuszności, czyli zasadą, według której człowiek wahający się przed dokonaniem ostatecznej decyzji podejmuje ją na podstawie rekomendacji większości grupy. Mając taką wiedzę, należy zadbać o to, aby na stronie internetowej znalazły się opinie zadowolonych Klientów. Warto również pochwalić się obecnością marki w mediach społecznościowych. Twoja firma ma fajnie prowadzone konto na Facebooku lub Instagramie? Nie zapomnij poinformować o tym fakcie Użytkowników swojej strony!
Zadbaj o intuicyjną nawigację strony
Pamiętasz sytuację, kiedy wchodziłeś do sklepu stacjonarnego w poszukiwaniu np. butelki wody i nie byłeś w stanie odnaleźć się w gąszczu sklepowych półek usytułowanych bez jakiegokolwiek sensu? Podobnie rzecz się ma w przypadku stron internetowych. Użytkownicy oczekują, że strona, którą odwiedzają będzie miała prostą, intuicyjną nawigację, która umożliwi im bezproblemowe poruszanie się po zasobach serwisu i przejścia do interesujących ich sekcji. Przykładami tego rodzaju zabiegów jest umieszczenie na stronie głównej wyszukiwarki, a także klikalnego logo, które umożliwi szybki powrót do strony głównej z każdej podstrony.
Nie zapomnij o responsywnej wersji strony
Jeszcze kilka lat temu najpopularniejszym narzędziem do przeglądania stron internetowych były komputery stacjonarne. Jednak wraz z szybkim rozwojem nowych technologii z roku na rok przybywa osób, które na co dzień korzystają z urządzeń mobilnych. Nic dziwnego, w końcu smartfon czy tablet można mieć pod ręką w niemalże każdej sytuacji (weekendowy wyjazd, spacer, zakupy, itd.) . Właściciele stron internetowych powinni zadbać więc o to, aby posiadały one również wersję responsywną. W przypadku jej braku, możemy zostać odebrani przez Klientów jako firma mało nowoczesna i nie wychodząca naprzeciw potrzebom współczesnych Użytkowników Internetu.