Blog

Dlaczego warto dodać moduł z opiniami do strony internetowej?

Ile razy zdarzyło się tak, że opinie innych wpłynęły na Twoją decyzję? Często właśnie referencje dotychczasowych klientów przy wizytówce Google wpływają na to, że szukając za daną usługą lub produktem, wybieramy jedną firmę ponad pozostałymi. Jednak jak wygląda to w przypadku opinii na samej w sobie stronie internetowej?opinie - Agencja Interaktywna Proadax

Opinie na stronie www jako klucz do pozytywnego wizerunku marki

Fakt, że istnieją osoby, które zaufały danej firmie i dokonały u niej zakupu, bardzo nas przekonuje i sprawia, że mamy co do niej większą pewność. Pozytywny komentarz mocno przyczynia się do tego, że kolejne osoby również zdecydują się na daną działalność.

Aktualnie na rynku panuje duża konkurencja. Potencjalny klient ma ogrom miejsc, spośród których może dowolnie przebierać. Dlatego też, jeśli chcesz, aby odbiorcy stawiali właśnie na Ciebie, musisz się wyróżniać i być autentyczny. Profesjonalny wizerunek i wysoka jakość świadczonych usług lub sprzedawanych produktów skutkuje zadowolonymi klientami, a oni dostarczają przychylne opinie. W momencie, gdy klient zauważy, że na Twojej stronie znajduje się ich dość sporo, nie będzie miał większych wątpliwości co do tego, czy jego oczekiwania zostaną spełnione.

Stopniowo zwiększając swoją rozpoznawalność i zasięgi, wśród wielu klientów zaczną pojawiać się tacy, którzy są znani i są uważani za autorytet. Są oni szczególnie istotni pod względem wiarygodności firmy. Zdanie takich osób ma duży wpływ na podświadomość potencjalnych klientów, którzy momentalnie zaczną wiązać działalność z wysoką jakością i profesjonalizmem. W końcu skoro spełniłeś oczekiwania kogoś takiego, z pewnością poradzisz sobie także z pozostałymi.

Zaufanie u nowych odbiorców

Opinie, które umieszczasz na stronie, zawsze mają pozytywny wydźwięk. Dzięki nim potencjalny klient, wchodząc na witrynę internetową, widzi, że ma do czynienia z prawdziwą firmą. Przede wszystkim już w pierwszym momencie dostrzega, że inne osoby – w tym te, które potrzebowały tego samego co on – już postawiły na tę działalność. To utwierdza go w przekonaniu, że sklep internetowy ma już pewne doświadczenie, bo wiele klientów zdołało już wykonać w nim swoje zakupy.

Za to drugim powodem, dla którego użytkownik już nieco inaczej postrzega firmę, jest fakt tego, jak dużo z tych opinii jest pozytywnych. W końcu skoro to, że ktoś chciał poświęcić swój cenny czas na to, żeby napisać przychylny komentarz, znaczy dość dużo. Z reguły jest tak, że ludzie zostawiają po sobie tylko negatywne opinie wtedy, gdy coś było nie tak. Przecież skoro oczekiwania zostały spełnione, to wszystko jest, jak należy. Biorąc pod uwagę fakt, że na stronie znajduje się sporo opinii, które tylko chwalą firmę, oznacza to, że musiała wywrzeć na klientach naprawdę spore wrażenie i to nie raz.opinie - Agencja Interaktywna Proadax

Opinie na sklepie online a Dyrektywa Omnibus

Część użytkowników, którzy w internecie są nie od dzisiaj, jest często mimo wszystko dość sceptycznie nastawiona do odwiedzanych stron. Na niektórych serwisach można trafić na referencje generowane przez boty lub innego rodzaju manipulacje.

Dlatego też w celu ochrony konsumenta Parlament Europejski w 2019 roku wydał Dyrektywę Omnibus. Jej głównym celem jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa w zakresie sprzedaży internetowej. W Polsce obowiązuje ona od początku 2023 roku. Prawdopodobnie przeglądając produkty w sklepach online, zdarzyło Ci się natknąć na informację, że dany artykuł jest przeceniony, a obok znajdowała się wstawka o tym, jaka cena obowiązywała w ciągu ostatnich 30 dni. To właśnie między innymi wpływ Dyrektywy Omnibus.

Jednak jak odnosi się to do samych opinii?

W praktyce właściciele witryn www powinni sami zadbać o prawidłową weryfikację opinii swoich klientów. Ma to ograniczać ryzyko naruszania dyrektywy. Mimo to na chwilę obecną oficjalnie nie ma żadnych regulacji co do tego, jak poprawnie weryfikować opinie. Nawet sam Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie przewiduje w tym kierunku żadnych zmian.

Z drugiej strony, Dyrektywa Omnibus mówi o tym, że przedsiębiorcy powinni poinformować swoich klientów o tym, czy opinie na ich stronie są weryfikowane, czy też nie. Można zrobić to na przykład poprzez zapis w regulaminie sprzedaży, przekazać to konsumentowi po dokonaniu transakcji lub po prostu zawrzeć taką informację na stronie internetowej.

Moduł z opiniami WordPress dla obiektów noclegowych

Jeżeli prowadzisz obiekt noclegowy w Krakowie, Katowicach albo Warszawie lub innym miejscu i chcesz wzbudzić zaufanie u klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę www,  skontaktuj się z nami. Wszystkie projekty stron internetowych przygotowujemy w WordPress’ie, który pozwala prezentować opinie klientów pozostawione na Booking.com na własnej witrynie www. Ich wtyczka pozwala na prezentowanie poprzednich referencji w wielu formatach, zgodnie z naszym własnym stylem. Na takie rozwiązanie zdecydowaliśmy się, chociażby podczas realizacji serwisu noclegioswiecim.eu.
Opinie Comfort Apartments Oświęcim

Opinie mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Często to właśnie nimi kierujemy się podczas wybierania produktów, noclegów lub innych usług. Dlatego warto zadbać o swój wizerunek, który pozwoli wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów. Jeśli chcesz, by Twoja strona www lub sklep też zachęcał do siebie odbiorców, skontaktuj się z nami!

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.