Obecnie niemal każdy biznes przenosi swoją działalność do Internetu. Dlaczego tak się dzieje? Co media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy TikTok mają w sobie, że przyciągają miliardy ludzi na całym świecie? Na czym polega ich fenomen?

Przede wszystkim łatwość w komunikacji

Umówmy się, kto aktualnie nie ma na swoim smartfonie Messengera lub innego komunikatora typu WhatsApp czy Signal, którego popularność ostatnio wzrasta? Możliwość wysłania wiadomości tekstowej, zdjęć, filmików jak również wideo rozmowy jest na tzw. porządku dziennym. Dodatkowo można też ustawić kolory czatu, jeden w wielu trybów czy inne parametry, które nam odpowiadają. Jednym słowem – personalizacja. Dlatego media społecznościowe mają tak szerokie grono odbiorców. Warto to wykorzystać do rozpowszechniania swoich produktów/usług, ponieważ temu nowoczesnemu kanałowi, dotrzesz ze swoją ofertą do dowolnej grupy wiekowej, ludzi z branży czy do grupy osób posiadających te same zainteresowania. A to tylko pierwsze z brzegu przykłady, bowiem możliwości wykorzystania komercyjnego są naprawdę duże.

Po drugie: źródło informacji

Wbrew pozorom social media mogą być miejscem, gdzie znajdziemy wszystkie potrzebne nam informacje. Wyszukanie profilu danej firmy/biznesu, ciekawostek, newsów zajmuje nam kilka sekund. A z drugiej strony Facebook, Instagram, LinkedIn, czy nawet TikTok są przestrzenią, w której łatwo zaprezentować swoje produkty oraz usługi. Pokazanie się w tzw. 

Internecie ma Ci pomóc w realizowaniu postawionych sobie celów sprzedażowych. Budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie i wiarygodności firmy to jeden z kluczy do odniesienia sukcesu w sieci. Pamiętaj, media to Twój sprzymierzeniec. Wykorzystaj ich szeroki potencjał, by pokazać korzyści i wartości wynikające z kupna produktu czy też usługi. Obecnie klienci chcą mieć pewność, że nie zostaną oszukani. Dlatego dokładnie sprawdzą profil Twojej firmy przed dokonaniem zakupu. W sytuacji, kiedy nie widniejesz na żadnym z portali, stajesz się mało wiarygodnym. A to właśnie jeden z powodów, by zadbać o wizerunek w sieci.

Po trzecie: ciekawość

„Zerknę tylko na chwilę”, a zanim się obejrzysz mija kolejna godzina przeglądania tablicy na portalu społecznościowym – znajoma sytuacja, co? Nie ukrywajmy – social media wręcz pożerają nasz czas. Znajomy dodał zdjęcie z wakacji, za chwilę pojawia się ciekawostka, mem, a kończymy na czytaniu najnowszych wiadomości czy też oglądaniu kolejnego filmiku na TikToku lub Reels na Instagramie. Nowe media przyciągają ludzką uwagę i budzą zainteresowanie, więc rodzi się pytanie: jak wykorzystać owo zjawisko na naszą korzyść? To proste – obróć sytuację! Spraw, by to na Twoim profilu ludzie chcieli spędzać czas. Twórz treści, takie jakie to właśnie Ty chciałbyś czytać oraz takie, które Ciebie, by zaciekawiły. Może i nie zauważysz od razu wzrostu sprzedaży, ale gwarantujemy, że starania nie pójdą na marne i w końcu przyniosą wymierne korzyści dla Twojej firmy. Regularne dodawanie treści, materiałów sprawi, że odbiorcy nabiorą zaufania do Ciebie i Twojej oferty.

napisz-do-nas-social-media-proadax

Czy istnieją inne sposoby na pokazanie się w sieci poza Facebookiem i Instagramem?

Oczywiście, że tak! Jednak musimy zaznaczyć: posiadanie i regularnie prowadzenie profili na social media jest ważne. Jak sam już wiesz, mogą one znacznie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu, jego tempo, a co za tym idzie – sprzedaż produktów czy też usług. Niektóre z branż nawet nie posiadają stron internetowych/sklepów online (mimo to zachęcamy do ich tworzenia), tylko korzystają z mocy, jaką dają portale społecznościowe. W momencie, kiedy zbudujesz swoją społeczność, a przy okazji wzbudzisz i wykorzystasz zaangażowanie odbiorców, jesteś w stanie wiele zdziałać. Oprócz tego, że zwiększasz grono potencjalnych klientów, to również poprawisz zasięgi oraz wpłyniesz na popularność swojej firmy. Słowem, budujesz zaufanie, a także pozycję eksperta w tym, co robisz. Dzięki czemu masz większe prawdopodobieństwo, że odbiorca zakupi Twój produkt w momencie, kiedy będzie go szukał i potrzebował. Wybierze to, co jest mu już znane.

Podsumowanie

Jak sam widzisz, powodów dlaczego warto zadbać o wizerunek w sieci jest wiele. Jeśli chcesz „wskoczyć” na wyższy level ze swoją firmą, to znalazłeś miejsce idealne dla Twojego biznesu. Pokaż się w Internecie i zadbaj o swój wizerunek razem z nami. Pomożemy Ci!