Jak stworzyć budującą zaufanie zakładkę „O firmie”?
Wydawać by się mogło, że obecnie stereotyp myślenia na temat zakładki „O firmie” jako o części podrzędnej strony internetowej, odszedł w zapomnienie. Niestety kontakty z klientami wciąż wskazują na ogromny problem, jakim jest lekceważenie tej podstrony. Jak jest naprawdę? Czy rzeczywiście żaden z odwiedzających naszą stronę użytkowników nie klika, aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego z kim w ogóle ma do czynienia?
Na samym początku obalmy ten mit zrzutem ekranu z panelu Google Analytics jednej ze stron naszego klienta:
W ciągu czerwca zakładka ta odnotowała 72 odsłon, z czego 67 było unikalnych. W odniesieniu do całej zawartości podstrona ta wygenerowała ok 3% całego ruchu z tego miesiąca. Niby niewielki wskaźnik, ale czas zwrócić uwagę na rolę, jaką odgrywa zakładka „O nas” w zdobywaniu klientów przez internet.
Przede wszystkim odrzućmy budowanie zakładki w oparciu o utarty schemat, takie jak:
Jesteśmy firmą działająca na rynku od X lat, zrealizowaliśmy Y zleceń, jesteśmy obecni w Z krajach.
Czy to w ogóle przyciąga uwagę odbiorcy? Wręcz przeciwnie – to suche fakty które mogą zainteresować co najwyżej właściciela tej firmy. Nikogo nie interesuje, jak wiele zleceń wykonałeś ani ile lat działasz w branży. Klient chce się dowiedzieć, co zyska nawiązując współpracę z tobą. Paradoksalnie zakładka „O firmie” ma więc dotyczyć czytelnika – przekonać go, że trafił na właściwą osobę, która rozwiąże jego problem.
Jak więc powinien wyglądać ciekawy, angażujący i budujący zaufanie opis firmy?
Poniżej prosty, krótki przykład:
Agencja interaktywna Proadax to firma która pozwoli Ci zrealizować marzenia o szybkiej emeryturze. Dzięki zaawansowanym sklepom internetowym otworzysz własny biznes generujący dochód pasywny każdego miesiąca. Zatrudniamy najlepszych specjalistów, którzy stale rozwijają swoje kwalifikacje, aby rozwiewać twoje wątpliwości i służyć pomocą w rozwoju twojej firmy.
Rozumiesz teraz, co chciałem przekazać? Staraj się przekazać najważniejsze informacje o firmie, ale poprzyj je realnymi korzyściami jakie odniesie twój klient. Tylko w ten sposób skupisz jego uwagę i zachęcisz do kontaktu. Oddziałuj na uczucia i zmysły, suche fakty nie przekonają odbiorcy do nawiązania współpracy.
Na koniec dodamy, że jeszcze lepszy efekt uzyskasz równoważąc ciekawą treść z przemyślaną grafiką. Nie bój się umieszczać tematycznych ikon oraz zdjęć. One ożywią Twoją zakładkę i zatrzymają klienta na dłużej. Gorąco polecam również wprowadzenie w dolnej części działu pt. „Nasz zespół„, w którym znajdzie się zdjęcie każdego pracownika, imię i nazwisko, rola oraz dane kontaktowe. Daruj sobie długie opisy, bo jak już wspomniałem, czytelnika to nie obchodzi. Naszym celem jest pokazanie, że ma on do czynienia z prawdziwymi ludźmi, zbudowanie więzi.