Blog

Jak zarejestrować domenę i jaki hosting wybrać?

Stworzenie własnej strony internetowej to jedno z ważniejszych czynności, które pozwalają firmie budować swoją markę wśród potencjalnych odbiorców. W aktualnej dobie marketingu jest to swojego rodzaju wizytówka, miejsce, do którego klienci powinni trafiać oraz zbiór wszelkich informacji na temat działalności i jej produktów lub świadczonych usług. Jednak, żeby wszystko mogło działać tak, jak powinno, konieczne jest tutaj podjęcie kilku formalnych, ale przy tym kluczowych działań. Należy do nich zarejestrowanie domeny i wybór hostingu. Jak więc się tym zająć?

Rejestracja domeny – na co warto zwrócić uwagę?

Szczególnie istotną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest rejestracja domeny witryny www. Jest to unikalny adres strony, który należy wpisać w wyszukiwarce, żeby móc na nią trafić. Warto jest mieć na uwadzę kilka istotnych wskazówek, które pomogą utworzyć odpowiednią domenę, a w efekcie taką, którą będzie przyjazna dla Google i samych użytkowników.

Wybór nazwy swojej domeny

Domena internetowa to zbiór dwóch elementów, które należą do systemu DNS (Domain Name System). Zalicza się do nich główna nazwa witryny i jego dalsze rozszerzenie. Dobrze jest przygotować ją w sposób staranny i odpowiedni, ponieważ odgrywa ona dużą rolę w między innymi pozyskiwaniu ruchu na stronie www. Jeżeli będzie ona przyjemna dla użytkowników, łatwiej będzie im na nią trafić oraz także ją zapamiętać.

Tworząc firmową stronę internetową, kluczowe jest to, aby w domenie znajdowała się nazwa działalności. Dzięki temu będzie ona w rezultacie bardziej kojarzona z samą w sobie marką oraz będzie tworzyć z nią spójną stylistykę. Niekiedy problematyczne może być wymyślenie jej dla firmy, która ma długą nazwę. W tym przypadku przemyśleć można jej skróconą wersję. Dobrą praktyką jest również wybranie jednego słowa, które najbardziej się z nią kojarzy i jest przy tym najistotniejsze.

Pomimo że strona może posiadać nawet kilka domen, to jedna domena może prowadzić tylko jednej witryny www. Dlatego też musi być ona unikalna, czyli nie może się powielać i być wykorzystywana w innym miejscu. Biorąc to pod uwagę za każdym razem, należy sprawdzić to, czy nie jest już ona używana.

Jakie rozszerzenie dla domeny wybrać?

Domena dla strony www składa się z nazwy oraz rozszerzenia. Ten drugi element czasami potrafi sprawić nieco niepewności przy zakładaniu witryny internetowej. Jest tak, ponieważ istnieje wiele takich rodzajów. Spośród nich wyróżnić możemy następujące kategorie:

  • międzynarodowe (.com, .org, .eu, .net),
  • krajowe (.pl, .com.pl, .es, .de),
  • lokalne (.waw.pl, .wroc.pl),
  • funkcjonalne (.gov, .edu).

Wybierają dane rozszerzenie, powinno się przeanalizować dokładnie to, jaką funkcję ma pełnić nasza strona internetowa. O ile decyzja odnośnie pełnionej roli wydaje się dość prosta, ponieważ jest ona zależna od tego, czym się zajmuje dana działalność, tak kwestia rejonu działania jest wyjątkowo ważna. Rejestrując domenę, należy być świadomym tego, na jakim obszarze chce się pozyskiwać klientów i gdzie świadczymy swoje usługi. Jeżeli działalność funkcjonuje lokalnie – na przykład w Warszawie – najlepiej będzie wybrać rozszerzenie .waw.pl. Pomoże to w odpowiednim i dokładniejszym wypozycjonowaniu witryny www. Inaczej wygląda to, kiedy firma działa ogólnokrajowo czy nawet międzynarodowo.

Rejestracja domeny i konfiguracja DNS

Po stworzeniu swojej indywidualnej i unikalnej domeny dla strony internetowej możemy przejść do finalnego zarejestrowania jej u wybranego dostawcy.

Następnie po zarejestrowaniu domeny dla strony firmowej, należy przejść do skonfigurowania serwerów DNS. Dzięki temu jej nowy adres zacznie przekierowywać użytkowników na wskazany serwis.

Jak wybrać odpowiedni hosting?

Po przygotowaniu projektu strony www i zarejestrowaniu jej docelowej domeny następnym krokiem jest zakupienie hostingu. Jest to wyodrębniona część w serwerze, na której będą znajdować się jej wszystkie dane. Przed podjęciem decyzji dobrze jest jednak wziąć pod uwagę kilka kryteriów, które pomogą nam wybrać hosting spełniający nasze wszelkie oczekiwania.

Rodzaje hostingu – jaki jest najlepszy?

Szukając za hostingiem, możemy natknąć się na jego różne kategorie. Wyróżnić możemy trzy podstawowe grupy:

  • hosting dedykowany,
  • hosting współdzielony,
  • hosting VPS.

Pierwszy z nich jest rozwiązaniem nad wyraz komfortowym. Nabywając hosting dedykowany, posiadamy serwer na swoją wyłączność, który możemy dowolnie konfigurować. Za to zdecydowanie najpopularniejszym rodzajem jest współdzielony. Wówczas klienci korzystają ze wspólnego zasobu (w tym między innymi pamięć RAM i moc procesorów). Serwer ten jest używany przez wiele witryn. Dużą zaletą tego gatunku jest to, że najczęściej charakteryzuje się on relatywnie niską ceną w porównaniu do innych. Pomimo tego mogą występować tu różne wyzwania. Chociażby, gdy zawirusuje się jedna strona, może się to przenieść na kolejne. Za to hosting oparty na VPS jest swojego rodzaju połączeniem pozostałych form. Mimo że klienci korzystają tutaj ze wspólnej przestrzeni, jest tak tylko w znaczeniu fizycznym, ponieważ zasoby nie są dzielone pomiędzy nimi. Każdy z nich ma wyróżnioną własną część na serwerze. Dzięki temu właściciele witryn mogą swobodnie personalizować swoje ustawienia.

Wsparcie techniczne i bezpieczeństwo

Prowadząc serwis www, każdemu z nas zależy na tym, by prosperowała ona jak najlepiej. Poza regularnymi publikacjami i dbaniem o nią warto pamiętać także o tym, żeby była ona odpowiednio zabezpieczona przed występowaniem ewentualnych ataków hakerskich. Sytuacje takie mogą mieć miejsce, dlatego też dobrze jest zapobiegać temu zawczasu. Biorąc to pod uwagę, kluczowe jest to, żeby hosting zapewniał także ochronę przed atakami Ddos, certyfikat SSL oraz regularne kopie danych. Nieocenione okazuje się tutaj również wsparcie ze strony technicznej od dostawcy.

Jeżeli zależy Ci na kompleksowej obsłudze i najwyższej jakości nie sposób nie wspomnieć o LH. Jest to renomowany dostawca, który współpracuje z nami od lat. Zakupując hosting za naszym pośrednictwem, możesz nabyć ją w korzystnej cenie – niższej aż o 20% w pierwszym roku!

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).