Blog

Klient spieszy się nawet w sklepie online, więc „Dodaj do koszyka” od razu i bez klikania w podstrony.

Prowadzisz sklep internetowy i zamierzasz być w tym dobry albo po prostu małymi kroczkami chcesz wprowadzać drobne usprawnienia, dzięki którym osiągniesz sukces w e-biznesie? Dobrze trafiłeś, ponieważ w dzisiejszym króciutkim wpisie pokażemy Ci, jak nieco „zautomatyzować” proces wrzucania produktów do wirtualnego koszyka. Jesteś gotowy na porcję praktycznej i piekielnie przydatnej wiedzy, za spożytkowanie której niejeden klient wróci do Ciebie przy kolejnych zakupach? No to zaczynajmy!

Klient nie lubi tracić czasu

O tym, że wszyscy gonimy jak chomiki w kołowrotku nikomu nie trzeba przypominać – w takich czasach żyjemy i możemy tylko pewne rzeczy usprawnić, aby nie zabrakło nam doby. Jedną z tych rzeczy jest kupowanie przez Internet, zamiast w tradycyjnym sklepie, gdzie zakup wiąże się zwykle z uciążliwą wyprawą na drugi koniec miasta, staniem w kolejkach i wieloma innymi niedogodnościami. Jest to szczególnie irytujące, jeśli produkt, na którym nam zależy dobrze znamy, a chcemy szybko i bez wychodzenia z domu uzupełnić jego zapasy, bez zagłębiania się w lekturę nt. jego cudownych właściwości. Po prostu potrzebujemy go kupić w odpowiedniej ilości i mieć to z głowy. Znacie to od strony konsumenta? Pewnie tak, więc w tym przypadku wybór sposobu zakupów na rzecz e-sklepu jest oczywisty, a błyskawiczne dodanie produktu do koszyka załatwiłoby sprawę.

„Dodaj do koszyka” – szybkie zakupy dla zapracowanych

Jeżeli zatem nasz stały klient chciałby jeszcze szybciej zrobić zakupy, bo np. regularnie zamawia pieluszki i nie ma ochoty setny raz czytać tego samego opisu i do znudzenia klikać, żeby utwierdzić się, czy wszystkie przecinki w opisie się zgadzają, to wtedy bardzo pomocna będzie implementacja przycisku „Dodaj do koszyka” już na poziomie katalogu produktów. Taka konfiguracja jest możliwa np. w WooCommerce. Dzięki niej zakup będzie zdecydowanie szybszy, ponieważ oszczędza klientowi udrękę przebijania się przez kolejne podstrony. Wystarczy, że kupujący wpisze nazwę poszukiwanego produktu do sklepowej wyszukiwarki lub wybierze interesującą go kategorię, a następnie ujrzy miniaturkę produktu wraz z ceną i tytułem, a nawet prostym opisem po najechaniem na niego kursorem myszy/gładzika. W tej sytuacji wystarczy jeden klik, aby załadować koszyk potrzebnymi produktami/usługami oraz przejść do płatności. I to już koniec zakupów. Tylko tyle i aż tyle.

Podsumowanie

Usprawnienia sklepu online to jedna z najważniejszych rzeczy w dobie ogromnej konkurencji na wciąż rozwijającym się rynku e-commerce. Poza tym liczy się czas. Nawet najprostsze ułatwienia jak zastosowanie przycisku „Dodaj do koszyka” już na poziomie przeglądania katalogu pomoże niejednemu klientowi zaoszczędzić cenne minuty i nerwy. A Tobie, drogi właścicielu, może przynieść mnóstwo zadowolonych (i przede wszystkim) stałych klientów, którzy będą wracać na kolejne zakupy z przyjemnością.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).