Nie masz jeszcze strony www? Najwyższy czas w nią zainwestować.
Brak własnej strony internetowej w dzisiejszych czasach nie jest powodem do wstydu w przypadku osób fizycznych. Jeżeli jednak prowadzisz działalność gospodarczą, to sytuacja Twojego biznesu raczej nie będzie godna pozazdroszczenia. Owszem, są branże (coraz mniej zresztą), gdzie własna strona www to zbędny wydatek, ale dla większości firm to podstawowy komponent wizerunku oraz efektywny kanał sprzedaży. Sprawdźmy zatem, jakie zalety może przynieść witryna dla przeciętnego właściciela małego biznesu.
Firmowa strona www – dostęp do współczesnego klienta
Dotychczasowy postęp technologiczny sprawił, że większość z nas spędza długie godziny przed ekranami urządzeń mobilnych i komputerów. Cel jest jeden – konsumpcja atrakcyjnego contentu w Internecie, np. przeglądanie aukcji i ogłoszeń, czytanie blogów lub aktywność w mediach społecznościowych. Zjawisko dotyczy zwłaszcza ludzi młodych, ale nie tylko, bowiem osoby po 50. roku życia także coraz śmielej uczestniczą w cyfrowej rzeczywistości. Z biznesowego punktu widzenia jest to ogromna szansa dla mikro firm, bowiem przy względnie niskich kosztach na stronę internetową mogą one dotrzeć do niemal każdego użytkownika Internetu, czyli ich potencjalnego klienta.
Strona internetowa to tańsza i skuteczniejsza reklama
Pamiętajmy, że tworzenie witryny warto zlecić profesjonalnej agencji interaktywnej. Dzięki temu zyskujemy gwarancję, że nasza strona zostanie wykonana zgodnie z najnowszymi trendami web designu czy dobrymi praktykami UI/UX. A także otrzyma wsparcie na każdym etapie. Co więcej, taka inwestycja to przeważnie jednorazowy nakład, który bardzo szybko się zwraca (np. e-sklep) oraz jest skuteczną formą reklamy, ponieważ strona www cały czas widnieje w wyszukiwarce Google. Dodając do tego kampanie w ramach marketingu internetowego czy Social Media, możemy znacznie lepiej i szybciej dotrzeć do naszej grupy docelowej. Kluczowe na tym etapie jest wdrożenie wszystkich narzędzi w celu jak najefektywniejszego wykorzystania potencjału firmowej strony www.
Wiarygodność firmy dzięki stronie wizytówkowej
Znane powiedzenie mówi, że jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz. Dlatego strona wizytówkowa czy kompaktowy onepage, to prozaiczne „must have” dla przedsiębiorców w XXI w. Dzisiejszy klient zanim podejmie jakąkolwiek decyzję o zakupie, najpierw wnikliwie sprawdza i googluje każdego sprzedawcę, np. czytając opinie, recenzje czy sprawdzając ratingi sprzedawcy. Jeśli firma jest nieweryfikowalna w Sieci, zwyczajnie wypada z gry. W związku z tym nie oszczędzajmy na estetyce strony, jej zawartości merytorycznej oraz pomysłowej prezentacji oferty. Praktyka pokazuje, że atrakcyjna zawartość oraz umiejętne wskazane korzyści przyciągają użytkownika oraz budzą jego zaufanie. A w konsekwencji czynią go naszym klientem. Pamiętajmy, by każdy kontakt klienta z witryną był dla niego ekscytującym doświadczeniem.
Podsumowanie
Marketingowcy od lat zwracają uwagę na duże możliwości płynące z posiadania firmowej strony internetowej, ponieważ jest to dobry sposób na dostęp do współczesnego klienta oraz wyborny kanał marketingowo-reklamowy. Co ciekawe, budowa profesjonalnego wizerunku w Sieci jest idealnym sposobem na zdobycie zaufania rezolutnych klientów, a także pozwala dotrzeć do grupy targetowej. Ponadto, nowoczesna strona www w połączeniu z Social Mediami stanowi dla klienta wygodny kanał do komunikacji i interakcji.