Blog

Nowe rozwiązania dla sklepu online – zmiany w e-commerce 2024

Według danych z tego roku aż co 4 Polak robi zakupy przez Internet. Biorąc pod uwagę to, że forma ta z roku na rok coraz bardziej zyskuje na popularności, powstają nowe trendy oraz kierunki, w których sklep online zaczyna zmierzać. Jednak jakie rozwiązania będziemy mogli zaobserwować najczęściej w 2024 roku?

Dalszy rozwój sztucznej inteligencji

Zeszły rok, bez dwóch zdań można nazwać rokiem rozwoju sztucznej inteligencji. Temat ten przewijał się przez cały czas, budząc tym samym ogrom kontrowersji, podziwu, ale i niekiedy niepokoju. W 2024 r. AI wciąż będzie okazywać się przydatne w marketingu internetowym, z tym że jego rola ma się sukcesywnie zwiększać. Mimo że w 2023 r. popularne narzędzia takie, jak Chat GPT były w stanie tworzyć już podstawowe teksty, czy też proste grafiki, teraz wtyczki i aplikacje oparte na AI mają okazywać się przydatne między innymi przy tworzeniu kampanii promocyjnych. Jaki więc dokładnie będzie jego wpływ?

Uczenie maszynowe AI a sprzedaż

Sztuczna inteligencja i jej zdolność do uczenia maszynowego w dużej mierze ma przyczyniać się do doświadczeń przy dokonywaniu zakupów online, w efekcie znacznie podnosząc ich poziom. Natomiast, w jaki sposób ma zrozumieć to AI zamiast człowiek? Narzędzia oparte na tej technologii są w stanie dokładnie analizować zachowania użytkowników odwiedzających naszą stronę oraz przewidywać nadchodzące trendy sprzedażowe. Dostarczane informacje często wnoszą bardzo wiele na przykład do przygotowywania nowej oferty. Znając potrzeby potencjalnych klientów i wiedząc, co może mieć miejsce w niedalekiej przyszłości, łatwiej jest opracować skuteczny plan działania, który wpiszę się w ich wymagania. Takie działanie będą miały duże znaczenie na finalne wyniki sprzedażowe oraz budowanie swojej pozycji na rynku.

Spersonalizowane doświadczenia zakupowe – wzrost poziomu UX

Pytanie o opinię swoich odbiorców to świetny sposób na to, żeby stale podnosić jakość na przykład produktów czy też usług. Nie inaczej jest przy budowaniu sklepu internetowego. W tym zadaniu wspomóc nas ma właśnie sztuczna inteligencja. Narzędzia oparte na AI są w stanie precyzyjnie zbierać dane na temat tego, jak klienci zachowują się na naszej stronie – w jakie podstrony wchodzą, które elementy najbardziej zwracają ich uwagę itd. Posiadając tę wiedzę, łatwiej jest znajdować te części witryny www, które warto byłoby poprawić i w efekcie uczynić ją znacznie bardziej przyjazną dla odbiorców. Personalizacja doświadczeń zakupowych ma ogromne znaczenie w kontekście budowania relacji z klientem. W dzisiejszych czasach konkurencja na rynku jest większa niż kiedykolwiek. Dlatego też dobrym sposobem na wyróżnienie się spośród niej jest dostosowanie ścieżki zakupowej właśnie pod potrzeby potencjalnych, odwiedzających sklep online użytkowników.

Agencja Interaktywna Proadax - tworzenie stron internetowych, tworzenie sklepów www.

Mobilne wersje sklepów internetowych

Mówi się, że około 70% osób robiących zakupy przez internet, składa zamówienia na urządzeniach mobilnych. Od kilku lat liczba ta z roku na rok rośnie. Wpływa na to między innymi szybkie tempo życia, które wymaga tego, żeby móc robić zakupy w każdym miejscu i o każdej porze. Żeby sprostać oczekiwaniom i potrzebom użytkownika, należy zaadaptować się do tego, jakie może mieć potrzeby. Dlatego też w 2024 roku, coraz więcej sklepów internetowych ma tworzyć swoje wersje właśnie na urządzenia mobilne. Koncepcja moblie first staje się nieodłączną częścią osiągania wysokich wyników sprzedażowych. Tworzenie odsłony z przystosowanym pod smartfony interfejsem, procesami płatniczymi czy zawartością to odpowiedź na to, czego odbiorcy coraz częściej oczekują.

Błyskawiczne płatności na sklepach internetowych

Na ogólne doświadczenia zakupowe wpływ ma kilka kwestii. Może być to jasna i czytelna strona www, terminowa dostawa, ale też system płatności. Ostatnia z nich to kwestia zarówno bezpieczeństwa, jak i wygody. Wybierając sposób opłacenia swojego zamówienia, klient powinien mieć do wyboru metodę, która nie okaże się czasochłonna i zapewni mu ochronę jego danych. Stawiając na takie rozwiązania jak, chociażby Tpay, korzyść odnosi równocześnie konsument i sprzedawca. Kupujący może czuć się wówczas spokojnie, a dla właściciela sklepu internetowego oznacza to gwarancję wygody i efektywnej obsługi.

Wszystkie prognozy mówią o tym, że rok 2024 będzie czasem zmian na korzyść doświadczeń i obsługi klienta. Rozumienie potrzeb i wymagań konsumentów okaże się być korzystne nie tylko dla odbiorców, ale i wyników sprzedażowych.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).