Automatyzacja sprzedaży jeszcze nigdy nie była tak prosta. Zapytacie „dlaczego”? Nie pytajcie, tylko poznajcie ciekawą opcję prowadzenia biznesu e-commerce w modelu dropshippingu, którego zalety docenią zarówno sprzedawcy (sklepy on-line), jak i hurtownie. W skrócie oznacza to minimalne koszty logistyczne, większą efektywność procesów oraz to, co tygryski lubią najbardziej, czyli szybszą sprzedaż. Jeśli już złapaliście dropshippingowego bakcyla, zapraszamy do lektury.

Co to jest dropshipping i jak to działa?

Najprościej rzecz ujmując, to nowoczesna forma zintegrowanej sprzedaży, gdzie sklep internetowy oferuje klientom towary bezpośrednio z hurtowni, z którą nawiązał relacje handlowe. W tym modelu e-sklep nie musi posiadać własnego magazynu i logistyki, ponieważ zajmuje się tylko zbieraniem zamówień (sprzedażą), a te w czasie rzeczywistym są przekazywane do hurtowni, która realizuje dostawę produktów prosto do klienta. Innymi słowy: szybko, tanio i efektywnie.

Korzyści dla sklepów on-line…

Dropshipping to bardzo interesujący sposób na założenie własnego biznesu e-commerce dla tych, którzy nie dysponują dużym kapitałem startowym na odpowiednie zatowarowanie e-sklepu. Co więcej, jeśli główny zysk ma pochodzić ze sprzedaży produktów, to po co zajmować się magazynowaniem, logistyką, organizacją dostaw, a do tego poświęcać na to swój cenny czas? Lepiej zlecić to hurtowni, która z definicji posiada odpowiednie zaplecze, zasoby, urządzenia i pojazdy oraz kadrę pracowników. W takim układzie możesz wynegocjować korzystne rabaty w zależności od wielkości zamówienia.

Dodatkowo cały proces od sprzedaży do przekazania produktu może odbywać się automatycznie za pomocą integracji oprogramowania sklepu, bazującego na platformie WooCommerce, oraz hurtowni. W efekcie nie musisz znać się na kodowaniu czy wszystkich tych trudnych rzeczach. Lecz zostaje Ci tylko skupić się na działaniach marketingowo-promocyjnych i oczywiście samej sprzedaży.

…dla hurtowni też!

Jeśli prowadzisz hurtownię, to zapewne nowo powstające sklepy internetowe są dla Ciebie ważnym czynnikiem biznesowego rozwoju. Z grubsza sytuacja wygląda tak, że raczkujące e-sklepy nie mają jeszcze doświadczenia i odpowiednich środków na inwestycje, natomiast Ty posiadasz szeroką ofertę produktów oraz zaplecze, a potrzebujesz nowych kontrahentów, aby zapewnić sobie optymalną rentowność. Jeśli zaczniecie współpracować w modelu dropshippingu, to każdy z Was odniesie biznesowe zwycięstwo (tzw. win-win) poprzez wspólną realizację swoich celów. Dlatego dropshipping to doskonała dźwignia rozwojowa dla sektora B2B, który działa w ekosystemie e-commerce.

Ponadto, hurtownia czy firma produkcyjna korzystająca z tego modelu również zaoszczędzi na logistyce, ponieważ produkty od razu jadą do konsumenta, eliminując zbędne ogniwo, jakim jest dostawa do sklepu internetowego.

Integracja Allegro z WooCommerce

Jednym z najpopularniejszych i najefektywniejszych rozwiązań w dropshippingu jest synergia WooCommerce i Allegro. Powód jest oczywisty – Allegro to największa platforma aukcyjna w Polsce, z której korzystają miliony ludzi (potencjalnych klientów). Jeśli dodamy do tego WooCommerce, czyli jedną z najczęściej wybieranych platform do budowy sklepów on-line, to możesz uzyskać potężną broń do zdobywania nowych klientów na oferowane produkty. Allegro to także świetny kanał do promocji swojego biznesu e-commerce.

Ale ja się na tym nie znam, więc kto zrobi dla mnie taką integrację?

Serio? To akurat Twoje najmniejsze zmartwienie. Wystarczy, że zlecisz to agencji interaktywnej Proadax, która wykona wszystko za Ciebie, zaczynając od budowy Twojego e-sklepu na silniku WooCommerce, przez integrację z hurtownią, na połączeniu sklepu z wystawianiem produktów na Allegro. Bez zawracania głowy stanem magazynu, zamawianiem kurierów czy przełączaniem i logowaniem się do różnych systemów – wszystko wykonasz z poziomu swojego sklepu on-line na WooCommerce. To proste, a dropshipping nie taki straszny jak go malują, więc może to być dobra opcja również dla Ciebie i Twojego biznesu.