„O nas” – jak stworzyć zakładkę, która dostarczy niebanalnych informacji o twojej firmie
„Jak cię widzą, tak cię piszą” mówi stare, wszystkim znane przysłowie. Śmiało można tu jeszcze dodać – że tak cię piszą w internetach, i mówią poza nim. To bardzo ważna informacja, biorąc pod uwagę, że w dobie powszechnego dostępu do sieci, każdy może nas zobaczyć, poznać, a także szybko wydać opinie na nasz temat, i to nie zawsze życzliwą. Warto zatem od początku pracować na tę dobrą reputację. Najlepiej zacząć od stworzenia strony internetowej, a w niej zakładki „O nas”.
Hmmm… ale co tam powinno się w niej znaleźć?
Ponieważ osoby klikające w tę zakładkę chcą poznać historię danej firmy, dowiedzieć się czy spełnia ona jego oczekiwania, czy wartości tej firmy są zbieżne z jego, czy po prostu chce zobaczyć z kim ma do czynienia po drugiej stronie, trzeba tak zaplanować podanie informacji, by były one a zgodne z rzeczywistością, a zarazem ciekawie zaprezentowane.
Stwórz historię
Nie sil się zbytnio na wzniosłe i patetyczne opisy. Bądź w swoim tekście prawdziwy, ale i swobodny. Nie powielaj schematów, wyróżnij się w tłumie innych firm podobnych do twojej. Pokaż siebie i swoją firmę taką jaka jest. Bądź autentyczny – użytkownik to doceni. Opowiadając historię, stworzysz emocjonalną więź z odbiorcą – w końcu każdy lubi słuchać opowieści. Wspomnij o wartościach i misji, jaka ci przyświeca. Krótko, acz treściwie scharakteryzuj swoje usługi oraz wskaż wyróżniki i elementy, które dają ci przewagę nad konkurencją, a które doceniają twoi klienci.
Pokaż, że cię chwalą
Nie ma się co wstydzić tego, że jest się zachwalanym. Śmiało to ogłoś światu. Znajdź miejsce na pokazanie wypowiedzi zadowolonych klientów, zdobytych nagród, wyróżnień i certyfikatów. Zamieszczaj referencje, ale tylko te prawdziwe. Inni na pewno będą sugerować się opiniami osób, które miały okazję już z tobą współpracować. Dlatego…
Przedstaw klientów
Jeśli jesteś dostawcą usług i prowadzisz działalność w sektorze B2B, a nie wiążą cię żadne umowy o poufności z twoimi klientami, to sam się nimi pochwal na stronie. Albo poprzez zamieszczenie tylko logotypu firmy albo w bardziej rozbudowanej formie, dokładnie opisującej czego współpraca dotyczyła.
Pokaż, że nie jesteś sam
Tworzysz firmę razem ze swoim zespołem? Zaprezentuj go. W końcu firma to ludzie, którzy wspólnie pracują na sukces. Z pewnością doda to wartości, wzbudzi zaufanie, uwiarygodni i pozwoli przybliżyć się odbiorcy do twojej marki. Jest kilka możliwości. Po pierwsze nigdy, przenigdy nie korzystaj ze zdjęć osób z banków foto – użytkownik wyczuje ten fake’owy face na kilometr. Pokuś się natomiast o zrobienie sesji zdjęciowej – czy to grupowej czy indywidualnej każdego z pracowników. Wymyśl motyw przewodni, by klimat wszystkich zdjęć pozostał tak samo spójny – wpłynie to na odbiór całościowy podstrony „O nas”. Jeśli nie chcesz upubliczniać twarzy współpracowników, zastąp zdjęcia ilustracjami albo ich karykaturami. To też jakiś pomysł na wyróżnienie się z tłumu konkurencji. Niezależnie od opcji, którą wybierzesz, dobrze by każda osoba była podpisana z imienia i nazwiska oraz funkcji, jaką pełni w twojej firmie. Z pewnością ułatwi to kontakt odbiorcy / klienta z konkretną osobą.