Blog

Responsywne strony www – dlaczego to takie ważne?

Dlaczego częściej słyszymy “responsywna strona internetowa” czy strona tworzona zgodnie z RWD? Na czym polega responsywność, która od kilku lat nie schodzi z ust e-marketingowców, jakie w praktyce wynikają z tego korzyści i co na to Google?

Responsive Web Design – co to takiego?

Responsywność, czyli Responsive Web Design (RWD) to z definicji odpowiednie parametry, które dotyczą strony dla tych urządzeń, na jakich jest wyświetlana, niezależnie od rozmiaru ekranu. Dostosowanie wyglądu do jego wielkości, na jakim trwa podgląd, w praktyce oznacza, że nasz firmowy serwis dobrze będzie się prezentować zarówno na komputerach i laptopach, jak i smartfonach.

O ile jeszcze kilka lat temu była to technologiczna nowinka, dziś responsywny design jest standardem i coraz więcej firm tworzących strony internetowe wdraża go do swojej oferty. Wszechobecne smartfony i tablety, w ogóle rozwój technologii mobilnej jest wystarczającym argumentem do tego oraz fakt, że właśnie z tego powodu coraz więcej osób na co dzień korzysta z internetu za ich pośrednictwem. Jak pokazuje coroczny raport Digital in 2017: Global Overview opublikowany przez We Are Social i Hootsuite, stan digitalu na świecie obejmuje 50% ludzi (3,773 mld), która ma dostęp do internetu. Unikalnych użytkowników mobilnych jest natomiast 16% więcej, czyli 4,917 mld. Jeśli to jednak w dalszym ciągu Was nie przekonuje, jest jeszcze jeden powód, dla którego warto pomyśleć o RWD – strony takie pozycjonują się znacznie lepiej. A to dlatego, że Google na tyle popiera responsywność, że wiosną 2015 r. zmienił algorytm wyszukiwania strony, wyróżniając te zgodne z RWD na smartfonach. Biorąc więc pod uwagę powyższe statystyki, wychodząc naprzeciw potencjalnym klientom i nie chcąc ich stracić, responsywność naszej strony powinniśmy potraktować jako wymóg konieczny.

Dlaczego użytkownicy wolą strony z RWD, czyli krótko o zaletach responsywności

Tworząc stronę internetową w obecnych czasach, musimy wiedzieć skąd docierają do nas użytkownicy i z jakich urządzeń. Odwołując się do powyższych statystyk można przyjąć, że co drugi z nich trafi na naszą www z urządzenia mobilnego. Jeśli więc nie będzie odpowiednio dostosowana do urządzeń przenośnych pod względem nawigacji, graficznym i programistycznym, możemy stracić potencjalnego klienta.

Co jeszcze zyskujemy dzięki RWD?

  • prestiż oraz wizerunek nowoczesnej firmy otwartej na potrzeby rynku oraz użytkowników
  • lepszą pozycję w wynikach Google
  • elastyczność w prezentowaniu treści, zwłaszcza na smartfonach – strony responsywne mają zoptymalizowaną treść do poziomu tych informacji, które są niezbędne do tego, by zainteresować użytkownika i zatrzymać go na stronie
  • dzięki powyższym czynnikom możemy zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie
  • oszczędności – projektując stronę responsywną, w jej cenę wliczona jest wersja mobilna, czyli zupełnie nowy serwis www, zaprojektowany specjalnie pod urządzenie mobilne (telefon), wdrażany autonomicznie i wyświetlany w chwili, gdy użytkownik daną stroną otwiera nie na komputerze lecz np. na smartfonie
Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).