Rozpoczynasz przygodę z e-commerce? Postaw na WooCommerce! Cz. II
Z pierwszej części dowiedziałeś się, czym jest WordPress oraz dedykowana wtyczka WooCommerce. Ponadto, otrzymałeś garść informacji o tym, jak działa i ile kosztuje „Woo”oraz cenne wskazówki, na co zwrócić uwagę (domena, hosting), zanim ruszysz z uruchomieniem swojego e-sklepu. Natomiast dziś zaserwujemy Ci kolejny pakiet przydatnych informacji. Kawa jest? Super, zatem do czytania marsz!
Funkcjonalność i wygoda
Wyobraź sobie, że WooCommerce zapewnia dużą elastyczność, czyli niesamowitą personalizację produktu do potrzeb Twojego e-sklepu. W ofercie możesz wystawić zarówno kolekcję modnych butów, ekologiczne opakowania, jak i usługi szkoleniowe czy e-booki. Jednak na prowadzenie wysuwa się szeroka paleta naprawdę ładnych motywów, którymi przyciągniesz wzrok i zdobędziesz sympatię niejednego klienta.
Dodatkowo uzyskasz możliwości przeróżnych integracji z usługami, systemami innych firm, a także serwisami sprzedażowymi jak Allegro czy Ceneo. Innym przykładem niech będzie integracja z social media – Twoja siatka klientów znacznie się powiększy, gdy zyska dostęp do Facebooka, Instagrama czy Messengera, zapewniającego natychmiastowy kontakt.
Ponadto, Twoi nabywcy będą Ci wdzięczni, gdy umożliwisz im szybkie płatności poprzez popularne platformy jak: Przelewy24, PayU czy DotPay. A jeśli nie znasz się na marketingu? Dzięki „Woo” wdrożysz proste działania marketingowe, które znajdą Twoich potencjalnych klientów w każdym zakątku sieci – kupony rabatowe też swoje zrobią.
A co byś powiedział na integrację WooCommerce z systemami firm kurierskich jak DHL, InPost czy Pocztą Polską? Tak, to jest możliwe. Więcej, możesz także ograniczyć księgowe formalności podłączając się do iFirma – brak liczenia, brak pilnowania faktur, bo system robi to wszystko za Ciebie, a nawet powiadomi klienta.
Mało? To przyjmij do wiadomości, że zarówno WP, jak i WooCommerce są kompatybilne ze wszystkimi ekranami, zatem Twoje produkty zobaczą użytkownicy: smartfonów, tabletów, laptopów i PC. Wszystko dzięki zastosowaniu standardu Responsive Web Design (RWD). Skoro już jesteśmy przy urządzeniach mobilnych – sklep będzie śmigał nie tylko na popularnym Androidzie, ale też na jabłuszkach z iOS.
Bezpieczeństwo
Na początku było o open source? Było, więc nieco rozwińmy temat. Jednym z fantastycznych zalet oprogramowania tworzonego w idei open source jest to, że kod źródłowy Twojego sklepu jest otwarty i można do niego w dowolnej chwili zajrzeć,by wprowadzić ulepszenia lub dokonać napraw. Jest to możliwe dzięki, liczonej w tysiącach, społeczności specjalistów WooCommerce, partnerskich firm developerskich oraz właściciela marki, tj. Automattic. Innym aspektem tej wielowymiarowej współpracy jest to, że Twoja platforma sprzedażowa jest cały czas sprawdzana pod kątem bezpieczeństwa i w porę łatana, by żaden cracker nie narobił Ci bałaganu, chociażby kradnąc dane klientów. Pamiętasz datę 25.05.2018 r., kiedy zaczęło obowiązywać RODO i realne stało się karanie za niepilnowanie danych osobowych? Jeśli nie, to zobacz przypadek brzoskwinek.
Oczywiście, liczna społeczność spiesząca z pomocą to nie wszystko. WooCommerce posiada tez wbudowane systemy zabezpieczające. Jednym z nich jest obsługa protokołu szyfrującego SSL, który chroni nie tylko dane klientów, ale i płatności, za darmo. Ukłony dla instytucji certyfikującej Let’s Encrypt. Ponadto, WooCommerce cyklicznie zleca audyty bezpieczeństwa firmie Sucuri.
Search Engine Opimization
Zdarza się znaleźć opinie, że „Woo” trudno się optymalizuje. To są tylko opinie i niech nimi pozostaną. Fakty są jednak takie, że dzięki WooCommerce, będziesz brylować na pierwszej stronie Google bez najmniejszych problemów. Mnóstwo kluczowych funkcji z zakresu SEO (breadcrumbsy, przyjazne adresy URL, struktury stron, zgodność norm etc.) jest po prostu wbudowanych, i już. Jeśli dołożysz do tego darmowe (znowu oszczędzasz!) Yoast SEO, to Twój e-sklep będzie widoczny wszędzie tam, gdzie sobie tylko zażyczysz.
Podsumowanie
Zapewne już uświadomiłeś sobie, że swój sklep internetowy na 99% uruchomisz za pomocą WooCommerce. Ale gwoli ścisłości podsumujmy jego najważniejsze zalety:
- prostota i szybkość obsługi;
- dzięki idei open source bardzo niskie koszty – zwykle kilka tys. zł;
- niesamowita wszechstronność użytkowania – sprzedasz każdy materialny i cyfrowy produkt;
- integracja z wieloma przydatnymi narzędziami wspomagającymi sprzedaż i marketing oraz dostęp do ogromu wtyczek;
- kompatybilność z różnymi ekranami i systemami operacyjnymi;
- bezpieczeństwo poprzez szyfrowanie połączeń, audyty i stały dostęp do światowego supportu;
- przyjazność optymalizacyjna.
Jak widać, połączenie WordPressa z WooCommerce nie bez powodu zyskało aż tak ogromną popularność. W końcu, 30 % udziału w rynku e-commerce o czymś świadczy. Dlatego nie rozmyślaj tygodniami nad wyborem silnika, tylko skorzystaj ze sprawdzonych i prostych narzędzi oraz zacznij realizować swoje marzenia.