Blog

Trendy w projektowaniu stron internetowych 2021

Web Design to materia wymagająca od rodzimych speców nie tylko kreatywnego podejścia do projektowania, ale również śledzenia najnowszych trendów w branży. Obecna sytuacja na świecie spowodowała, że w całym sektorze internetowym zmiany przyspieszyły – i to bardzo mocno. Projektowanie stron www jest jedną z tych dziedzin, które muszą być wyczulone na wszelkie zmiany, bowiem najlepszą i najbardziej uniwersalną wizytówką firmy czy projektu wciąż pozostaje stara dobra witryna internetowa. Dlatego dziś zaprezentujemy Wam kilka trendów, które prawdopodobnie zdobędą znaczną popularność w 2021 r.

Minimalizm przez duże „M”

Nikogo nie zdziwimy, jeśli powiemy, że coraz więcej firm z branży kreatywnej próbuje naśladować rozwiązania stosowane w Google – tym najbardziej i najchętniej powielanym jest oczywiście minimalistyczny design. Świat Internetu „puchnie” od danych z każdą sekundą – od social mediów po zaawansowane serwisy. W związku z tym specjaliści od UI/UX zalecają, by stosować złotą zasadę A. Einsteina: „wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze”. Elegancki minimalizm doskonale realizuje tę ideę, ponieważ nadaje stronie czytelności, porządkuje content, nie przytłacza oraz sprawia, że całość prezentuje się bardziej profesjonalnie.

(W końcu) dark mode

Wiele aplikacji należących do Google’a od dłuższego czasu próbowało wprowadzić ciemny motyw, ale zawsze coś stawało na przeszkodzie – a to błędy, a to coś innego. Każdy, kto miał do czynienia z programowaniem wie, że dark mode to pierwsza czynność konfiguracyjna przed rozpoczęciem „klepania” kodu. Powody? Prozaiczne – ochrona wzroku przed nadmiernym zmęczeniem oraz oszczędność energii w urządzeniach mobilnych. Opcja ta dobrze sprawdza się przy słabym oświetleniu. Znani pionierzy? Giganci social mediów jak FB, Insta czy YouTube.

Zakręcone karuzele

Jeśli lubicie przewijanie produktów palcem, to już wiecie, jaki rodowód mają karuzele. Nie ulega wątpliwości, że popularność urządzeń mobilnych jeszcze nie osiągnęła apogeum. Dlatego taki sposób prezentowania produktów czy zdjęć będzie się rozwijał – nawet w witrynach szytych pod desktop. Tak czy inaczej jest to rozwiązanie estetyczne i całkiem praktyczne, więc zapewne wejdzie na stałe do kanonów web designu.

Menu: większe i rozwijane

To kolejny potomek rozwiązań dedykowanych urządzeniom mobilnym. Menu rozwijane na cały ekran to bardzo ciekawy patent na desktop, ponieważ wprowadza dużo świeżości do nudnych jak flaki z olejem zakładek „menu” czy „home page”. Ponadto bardzo dobrze wpisuje się w założenia minimalizmu, porządkując kluczowe komponenty contentu witryny. No i wygląda nowocześnie – po prostu.

Kreatywne galerie

Zwał jak zwał, ale chodzi o to, że wreszcie pewna grupa ludzi postanowiła stworzyć coś nowego, co przykuje uwagę konsumenta – zaskoczy go i zapadnie w pamięć. A jak to zrobić skutecznie? Oczywiście zaprojektować nieszablonową galerię, pełną asymetrii, zaskakującego układu czy wyszukanych detali. Skoro klient kupuje oczami, a obecnie e-commerce notuje rekordy, to tworzenie coraz bardziej wymyślnych galerii będzie popularniejsze, dodając markom prestiżu i oryginalności.

Podsumowanie

Nie chcemy być jasnowidzami ani wizjonerami – są lepsi od nas. Jednak specjalnie dla Was nieustannie monitorujemy wszelkie zmiany w trendach projektowania stron www, ponieważ branża przeżywa prawdziwy renesans, szczególnie biorąc pod uwagę mnogość dostępnych urządzeń oraz coraz bardziej świadomych konsumentów treści. Jesteśmy przekonani, że podane rozwiązania zyskają dużą popularność w 2021 r.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).