Każdy klient sklepu internetowego posiada swoje preferencje zakupowe oraz ulubione formy krzątania się po witrynie – dotyczy to nie tylko przeglądania konkretnych produktów, ich wyszukiwania, ale także filtrowania, które pozwala „odsiać” to, co zbędne, pozostawiając grupę rzeczy do przyjrzenia się im z bliska. Oczywiście nie można nazwać tego pełnym i klasycznym lejkiem sprzedażowym, jednakże niektóre elementy mają z nim wiele wspólnego. Ponadto, już sama procedura szukania i filtracji może zarówno zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, jak i sprawić, że będzie ich coraz mniej.

W związku z tym omówimy dziś bardzo pomocną i wygodną opcję szybkiego filtrowania. To bardzo przydatna funkcjonalność, z której nałogowo korzystają użytkownicy, przetrząsający wirtualne półki naszego sklepu on-line.

Klient mówi: „Chcę mieć wszystko od razu!”

Jak nietrudno się domyślić, słuchanie głosu konsumentów jest jedną z najważniejszych kwestii w handlu, a szczególnie w branży e-commerce, gdzie panuje olbrzymia konkurencja, a wszystko jest na wyciągnięcie myszki i jednego kliknięcia. Warto dodać, że filtracja produktów niezwykle często jest drogą przez mękę, ponieważ ciągłe odświeżanie witryny może zniechęcić nawet osoby o anielskiej cierpliwości.

Ale można temu zaradzić – stawiając na filtrowanie dynamiczne. Podobnie jak w technologii AJAX, stosowanej w wyszukiwarce produktów „real time”, tak i w dziedzinie filtrowania możemy zdecydowanie zwiększyć komfort korzystania z e-sklepu. Chodzi tutaj głównie o oszczędność cennego czasu i bajeczną płynność działania, która umożliwi bardzo szybkie znalezienie pożądanego produktu, bez zbędnego klikania i przeładowywania strony.

Skoro klient mówi: „chcę zobaczyć Twoje produkty, natychmiast!”, to oznacza, że powinieneś czym prędzej zainwestować w sprawdzone rozwiązania, by dostarczyć kupującemu to, czego tak bardzo potrzebuje, czyli przyjemne zakupy. Pamiętaj, iż konwersja nie bierze się znikąd, a przyjazny UX/UI w zakresie bezproblemowego filtrowania może Ci tylko pomóc.

Dynamiczne filtrowanie produktów to „must have” Twojego e-commerce

W sklepach online, które oferuje Proadax, przykłada się wielką wagę do kompleksowych rozwiązań, ponieważ w biznesie internetowym zwyczajnie nie ma czasu na ciągłe gmeranie w kodzie i amatorskie „doklejanie”. Oczywiście wtyczki to inna bajka. U nas funkcja szybkiego filtrowania stanowi (w uproszczeniu) jądro systemu, czyli jest wbudowana od samego początku.

Dzięki zaawansowanemu skryptowi użytkownik, odwiedzający witrynę, już na wejściu może korzystać z dynamicznego filtrowania produktów bez przeładowywania strony. W zależności od tego, jaką opcję filtra lub kategorii wybierze, lista wyników dostosowuje się tuż po kliknięciu weń, wyświetlając pożądane produkty na bieżąco. Rozwiązanie to sprawdza się zarówno w przypadku wyboru kategorii (z drzewka kategorii), jak i atrybutu (cechy) danego produktu. A to z kolei przekłada się na możliwość:

  • przeprowadzenia zaawansowanej filtracji produktów wg przypisanych atrybutów,
  • dokonania zamiany (w atrybutach) tekstu na miniaturkę (zdjęcie) produktu.

Dlatego też, jeśli klient potrzebuje np. smartfona w kolorze czerwonym, matrycy min. 6 cali, pojemności baterii min. 4000 mAh, pamięci 8 GB oraz cenie od 1000 do 1500 zł, to wystarczy, że będzie fajkować kolejne atrybuty, a tuż obok lista wyświetlanych produktów będzie (w czasie rzeczywistym) skracać się aż do żądanej grupy produktów, która spełnia jego oczekiwania. Wszystko działa szybko i płynnie, dając natychmiastowy podgląd, który zmienia się w sposób dynamiczny w zależności od wyboru kategorii lub atrybutów.

Wspomniana funkcjonalność będzie szczególnie przydatna w e-sklepach z bogatym asortymentem oraz wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z maksymalną personalizacją produktu, czyli mnogością dostępnych atrybutów.

Podsumowanie

Mówi się, że za dobrą inwestycję płacimy raz, a później wyciągamy z niej wielokrotnie. Podobnie jest w przypadku inwestycji w sklep online z wbudowaną funkcją dynamicznego filtrowania. Dzięki niej otrzymujemy komfortowe rozwiązanie w oparciu o WooCommerce, które nie dość, że wpisuje się w najnowsze trendy branży e-commerce i czyni zakupy przyjemniejszymi, to jeszcze przyciąga nowych klientów.