Blog

Kategoryzowanie produktów to przydatna rzecz – siła ikonek w sklepie online na silniku WooCommerce.

Własny sklep internetowy to niesamowicie piękna rzecz, która sprawia wiele frajdy oraz… przysparza sporo pracy. Dlatego warto poznać jego podstawowe funkcjonalności, bez których sprzedaż nie będzie hulać jak należy. Nieważne czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy może zjadłeś zęby na tradycyjnym biznesie, a teraz wkraczasz do sprzedaży online – pamiętaj, liczy się jak najlepsze wykorzystanie dostępnych narzędzi – oczywiście w ramach platformy WooCommerce. W niniejszym wpisie poruszymy temat unikalnego kategoryzowania produktów np. za pomocą ikonek. Dzięki temu Twój sklep zyska ciekawy dodatek, który nie tylko ułatwi nawigację, ale także poprawi jego estetykę, stając się bardziej przyjaznym dla oczu oraz intuicji zakupowej klientów.

Atrybuty, tagi, kategorie 

Właśnie – kto by się przejmował takimi szczegółami, skoro sprzedaż idzie dość dobrze, a klienci nie zgłaszają problemów, więc po co gmerać w settingsach? Jest tylko jedno „ale” – skoro WooCommerce daje nam możliwość konfiguracji tak wielu praktycznych funkcji, to dlaczego miałbyś z nich nie skorzystać? Nie pamiętasz już jak mama powtarzała, że jak coś dają w pakiecie, to trzeba z tego korzystać? Podobnie rzecz się ma z kategoriami, atrybutami i tagami w Twoim sklepie online.

Ordnung muss sein

Funkcja nadawania kategorii to oczywisty standard, który jest dostępny dla każdego właściciela czy osoby zarządzającej sklepem internetowym. Dzięki niej można zrobić porządek na wirtualnej hali sprzedażowej, bowiem kategorie to swego rodzaju działy lub półki, podobnie jak w dyskoncie za rogiem. W sklepie tradycyjnym mamy stoiska z pieczywem, nabiałem, garmażerią czy innymi produktami. Dlatego jeśli prowadzisz np. e-księgarnię, możesz utworzyć kategorie oraz nazwać je, wpisując np. „nauka”, „kryminał”, „przewodniki”, „dla dzieci” itd. Nawigacja staje się łatwiejsza, a klienci szybciej znajdują to, co ich interesuje.

Klient szuka obrazem

Jednak tytuł wpisu, który właśnie czytasz mówił coś o sile ikonek, więc spójrz na to – czy zauważyłeś, że nawet w tradycyjnym sklepie przy tablicach z nazwami działów umieszcza się nie tylko ich nazwę, pisaną ładną czcionką, ale również dodaje rysunki czy symbole? Przy pieczywie mamy symbol bochenka chleba, a przy nabiale trójkątny kawałek sera i butelkę mleka, czyż nie? Tak samo możesz zrobić w swoim e-commerce. W tym samym okienku, gdzie dodajesz nazwę i opis kategorii – zwykle będzie to „miniaturka”. Taka kategoryzację można rozbudować o inne „atrybuty” np. rozmiary w przypadku sklepu z odzieżą, i wtedy przeglądając spodnie, przy ich fotografii zobaczysz ikonki z dostępnymi rozmiarami.

Zapytasz czemu to ma służyć, bo pewnie nie oszczędności czasu obsługującego panel administracyjny. Jeśli sięgniesz do podstaw współczesnego kodeksu handlu, to już na początku znajdziesz slogan, że „klient kupuje oczami”. Spece od psychologii sprzedaży i marketingu sensorycznego tylko to potwierdzą, pokazując opasłe raporty z wieloletnich badań.

Podsumowanie

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce, to nie bój się korzystania z dostępnych funkcji i narzędzi WooCommerce! Eksperymentuj, udoskonalaj, baw się – dzięki temu nie tylko nabierzesz biegłości w posługiwaniu się tą platformą, ale także zobaczysz, jak pewne działania mogą korzystnie wpłynąć na poziom konwersji. Kategoryzacja produktów to prosty sposób na uporządkowanie oferty oraz poprawienie UI/UX Twojego e-sklepu i spodoba się klientom.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).