Własny sklep internetowy to niesamowicie piękna rzecz, która sprawia wiele frajdy oraz… przysparza sporo pracy. Dlatego warto poznać jego podstawowe funkcjonalności, bez których sprzedaż nie będzie hulać jak należy. Nieważne czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy może zjadłeś zęby na tradycyjnym biznesie, a teraz wkraczasz do sprzedaży online – pamiętaj, liczy się jak najlepsze wykorzystanie dostępnych narzędzi – oczywiście w ramach platformy WooCommerce. W niniejszym wpisie poruszymy temat unikalnego kategoryzowania produktów np. za pomocą ikonek. Dzięki temu Twój sklep zyska ciekawy dodatek, który nie tylko ułatwi nawigację, ale także poprawi jego estetykę, stając się bardziej przyjaznym dla oczu oraz intuicji zakupowej klientów.

Atrybuty, tagi, kategorie – kto by się tym przejmował…

Właśnie – kto by się przejmował takimi szczegółami, skoro sprzedaż idzie dość dobrze, a klienci nie zgłaszają problemów, więc po co gmerać w settingsach? Jest tylko jedno „ale” – skoro WooCommerce daje nam możliwość konfiguracji tak wielu praktycznych funkcji, to dlaczego miałbyś z nich nie skorzystać? Nie pamiętasz już jak mama powtarzała, że jak coś dają w pakiecie, to trzeba z tego korzystać? Podobnie rzecz się ma z kategoriami, atrybutami i tagami w Twoim sklepie online.

Ordnung muss sein

Funkcja nadawania kategorii to oczywisty standard, który jest dostępny dla każdego właściciela czy osoby zarządzającej sklepem internetowym. Dzięki niej można zrobić porządek na wirtualnej hali sprzedażowej, bowiem kategorie to swego rodzaju działy lub półki, podobnie jak w dyskoncie za rogiem. W sklepie tradycyjnym mamy stoiska z pieczywem, nabiałem, garmażerią czy innymi produktami. Dlatego jeśli prowadzisz np. e-księgarnię, możesz utworzyć kategorie oraz nazwać je, wpisując np. „nauka”, „kryminał”, „przewodniki”, „dla dzieci” itd. Nawigacja staje się łatwiejsza, a klienci szybciej znajdują to, co ich interesuje.

Klient szuka obrazem

Jednak tytuł wpisu, który właśnie czytasz mówił coś o sile ikonek, więc spójrz na to – czy zauważyłeś, że nawet w tradycyjnym sklepie przy tablicach z nazwami działów umieszcza się nie tylko ich nazwę, pisaną ładną czcionką, ale również dodaje rysunki czy symbole? Przy pieczywie mamy symbol bochenka chleba, a przy nabiale trójkątny kawałek sera i butelkę mleka, czyż nie? Tak samo możesz zrobić w swoim e-commerce. W tym samym okienku, gdzie dodajesz nazwę i opis kategorii – zwykle będzie to „miniaturka”. Taka kategoryzację można rozbudować o inne „atrybuty” np. rozmiary w przypadku sklepu z odzieżą, i wtedy przeglądając spodnie, przy ich fotografii zobaczysz ikonki z dostępnymi rozmiarami.

Zapytasz czemu to ma służyć, bo pewnie nie oszczędności czasu obsługującego panel administracyjny. Jeśli sięgniesz do podstaw współczesnego kodeksu handlu, to już na początku znajdziesz slogan, że „klient kupuje oczami”. Spece od psychologii sprzedaży i marketingu sensorycznego tylko to potwierdzą, pokazując opasłe raporty z wieloletnich badań.

Podsumowanie

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce, to nie bój się korzystania z dostępnych funkcji i narzędzi WooCommerce! Eksperymentuj, udoskonalaj, baw się – dzięki temu nie tylko nabierzesz biegłości w posługiwaniu się tą platformą, ale także zobaczysz, jak pewne działania mogą korzystnie wpłynąć na poziom konwersji. Kategoryzacja produktów to prosty sposób na uporządkowanie oferty oraz poprawienie UI/UX Twojego e-sklepu i spodoba się klientom.