Marketing cyfrowy to jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych, a zarazem niezwykle pracochłonnych metod promocji biznesu. Jeśli chcesz, by Twoja firma zaistniała w sieci, zdobywając popularność i nowych klientów, zwykle musisz korzystać z wielu narzędzi i działań, dopasowując je do swojej indywidualnej strategii. Sprawną realizację poszczególnych etapów kampanii oraz analizę jej efektów wspierają nowoczesne technologie. Poznaj nasze top 5 przydatnych narzędzi, które ułatwiają planowanie oraz realizowanie kampanii reklamowych w sieci.

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do marketingu online

Realizacja działań e-marketingowych na szeroką skalę często wiąże się z koniecznością wykonywania wielu powtarzalnych czynności, takich jak rozsyłanie maili, badanie konkurencji czy analizowanie wzmianek o firmie. Prowadzenie tych wszystkich działań ręcznie zajęłoby mnóstwo czasu i zaangażowało cały sztab ludzi. I właśnie dlatego warto do swojej strategii promocyjnej włączyć profesjonalne narzędzia marketingowe, które:

  • pozwalają zautomatyzować poszczególne działania,
  • dostarczają szczegółowych danych o efektach,
  • umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz precyzyjnie określonych grup docelowych,
  • ułatwiają i przyspieszają pracę,
  • zapewniają wsparcie w planowaniu oraz realizowaniu poszczególnych elementów strategii marketingowej.

Oczywiście, w zależności od specyfiki firmy czy skali prowadzonych działań, możesz swobodnie wybierać narzędzia do marketingu cyfrowego. Poniżej znajdziesz nasze autorskie zestawienie, które stworzyliśmy z uwzględnieniem wszystkich najpopularniejszych obszarów promocji w Internecie.

Top 5 narzędzi do marketingu cyfrowego

Wiesz już, dlaczego warto automatyzować działania e-marketingowe – czas poznać rozwiązania, które pozwolą Ci to zrobić. Sprawdź nasz przegląd 5 najciekawszych narzędzi ułatwiających reklamę w Internecie.

  1. Senuto

Zastosowanie: pozycjonowanie stron internetowych

SEO, czyli optymalizacja serwisów www pod kątem wymogów wyszukiwarek, to jedna z najważniejszych strategii promocyjnych online. Prowadzenie działań w zakresie pozycjonowania bez odpowiednich narzędzi będzie nie tylko znacznie trudniejsze, ale często także skrajnie nieefektywne. Na rynku znajdziesz szereg darmowych oraz płatnych aplikacji, które wspierają specjalistów SEO, a jedną z tych, na które warto zwrócić uwagę, jest Senuto.

Narzędzie umożliwia monitorowanie pozycji serwisu oraz porównywanie ich z konkurencją, jednocześnie dostarczając wyczerpujących danych na temat słów kluczowych. Za jego pomocą przeanalizujesz frazy występujące na Twojej stronie oraz znajdziesz nowe zapytania, które pozwolą zwiększyć widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google.

  1. Google Analytics

Zastosowanie: analityka internetowa

Zaletą zarówno pozycjonowania, jak i reklam Google Ads jest ich wysoka mierzalność, umożliwiająca ocenę efektywności kampanii. Google Analytics to rozbudowane – i darmowe – narzędzie służące do monitorowania ruchu w Internecie, mierzenia konwersji oraz śledzenia zaangażowania użytkowników odwiedzających stronę www. GA dostarcza przydatne dane dotyczące m.in.:

  • statystyk ruchu w określonych interwałach czasowych,
  • lokalizacji oraz źródeł, z których internauci trafiają na Twoją stronę lub do e-sklepu,
  • urządzeń, na których użytkownicy przeglądają witrynę,

a także mnóstwo innych, cennych informacji, które możesz wykorzystać przy optymalizowaniu swoich kampanii.

  1. FreshMail

Zastosowanie: e-mail marketing

Mimo rozwoju marketingu internetowego mailing nadal pozostaje jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w kampaniach reklamowych. Obecnie trudno wyobrazić sobie liczącą się firmę, która nie rozsyłałaby do swoich potencjalnych klientów newsletterów oraz informacji o aktualnych promocjach. Równie trudne byłoby ręczne wysyłanie tysięcy maili dziennie. Jeśli rozważasz promocję poprzez e-mail marketing, skorzystaj z narzędzia do automatyzacji, np. FreshMaila, który umożliwia wysyłanie newsletterów, ale również wiadomości związanych z realizowaną transakcją oraz SMS-ów. W ten sposób nie tylko zaoszczędzisz mnóstwo czasu, ale także zapanujesz nad komunikacją z klientami.

  1. Canva

Zastosowanie: projektowanie graficzne

Obecnie nie potrzebujesz już zaawansowanego i kosztownego oprogramowania, by przygotowywać grafiki na potrzeby kampanii reklamowych, social mediów czy reklamy drukowanej. Canva to narzędzie, które zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej umożliwia projektowanie profesjonalnych materiałów, począwszy od grafik na strony internetowe, poprzez posty na Facebooka czy Instagram, aż po plakaty, ulotki, wizytówki, a nawet papier firmowy. Wielką zaletą programu jest niezwykle rozbudowana baza szablonów, dzięki którym efektowne grafiki możesz stworzyć dosłownie w kilka minut.

  1. HootSuite

Zastosowanie: social media marketing

Jeśli Twoja firma, podobnie jak większość przedsiębiorstw, aktywna jest nie tylko na Facebooku, ale także na Instagramie, YouTube, LinkedIn oraz jeszcze w paru innych sieciach społecznościowych, efektywne zarządzanie komunikacją może okazać się niemałym wyzwaniem. Z HootSuite łatwo zapanujesz nad firmowymi profilami, planując publikację postów oraz uzyskując dostęp do statystyk z social mediów w jednym miejscu – bez konieczności odwiedzania wszystkich kanałów po kolei.

 

Wprowadź swój marketing na wyższy poziom dzięki zaawansowanym narzędziom

Oczywiście to tylko niektóre przykłady rozwiązań, ułatwiających prowadzenie działań z rozmaitych obszarów marketingu internetowego. Narzędzi, które wspierają pracę specjalistów od reklamy online, jest znacznie więcej! Jeśli jednak w strategii promocyjnej Twojej marki znajdują się pozycjonowanie, prowadzenie kampanii w social mediach czy e-mail marketing, przedstawione tutaj aplikacje znacząco ułatwią Ci pracę. W sytuacji gdy równie istotne, co kreatywny pomysł, okazują się czas i umiejętność właściwego planowania, wymienione narzędzia z pewnością pozwolą na sprawną realizację kluczowych etapów kampanii oraz skuteczne monitorowanie jej efektów.