Jeśli nie dysponujesz milionowym budżetem na marketing i reklamę, a interesuje Cię ściśle spersonalizowana (czytaj dostosowana do Twojej grupy targetowej) treść reklamowa, która niskim kosztem dotrze do kogo trzeba, to czytasz właściwy wpis. Idealną odpowiedzią na potrzeby Twoje oraz Twoich obecnych i potencjalnych klientów będzie właśnie tekst sponsorowany. O co w tym chodzi i co dzięki niemu uzyskasz? Przeczytaj, a dowiesz się, jak podobne firmy osiągają swoje cele przy małym, lecz efektywnym budżecie na reklamę.

Odkryj moc tekstów sponsorowanych

Wbrew pozorom krótka informacja o tym, że dany artykuł jest sponsorowany wcale nie odstrasza czytelników, a co więcej, wiele badań marketingowych pokazuje, że takie teksty są równie chętnie czytane jak wszystkie pozostałe znajdujące się na stronie www Zator czy w prasie. W czym tkwi sekret? W definicji narzędzia jakim jest artykuł sponsorowany. Czym on właściwie jest? To tekst, który na pierwszy rzut oka przypomina recenzję określonego produktu lub usługi. Zwykle na próżno w nim szukać nachalnych haseł czy agresywnych zachęt do zakupu.

Chodzi o to, aby odbiorca mógł w dość obiektywny obiektywny poznać główne zalety opisywanego dobra. Zalety są delikatnie uwypuklane, natomiast wad zwykle nie ukrywa się, lecz przedstawiane je tak, aby potencjalny klient rozumiał, że nic na świecie nie jest ich pozbawione. W skrócie: jego myśli w trakcie czytania kierują się mniej więcej tak: „OK, akceptuję pewne drobne wady, ale w gruncie rzeczy one są mało istotne, bo dla mnie liczy się cała lista konkretnych korzyści, które idealnie spełnią moje potrzeby”. Manipulacja?

Bynajmniej, artykuł sponsorowany to jeden z bardziej etycznych wyrazów reklamy, profesjonalny i wyważony. Ponadto, tego typu teksty często opowiadają historię danej osoby, która poleca określony produkt lub usługę. Warto wiedzieć, że taki artykuł posiada szerszy kontekst i spełnia cechy tzw. reklamy natywnej, czyli takiej, która jest transparentna i pokazuje odbiorcy, że ten ma wybór. Innymi słowy, celem artykułu sponsorowanego jest potwierdzenie, że dana marka czy firma dobrze zna potrzeby konsumenta oraz rekomenduje mu korzystne i sprawdzone rozwiązania w postaci produktu i/lub usługi, ale bez kreowania aury przymusu.

Liczy się efektywność

Powiedzmy sobie jasno: duża kampania reklamowa, która porwie miliony konsumentów wiąże się z potężnym nakładem pracy i środków. W rezultacie zdecydowana większość firm, szczególnie tych początkujących, nie jest w stanie konkurować z dużymi graczami na rynku czy korporacjami, gdzie budżety są ogromne, a wszystko koordynuje sztab speców, których zatrudnienie kosztuje krocie. O takich kampaniach marzy wielu przedsiębiorców, jednak bądźmy realistami i zobaczmy, co mała firma może zrobić, aby osiągnąć imponujące efekty („efekt” – słowo klucz!) przy relatywnie niskich nakładach pracy i kapitału.

Reasumując, pozornie mała i słaba „broń” może być piekielnie skuteczna, jeśli zostanie użyta we właściwy sposób i skierowana na właściwy cel. A takie możliwości daje m.in. artykuł sponsorowany, w którego nie trzeba wiele inwestować, aby odnieść konkretne, a nade wszystko wymierne korzyści. W tym kontekście cyfryzacja i Internet zdaje się być szansą dla małego, rodzimego biznesu z ambicjami.

Artykuł sponsorowany to także inne korzyści

No dobrze, ale gdzie możemy umieścić taki tekst? W zasadzie wszędzie tam, gdzie będzie to miało uzasadnienie w postaci zwiększenia zainteresowania (ruchu) i późniejszej konwersji. Co to znaczy? Na przykład to, że publikując artykuł napisany przez profesjonalnego copywritera na portalu branżowym czy lokalnym e-serwisie informacyjnym, można być pewnym lepszego pozycjonowania firmowej strony internetowej. Efekt?

Wyższe miejsca w wyszukiwarce Google. Oczywiście oprócz dobrego tekstu liczy się selekcja miejsca publikacji (portalu), które odpowiednio często odwiedzają osoby o odpowiednich zainteresowaniach. To właśnie w takich miejscach może znajdować się grupa docelowa (lub jej część), która jest na wagę złota dla każdej firmy.

Lepszy wizerunek dzięki profesjonalizmowi i strategii

Innym aspektem tworzenia i publikacji artykułów sponsorowanych jest wzrost zaufania do marki oraz budowanie pozycji eksperta. Jak to możliwe? To bardzo prosty mechanizm polegający na przemyśleniu priorytetów zawartych w strategii rozwoju własnego biznesu oraz zwrócenie ich ku działaniom z zakresu content marketingu zgodnie z tym, co od połowy lat 90. postuluje Bill Gates (twórca Microsoftu).

Skoro większość konkurencyjnych podmiotów skupia swe wysiłki na celach krótkoterminowych, czyli szybkiej sprzedaży z niską marżą, to znacznie lepiej obrać ścieżkę planowania w długiej perspektywie. Nie kwartału czy dwóch, lecz przynajmniej 12 miesięcy, a najlepiej kilku lat. Chodzi m.in. o publikowanie profesjonalnych artykułów sponsorowanych, by krok po kroku budować wizerunek i stawać się rozpoznawalną marką. Taką, która jest dobra w tym, co robi oraz rozumie potrzeby klientów, jak również nie próbuje sprzedawać za wszelką cenę, szanując tym samym czas i samych konsumentów. Jest to o tyle istotne, że w Internecie nic nie ginie, a co więcej, Sieć pozwala zwiększyć zasięg dzięki algorytmom pozycjonowania, szczególnie jeśli połączymy je z innymi narzędziami e-marketingu jak:

Synergia działań internetowych, szczególnie tych mniej kapitałochłonnych, pozwala osiągnąć bardzo dobre wyniki, czego dowodem są małe firmy z branży e-commerce. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii marketingowej polegającej na budowie wizerunku i świadomości marki w Internecie, firmy te osiągają satysfakcjonujące wyniki i wciąż się rozwijają, nieustannie rozbudowując portfolio klientów i partnerów biznesowych.

Podsumowanie

W zasadzie każdy copywriter czy agencja interaktywna ma swojej ofercie usługę tworzenia artykułów sponsorowanych. Co nie zmienia faktu, że często firmy lekceważą tę pozycję ze względu na brak wiedzy o wymiernych korzyściach, jakie może przynieść. Warto podkreślić, że publikacja tekstów sponsorowanych w wyselekcjonowanych portalach to ukłon w stronę szacunku do swojej pracy, klientów oraz dbałość o profesjonalny wizerunek firmy. A na dodatek dobry sposób na efektywne i nienachalne działania reklamowe, które nie angażują dużych środków, co jest niezmiernie ważne np. dla początkującego sklepu online Zator z małym budżetem.