Czy content sprzedaje? Publikacja treści a przyciąganie klientów
Otwierając nowy sklep internetowy czy stronę, liczymy przede wszystkim na to, że odwiedzi ją jak najwięcej osób. Najczęściej są to miejsca, w które chcemy, aby docelowo trafiali klienci. To tam odbiorcy mogą kupić nasze produkty lub umówić się na skorzystanie z naszych usług. Jednak bez odpowiednich działań ciężko sprawić, aby witryna działała tak, jak byśmy tego chcieli. Jak więc zadbać o to, aby strona żyła przez cały czas?
Jakie znaczenie ma content w oczach odbiorcy?
Publikowanie na przykład artykułów blogowych to doskonały sposób, aby zyskać uznanie u swoich odbiorców. Dodając teksty, stawiamy się w roli eksperta, który przedstawia dany temat. Dzięki temu udowadniamy potencjalnemu klientowi, że znamy się na temacie. Przydatny i użyteczny content buduje Twoją markę i wiarygodność.
Podczas pisania takich artykułów bardzo ważne jest, aby w pierwszej kolejności były stworzone z myślą o użytkowniku. Teksty nie tylko powinny być pełne merytorycznych wiadomości, ale także powinny być przyjemne w odbiorze. Dobrze, aby ich struktura była jasna i przejrzysta. Zdecydowanie lepiej jest unikać ściany tekstu, ponieważ łatwo się w niej pogubić. W aktualnych czasach żyjemy szybko. Tym samym korzystając z internetu, najczęściej liczymy na szybką dawkę informacji. Dlatego długie teksty bez oddzielonych akapitów mogą wręcz odstraszać użytkowników.
Jak teksty wpływają na SEO?
Publikowanie treści na sklepie online ma kilka korzyści. Należy do nich nie tylko pozycja eksperta u odbiorców, ale też wpływ na pozycjonowanie. Pisanie tekstów jest nieodłącznym elementem strategii SEO. Ważne jest jednak, aby były one odpowiednio przygotowanie. Są skuteczne między innymi wtedy, gdy:
- zamieścimy odpowiednie słowa kluczowe,
- dodamy wartościowe linki,
- tekst będzie unikalny (niepowielany, oryginalny),
- opublikujemy meta title, tag oraz opis.
Z drugiej strony na optymalizowanie strony wpływają również doświadczenie użytkownika. Dlatego, pomimo że chcemy wspinać się coraz wyżej w pozycjach wyszukiwania Google, w pierwszej kolejności powinniśmy mieć w głowie naszego odbiorcę, a nie kryteria techniczne.
Kiedy strona www pojawia się wyżej w SERP (Search Engine Results Page), może wejść na nią coraz więcej osób. Oznacza to, że docierając do większej ilości osób, zwiększamy sobie szansę na to, że proporcjonalnie więcej osób skorzysta z naszych usług lub zrobi zakupy na naszym sklepie online.
Wartościowe treści, czyli takie, które rozwiązują problemy
Czy każdy artykuł przykuje uwagę użytkowników? Przeglądając internet, nigdy nie wchodzimy w każdy wynik wyszukiwania lub każdy link, który tylko zobaczymy. W takim razie, co wyróżnia te teksty, które chcą sprawdzać ludzie? Wielu copywriterów uważa, że za dobre 80% sukcesu odpowiada tytuł. Powinien być chwytliwy albo na przykład nakierowywać na to, że rozwiązuje jakiś problem.
No właśnie, skoro tytuł na to nakierowuje, dobrze jest się tego trzymać. Blog powinien być merytoryczny i zawierać takie informacje, które rozwiążą problem osoby wchodzącej w link. W innym przypadku odbiera to nam nieco eksperckości i autorytetu. Ważnym kryterium dla Google’a pod kątem pozycjonowania jest też Topical Authority, czyli poziom wyczerpania tematu.
Dodatkowo jeżeli już przedstawiamy rozwiązanie danego problemu, zwiększamy szansę na to, że ktoś nam zaufa i zostanie na stronie internetowej dłużej.
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy w Krakowie, Wadowicach, Oświęcimiu czy innym miejscu i chcesz budować swój wizerunek za pomocą contentu, skontaktuj się z nami!
Co sprzedaje lepiej – content czy reklama?
Dla wielu właścicieli stron istnieje tylko 1 rodzaj działań marketingowych, a jest nim prowadzenie kampanii. W takim razie czy nie lepiej zainwestować w płatne reklamy takie, jak na przykład Google Ads niż w content? Ciężko odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie.
Z jednej strony kampania najprawdopodobniej przyniesie lepsze efekty tu i teraz, ale będzie je dawać tak długo, jak jest aktywna. Z drugiej strony publikowaniu contentu zapewne nie da ogromnych rezultatów od razu, ale po czasie wzrosty zaczną być zauważalne i będą zbierać ruch organiczny przez cały czas.
Dlatego oba sposoby są warte rozważenia – w zależności od tego, na czym nam zależy w danym momencie.
Content writing a sprzedaż
W takim razie, czy oznacza to, że content SEO ma na celu tylko zbudowanie marki i osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania? Jak każde działanie marketingowe, docelowo zależy nam na poprawieniu sprzedaży. Dodając na stronę content, poszerzamy górę lejka sprzedażowego. Naszą działalność może poznać więcej osób i w ten sposób proporcjonalnie rośnie liczba naszych potencjalnych klientów.
Ponadto niektóre teksty powinny także same w sobie zachęcać do sprzedaży. Warto dodawać do nich CTA (wołanie do działania) i język korzyści.
Content marketing to praktyka, która przypomina formę inwestycji długotrwałej. Dodawane treści pomogą podnieść pozycję i dotrzeć do nowych użytkowników, dzięki czemu z czasem nasze wyniki sprzedażowe mogą także zacząć rosnąć.