Blog

Content marketing – wykorzystaj jego potencjał do rozwoju swojej strony

Każdy właściciel strony internetowej podczas publikacji treści powinien wziąć pod uwagę ich atrakcyjność oraz jakość. Czasy w których wystarczyło w jakikolwiek sposób zakomunikować coś klientowi, po czym ten natychmiastowo decydował się na zakup lub skorzystanie z oferowanych usług bezpowrotnie minęły. Aktualnie bardzo ważne jest nawiązanie z klientem długofalowej relacji, która zaowocuje zwiększeniem zainteresowania z oferowanych przez nas towarów i usług i wzrostem przychodów. W dodatku istnieje niezawodny sposób, aby tego dokonać – wystarczy postawić na content marketing!

Content marketing – sposób na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej

Na stronie internetowej powinny pojawiać się wartościowe treści, które przykują uwagę potencjalnych klientów. Nie warto lekceważyć tkwiącego w nich potencjału, bowiem poprzez systematyczne publikowanie przydatnych użytkownikom materiałów mamy możliwość przyczynić się do odczuwalnego wzrostu zainteresowania wśród użytkowników usługami firmy, a co się z tym nieodłącznie wiąże – do wzrostu zysków.

Jednym z głównym zadań content marketingu jest popularyzacja marki. Ma on na celu zaprezentowanie jej jako profesjonalnej, uczciwej i najlepszej w swojej branży. Celem jest wzbudzenie w klientach zaufania, dzięki któremu zdecydują się na skorzystanie z oferowanych przez nas usług. Jednak to nie jedyny ważny cel. Marketing treści jest bowiem uważany za jedno z najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych do pozycjonowania stron internetowych. Poprzez publikowanie odpowiednich treści jesteśmy w stanie stworzyć solidne podstawy do budowy naszej widoczności w Google.

Jakie treści publikowane na stronie internetowej „lubi” Google”?

  • Zadbaj o brak błędów – zamieszczanie tekstów zawierających błędy gramatyczne lub ortograficzne jest niedopuszczalne. Warto uważnie czytać każdy materiał, który jest przeznaczony do publikacji
  • Postaw na czytelne treści – publikowane treści nie mogą być napisane w sposób chaotyczny, jednym ciągiem. Każdy materiał powinien mieć tytuł, wstęp, a także zawierać przejrzysty podział na poszczególne akapity
  • Co za dużo, to nie zdrowo – każdy tekst pod pozycjonowanie powinien zawierać określone słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna w wynikach wyszukiwania. Jednak w tym przypadku umiar również ma znaczenie, dlatego też nie warto umieszczać zbyt dużej liczby słów kluczowych w jednym artykule
  • Nie duplikuj treści internetowych – tutaj liczy się oryginalność. Warto zadbać o unikalny content, niepublikowany wcześniej na żadnych stronach internetowych

Content marketing jest pojęciem bardzo rozległym. W jego strukturach znajduje się wiele form, które służą do budowania pozytywnych relacji z klientami oraz pomagają w skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej.

Do najpopularniejszych form content marketingu zaliczamy:

  • blogi firmowe – mają na celu zaprezentowanie firmy jako profesjonalnej i znającej się na tym, czym się zajmuje. Blog firmowy może być podstroną witryny lub istnieć pod niezależnym adresem internetowym
  • artykuły eksperckie – treści eksperckie to znakomity dodatek do podstawowych materiałów zamieszczonych na stronie. Użytkownicy bardzo chętnie czytają przydatne i wartościowe treści, z którym mogą dowiedzieć się czegoś ciekawego lub rozwiązać nurtujący ich problem
  • poradniki – w celu ułatwienia klientom podjęcia decyzji zakupowych coraz częściej publikuje się na stronie treści o charakterze eksperckim ściśle powiązane z prezentacją towarów lub usług oferowanych przez daną firmę. Pokazanie samego produktu nie jest już wystarczające, teraz dodatkowo warto pokazać klientowi, dlaczego powinien skorzystać z naszej oferty oraz jak może efektywnie wykorzystać zakupiony produkt
  • wywiady – doskonałym pomysłem na wypromowanie marki jest publikowanie rozmów z osobami związanymi z firmą w formie wywiadów. W przypadku marki zajmującej się produkcją odzieży damskiej, warto przygotować wywiad z głównym projektantem, który opowie o nowej kolekcji. Taki artykuł powinien znaleźć się w pismach branżowych lub dedykowanych grupie docelowej klientów (w tym przypadku w pismach kobiecych)
  • recenzje – kolejna coraz bardziej popularna wśród marek forma marketingu treści. W tym przypadku mamy do czynienia z opisami produktów lub usług stworzonymi przez klientów lub tzw. liderów opinii, czyli osoby, które cieszą się dużym autorytetem w swoich środowiskach. Mowa tutaj między innymi o blogerach, którzy docierają ze swoimi materiałami do ogromnej ilości naszych potencjalnych klientów
Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).