ÔÇ×Oby┼Ť ┼╝y┼é w ciekawych czasachÔÇŁ ÔÇô jeszcze do niedawna to stare chi┼äskie przys┼éowie (przekle┼ästwo?) wydawa┼éo si─Ö abstrakcj─ů dla wsp├│┼éczesnego cz┼éowieka. Ale bior─ůc pod uwag─Ö obecn─ů sytuacj─Ö na ┼Ťwiecie, zw┼éaszcza w dziedzinie gospodarki, mo┼╝na odnie┼Ť─ç wra┼╝enie, ┼╝e jej z┼éowieszcze przes┼éanie w┼éa┼Ťnie realizuje si─Ö na naszych oczach. Jednak po pocz─ůtkowej og├│lnej panice i t─ůpni─Öciach na rynkach finansowych, katastrofa ta szybko zmieni┼éa wektor i przynios┼éa niespodziewane korzy┼Ťci dla wybranych rekin├│w tego ┼Ťwiata. Dobrym przyk┼éadem mo┼╝e by─ç Jeff Bezos i jego imperium ÔÇô Amazon. Jak donosi ÔÇ×Puls BiznesuÔÇŁ, Amerykanin odnotowa┼é niespotykany dot─ůd wzrost warto┼Ťci zar├│wno maj─ůtku (mimo ┼╝e i tak jest najbogatszy na globie), jak i swojego e-biznesu. Na drugim biegunie znalaz┼éy si─Ö takie bran┼╝e takie jak: HoReCa, eventowa, sportowa czy og├│lnie rozrywkowa. No dobrze, ale jak to wszystko ma si─Ö do polskiego, drobnego przedsi─Öbiorcy, kt├│ry prowadzi sw├│j sklepik internetowy?

Online is a king!

Ma i to bardzo du┼╝o. Warto przypomnie─ç, ┼╝e ka┼╝dy kryzys oczyszcza rynek z podmiot├│w, kt├│re prowadzi┼éy nierozwa┼╝n─ů polityk─Ö finansow─ů (np. permanentne finansowanie dzia┼éalno┼Ťci kredytem) czy opiera┼éy si─Ö na przestarza┼éych modelach biznesowych. Jaki by┼é ich wsp├│lny mianownik? Brak innowacji oraz brak kana┼éu sprzeda┼╝y, jakim jest sklep internetowy. S┼éowem, zrobi┼éo si─Ö miejsce ÔÇô dla rzutkich i kreatywnych mikroprzedsi─Öbiorc├│w, kt├│rzy elastycznie dostosowuj─ů si─Ö do zawirowa┼ä ekonomicznych. To oni szybko reaguj─ů oraz jeszcze szybciej ucz─ů si─Ö nowych rzeczy i nie musz─ů przedziera─ç si─Ö przez czasoch┼éonne korporacyjnie procedury. Dla nich wyb├│r by┼é prosty ÔÇô sprzeda┼╝ online.

Touchpadem na zakupy

No dobrze, ale mimo wszystko jest kryzys i konsumenci raczej tn─ů wydatki. Dlaczego mali przedsi─Öbiorcy mieliby w┼éa┼Ťnie teraz rozpocz─ů─ç ofensyw─Ö? O elastyczno┼Ťci by┼éo wy┼╝ej,
ale jest jeszcze drugie dno: za┼éo┼╝enie prostego sklepu internetowego wi─ů┼╝e si─Ö z niskim kapita┼éem wej┼Ťciowym, a pozwala na dotarcie do klient├│w z ca┼éego ┼Ťwiata. Cho─ç teraz raczej nale┼╝y skupi─ç si─Ö na rynku krajowym, a cz─Östo nawet lokalnym. Co jeszcze na pocz─ůtku roku, by┼éo nie do pomy┼Ťlenia.

Poza tym, popatrzmy oczami klienta: zakupy w dobie epidemii s─ů gehenn─ů ze wzgl─Ödu na powszechne wymogi sanitarne. Przyk┼éadowo, zrobienie podstawowych zakup├│w ┼╝ywno┼Ťciowych dla ca┼éej rodziny na kilka dni wi─ů┼╝e si─Ö ze staniem w dw├│ch kolejkach, dezynfekcj─ů na ka┼╝dym kroku oraz noszeniem masek ochronnych i r─Ökawiczek. A to wszystko zabiera mas─Ö czasu, nerw├│w i by─ç mo┼╝e zdrowia, jakkolwiek by to nie zabrzmia┼éo.

A teraz, dla odmiany (wci─ů┼╝ b─Öd─ůc klientem), rozsiadamy si─Ö w wygodnym fotelu. Bierzemy laptopa, popijaj─ůc kaw─Ö i klikamy w produkty jak w oldschoolowej grze w statki. Jeszcze par─Ö klikni─Ö─ç, wyb├│r p┼éatno┼Ťci bezgot├│wkowej i voil├á! Czekamy tylko na kuriera, kt├│ry dostarczy cenne zdobycze. Wyb├│r formy zakup├│w jest oczywisty.

tworzenie-sklep├│w-online

Kuj ┼╝elazo, p├│ki gor─ůce

Dramatyczna zmiana warunk├│w gospodarczych dobitnie pokaza┼éa, ┼╝e ucieczka handlu do sieci sta┼éa si─Ö faktem i wszystko wskazuje na to, ┼╝e trend ten utrzyma si─Ö w najbli┼╝szej przysz┼éo┼Ťci. Za takim obrotem spraw, przemawiaj─ů g┼é├│wnie kwestie praktyczne oraz aspekt psychologiczny, kt├│ry zosta┼é ukszta┼étowany przez epidemi─Ö. Tak czy siak, e-handel to ogromne mo┼╝liwo┼Ťci na zbudowanie i umocnienie swojej marki oraz niez┼éy zarobek. ÔÇ×Gazeta WyborczaÔÇŁ podaje, ┼╝e liczba e-zam├│wie┼ä produkt├│w spo┼╝ywczych w I po┼é. marca br. wzros┼éa o 239 %. Nieco mniejsze, ale znacz─ůce wzrosty odnotowano te┼╝ w takich grupach zakupowych jak: ÔÇ×zdrowie i urodaÔÇŁ (138 %), ÔÇ×elektronikaÔÇŁ (66 %) i ÔÇ×artyku┼éy dzieci─ÖceÔÇŁ (60 %). Tak wielka dynamika w sferze handlu, przywodzi na my┼Ťl jedynie czasy transformacji ustrojowej.

Czas na decyzj─Ö min─ů┼é ÔÇô dzia┼éaj teraz!