Warto czy nie warto integrować – oto jest pytanie, które zadaje sobie każdy decydujący się na stworzenie własnej strony firmowej, e-sklepu czy każdego innego rodzaju strony promującej jego usługę czy produkt.

Decyzji za nikogo nie podejmiemy, ale postaramy się pomóc w jej podjęciu. Na początek twarde dane, jakie powinien znać każdy niezdecydowany.

O popularności social mediów najlepiej mówią liczby. Badania podają, że  w ciągu zaledwie minuty aż 174 tys. internautów korzysta z Instagrama, prawie 500 tys. twittów zostaje napisanych, prawie milion ludzi na świecie loguje się do Facebooka i aż przeszło 4 miliony filmów zostaje wyświetlonych na YouTube. Te dane są mega imponujące i zapewne w najbliższych latach liczby te się podwoją. Jak widać social media są uwielbiane przez wszystkich – młodych, starszych i najstarszych.  Przebywanie na nich stało się istotną częścią życia współczesnego człowieka, bez której nie umie się on już obejść.

Media społecznościowe to potężne źródło informacji, które idealnie może sprawdzić się także jako narzędzie marketingowe i pro sprzedażowe. To rewelacyjne narzędzie do budowania marki, zwiększania rozpoznawalności oraz pozyskiwania nowych klientów czy fanów.

Biorąc po uwagę powyższe argumenty, integracja strony www z mediami społecznościowymi to jeden z najważniejszych wymogów stawianych obecnie projektantom stron. Zanim jednak poprosisz o to swoich wykonawców przeczytaj poniższe nasze porady.

  1. Zdecyduj się na podłączenie kluczowych profili

Jako prężnie działający przedsiębiorca zapewne komunikujesz się za pomocą kilku kanałów social lub masz taki zamiar. Zastanów się który z nich ma największe znaczenie dla twojego biznesu – chodzi tu o twoje regularne wpisy, komentarze fanów, sharowanie postów, itd. Wybierz te właściwe i umieść odnośniki  do nich na swojej stronie. Wiedz, że paradoksalnie, im więcej dajesz użytkownikowi możliwości wyboru, tym mniej chętnie on po nie sięga.

  1. Wybierz odpowiednie miejsce na stronie do umieszczenia odnośników

Kiedy już zdecydujesz, które profile powinny się znaleźć na stronie, pomyśl o miejscu. Niech ono będzie widoczne, ale nie przesłaniające innych ważnych elementów. Zachowaj też umiar w pokazywaniu odnośników – nie bombarduj nimi użytkownika na każdej podstronie twojego serwisu. Niech nie wyskakują jak komandos z każdego zakątka. Pamiętaj – co za dużo, to nie zdrowo.

  1. Wkomponuj przyciski socialowe w stylistykę strony

Każdy użytkownik Internetu bez problemu rozróżnia kolorystykę poszczególnych mediów socialowych. Bywa jednak, że oryginalne barwy tych mediów niekoniecznie współgrają z naszymi kolorami na stronie. Nie upieraj się na siłę, by zachować ich oryginalny wygląd. Może ono wprowadzić niepotrzebne zamieszanie i zaburzyć całą estetykę. Spróbuj dopasować je tak, by były w harmonii z całą resztą elementów (daj je w tzw. kontrze kolorów, czyli np. granatowe tło, a ikony socali białe).

  1. Stwórz interaktywne odnośniki do sociali

Jeśli umieszczasz ikony mediów społecznościowych na swojej stronie, pamiętaj by były one aktywne, od razu przenoszące na podstronę danego profilu po kliknięciu. Ta czynność nie jest skomplikowana, a na pewno poprawiająca twój wizerunek w sieci.

  1. Przemyśl wykorzystanie social login

Jak każda nowinka techniczna, tak i ta ma swoich zwolenników, jak i przeciwników. Social login pozwala na szybkie założenie konta w danym serwisie czy stronie poprzez skorzystanie z danych użytkownika, które podał już wcześniej zakładając swój profil na FB.

Zwolennicy tej funkcji będą na pewno zadowoleni z zaoszczędzonego czasu, gdyż unikną żmudnego procesu rejestrowania się od zera. Wybierając opcję „Zaloguj się przez Facebook”, cała czynność trwa dosłownie parę sekund.

Z drugiej zaś strony, przeciwnicy takiego rozwiązania będą podkreślać  kwestie prywatności i ochrony swoich danych. Rejestrując się od początku, sami decydują które informacje w danym momencie chcą przekazać.

Ten dylemat stety/niestety będziesz musiał sam dokładnie przemyśleć i zastanowić się, którymi użytkownikami Internetu jest twoja grupa docelowa.

  1. Jeśli prowadzisz bloga, integracja z social mediami to podstawa

Tutaj nie masz wyjścia. Jeżeli jesteś początkującym czy już zaawansowanym blogerem, koniecznie podepnij swoje socialowe profile do strony. Na pewno ułatwi to kontakt z osobami, które cię czytają. Co więcej, dzięki aktywnym odnośnikom na stronie, każdy twój wielbiciel może śmiało sharować twoje teksty, dzielić się nimi z innymi. A ty przesz to zwiększasz zasięg swoich odbiorców. Jakie to proste, prawda?

  1. Instagram też ma siłę

Mamy tyle sociali do wyboru – nie samym Facebookiem człowiek żyje. Są biznesy, które opierają się na aspektach wizualnych – zdjęcia robiące efekt wow są ich absolutną podstawą. W takim przypadku warto po pierwsze założyć profil na Instagramie, a następnie zamieścić na niej odnośnik do tego profilu. Dzięki obustronnej „komunikacji”, zyskujesz nowych odbiorców.

  1. Analizuj klikalność

Statystyki i ich analiza to bardzo ważne elementy współczesnego biznesu. Istotne są one równie z w kwestii integracji z socialami. Mając możliwość mierzenia skuteczności wielu elementów na stronie, warto pokusić się także o statystyki względem klikalności w profile.  Dzięki nim dowiesz się, czy twoje działania przynoszą pożądane skutki czy jednak trzeba coś w nich poprawić.