Blog

Jak wykorzystać wideo marketing do promocji firmy w 2021 roku?

Czy wideo marketing jest czymś, czemu w 2021 roku właściciele małych firm powinni poświęcić więcej uwagi? Choć mamy dopiero marzec, to obserwując trendy w działaniach marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorców chcących zbudować widoczność w internecie, zdecydowanie widać, że content video jest obecnie nawet bardziej skuteczny, niż treści pisane – do tego stopnia, że wiele firm bardziej niż na prowadzeniu bloga i pozyskiwaniu ruchu organicznego z wyszukiwarki, skupia się właśnie na wykorzystaniu filmów w celu dotarcia do nowych klientów.

W tym artykule przedstawimy 5 sprawdzonych sposobów na to, jak za pomocą filmów promować firmę w internecie.

Jak za pomocą filmów reklamować firmę?

Zanim zaczniesz tworzyć video i udostępniać je w sieci, musisz zastanowić się nad tym, co dokładnie chcesz osiągnąć za pomocą filmów. Możemy wyróżnić trzy podstawowe cele związane z wdrożeniem wideo marketingu w firmie:

  1. Zbudowanie społeczności wokół firmy poprzez dostarczanie wartościowych informacji w formie poradników wideo, kursów i tutoriali.

Przekazując cenne materiały odbiorcom, będziemy w stanie zgromadzić dużą liczbę fanów naszej marki i zdobyć ich zaufanie – jeśli ktoś zobaczy wartość w darmowych materiałach, to zdecydowanie chętniej zdecyduje się na zakup pełnej usługi czy produktu, który oferujemy.

Projektując strategię wideo marketingową, możesz zaprojektować lejek sprzedażowy, w którym twój klient najpierw trafia na firmowy kanał YouTube z poradnikami video, następnie zapisuje się do bazy mailingowej by odebrać prezent, a później za pomocą kampanii mailingowej i remarketingu kierujesz do niego reklamy zachęcające do zakupu pełnopłatnych produktów i usług.

  1. Kreowanie wizerunku eksperta za pomocą profesjonalnych produkcji video.

Klienci, zanim zdecydują się na zakup czegokolwiek, lubią mieć poczucie, że wydają swoje pieniądze na produkty najwyższej jakości. Jeśli za twoją ofertą będzie stać twarz firmy, czyli osoba, która specjalizuje się w danej tematyce i posiada szeroką wiedzę, to ludzie zdecydowanie chętniej zdecydują się na zakup właśnie u takiej osoby, niż na skorzystanie ze standardowej oferty sprzedażowej widocznej na stronie innych firm.

Warto więc zastanowić się, jakie tematy związane z twoją branżą sprawiają najwięcej problemów klientom, a następnie przygotować serię filmów instruktażowych, które rozwiązuję te problemy.

  1. Pokazywanie produktów w formie recenzji, testów i unboxingów.

Duża część klientów poświęca naprawdę sporo czasu na analizę danego produktu, zanim zdecyduje się na jego zakup. Jest to szczególnie popularne w przypadku drogich produktów i usług. Potencjalni klienci najpierw przeszukują internet pod kątem recenzji, testów i unboxingów, by upewnić się, czy warto wydać pieniądze na konkretną rzecz.

Jeśli posiadasz dużą bazę produktów, nagraj filmy, w których omawiasz ich specyfikację, parametry, zastosowanie i dzielisz się swoją opinię. Na końcu nie zapomnij wezwać klienta do działania, czyli poinformować, że może ten produkt kupić w twoim sklepie, a jeśli zapisze się teraz do newslettera, to dodatkowo otrzyma atrakcyjną zniżkę.

2-promocja-firmy-za-pomoca-filmow

Jak nagrywać filmy na YouTube?

Wiele osób uważa, że wideo marketing jest kosztowny, ponieważ wymaga inwestycji w profesjonalny sprzęt do filmowania i nauki montażu video. Tak naprawdę na samym początku wystarczy ci zwykły smartfon. W przypadku platformy, jaką jest YouTube, zdecydowanie większe znaczenie ma przekazywanie wartościowych informacji i autentyczność, niż jakość nagrywanych filmów. Zacznij od tworzenia video za pomocą telefonu, a w miarę jak twój kanał zacznie zdobywać coraz więcej subskrybentów, będziesz mógł przemyśleć inwestycję w lepszy aparat do nagrywania lub skorzystanie z usług firmy zajmującej się produkcją video.

Oto zestaw podstawowych porad, które pozwolą ci nagrywać filmy wysokiej jakości na YouTube przy pomocy amatorskiego sprzętu:

  • zadbaj o dobre oświetlenie – jeśli nie masz światła studyjnego, nagrywaj z twarzą skierowaną w stronę okna, tak by naturalne światło równomiernie padało na twoją twarz. Polecamy też zainwestować w podstawowe oświetlenie ciągłe i softbox rozpraszający światło, koszt takiego zestawu nie powinien przekroczyć 200 zł
  • stosuj oświetlenie dwupunktowe – ustaw dwie lampy z dwóch stron twojej twarzy, pod kątem 45 stopni. W ten sposób unikniesz powstawania głębokich cieni, a twarz będzie równomiernie oświetlona z każdej strony
  • nagrywaj na ustawieniach manualnych – w telefonie zazwyczaj masz możliwość ręcznego ustawienia czułości ISO, balansu bieli czy nawet przysłony. Ustaw te wartości ręcznie, by przez całe nagranie obraz wyglądał identycznie i był spójny. Jeśli skorzystasz z automatycznych ustawień, na przestrzeni jednego nagrania może zmieniać się kolorystyka filmu, jasność lub głębia ostrości
  • wykorzystaj mikrofon krawatowy – wystarczy tani mikrofon za 100 zł, by kolosalnie podnieść jakość dźwięku w twoich filmach. Dzięki mikrofonowi krawatowemu zarejestrujesz czysty, wyrazisty dźwięk pozbawiony echa
  • wybierz rozdzielczość Full HD lub 4K – w ustawieniach nagrywania wybierz wysoką rozdzielczość Full HD. Jeśli twój smartfon ma taką możliwość, nagrywaj w jeszcze wyższej rozdzielczości 4K – ma to bezpośredni wpływ na jakość obrazu
  • zadbaj o podstawowy montaż filmu – możesz wykorzystać darmowe programy do pocięcia nagranego materiału, dodania podkładu muzycznego z bezpłatnych banków muzyki czy stworzenia intro z wykorzystaniem logo firmy. Takie drobne elementy sprawią, że twoje filmy będą wyglądały dużo bardziej profesjonalnie i będą skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców

Więcej darmowych porad jak nagrywać filmy znajdziesz na stronie Zostań Filmowcem oraz blogu o filmowaniu. Polecamy też poniższą playlistę:

 

Jak promować firmę za pomocą video?

Choć naturalnie z contentem video kojarzy nam się YouTube, to nie zapominajmy o tym, by wykorzystać nagrane filmy również do promocji firmy na Facebooku i Instagramie. W pierwszym przypadku warto znaleźć grupy, które skupiają naszych klientów i regularnie dodawać tam video poruszające tematy, które są interesujące dla naszej grupy odbiorców. Z kolei na potrzeby Instagrama powinniśmy przygotowywać skrócone wersje filmów.

Czy wideo marketing jest czasochłonny?

Musisz być gotowy na to, że tworzenie filmów zajmuje sporo czasu. Biorąc pod uwagę, że najpierw konieczne jest przeprowadzenie analizy słów kluczowych, które są chętnie wyszukiwane przez użytkowników, następnie przygotowanie skryptu do filmu, realizacja nagrań i montaż video, trzeba na wideo marketing poświęcić co najmniej kilka godzin na przygotowanie pojedynczego video.

Pamiętaj jednak, że raz wrzucony film na YouTube, będzie codziennie docierał do nowych odbiorców. W perspektywie długofalowej, trudno o lepszą inwestycję swojego czasu. Można też usprawnić proces produkcji filmów poprzez przygotowywanie kilku skryptów i realizację nagrań do wielu filmów za jednym podejściem.

Podsumowując, reklama video to przyszłość. Internauci dużo bardziej angażują się w content filmowy, niż w artykuły. Wszystko wskazuje na to, że trend ten z każdym rokiem będzie przybierał na sile, dlatego jeśli chcesz zbudować społeczność wokół swojej marki, może to być ostatni dzwonek na to, by rozpocząć rozwijanie własnego kanału na YouTube.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).