Tworzenie stron internetowych dla lokalnych firm rządzi się swoimi prawami. Najważniejszą sprawą, o której musisz pamiętać, to byś podał na niej jak najwięcej wskazówek lokalizacyjnych, nawet tych najbardziej oczywistych. Pozycjonowanie lokalne pomoże odnaleźć twoją firmę potencjalnym klientom, zawsze gdy będą w twojej okolicy. Bez tego działania możesz stracić ważną część ruchu.

Zacznij zatem od stworzenia wizytówki w Google Moja Firma.

Mając ten profil, użytkownicy, którzy wyszukują słowo kluczowe powiązane z twoją firmą otrzymają wiele niezwykle przydatnych informacji.

Niektóre informacje z wizytówek Google moja Firma wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania, obejmują:

  • średnią ocenę Google na podstawie opinii
  • link do strony internetowej
  • link do wskazówek dojazdu
  • zdjęcia wewnątrz i na zewnątrz firmy
  • adres fizyczny
  • godziny otwarcia
  • adres strony internetowej
  • numer telefonu
  • najczęściej zadawane pytania dotyczące firmy
  • recenzje z innych portali wraz z opiniami, takich jak Facebook, Yellow Pages i Yelp
  • popularne godziny
  • podobne wyszukiwania

Kolejną ważnym elementem strony lokalnej firmy jest wdrożenie lokalnej kampanii SEO.

Ilość zapytań zawierających słowa „w pobliżu” wzrosła dwukrotnie w ciągu ostatniego roku. Oznacza to, że coraz więcej osób szuka łatwiejszego sposobu na znalezienie firmy znajdującej się w okolicy. Z badań wynika również, że użytkownicy Internetu w dużej mierze podejmują decyzje na podstawie lokalizacji i wybierają firmy, które znajdują się w odległości 8 km od nich. Jeśli chcesz być firmą, która pojawia się w wynikach wyszukiwania twoich docelowych odbiorców, wykorzystanie pozycjonowania lokalnego jest trafnym wyborem.

Kampania SEO musi koniecznie kierować  na lokalne słowa kluczowe. Umieszczając przy oferowanych usługach nazwę  twojego miasta lub województwa (np. koszulki Wrocław, drukarnie Dolny Śląsk, opiekunka Zator, transport mebli Małopolska), wpływasz na prawidłową klasyfikację w twoim obszarze geograficznym. Stosowanie słów kluczowych wskazujących lokalizację twojej firmy pomoże ci uzyskać wysoką pozycję w rankingu.

Zbieranie danych na temat samej strony internetowej, także wpływa na pozycjonowanie witryny, jak i twoje dalsze działania oraz zmiany, których chcesz dokonać. Pomoże w tym na pewno wpięcie w witrynę kodu Google Analytics.

To dzięki niemu dowiesz się np. o liczbie odwiedzin twojej strony na przestrzeni konkretnego okresu, średnim czasie przebywania użytkowników na danych podstronach, zachowania użytkowników: skąd przychodzą, jak się poruszają, itp.  Analizując te wszystkie dane, możesz usprawniać stronę, by była bardziej przyjazna.

Działania lokalne strony wspomoże także Google Search Console.

Pokazuje ono dokładniejsze informacje na temat tego, które frazy w wynikach wyszukiwania generują wejścia użytkowników na twoja stronę, informuje na temat błędów na stronie, pokazuje inne witryny, które zawierają linki do twojego serwisu, czy umożliwia zgłoszenie tzw. mapy witryny, która ułatwia robotom wyszukiwarek przeczesywanie Twojej strony internetowej.

Jednak żadne z powyższych narzędzi nie obejdzie się bez wymyślonej przez ciebie strategii strony. Musisz mieć cel i plan działań, który będzie wspierał rozwój twojej witryny. Dobrym posunięciem jest np. zbadanie konkurencji. Jeśli widzisz jakieś braki w ich stronach, pamiętaj, by nie znalazły się one także i u ciebie. Opracuj słowa kluczowe, które będą stanowiły bazę dla tekstów znajdujących się na twojej stronie – pomogą one w dobrym pozycjonowaniu twojej strony w wynikach wyszukiwania. Zadbaj o właściwą podstronę „kontakt”. Musisz na niej zawrzeć wszystkie informacje, które przydadzą się twojemu klientowi w nawiązaniu kontaktu. Adresy URL, meta-tagi, description i nagłówki to też ważna część twojej witryny. Informacje te widzą wszyscy, którzy natrafiają na twoją stronę w wynikach wyszukiwania . To one właśnie zachęcają do kliknięcia w link prowadzący do twojej witryny.

Na koniec pamiętaj, że promocja lokalnej firmy w Internecie w dużej mierze opiera się na opinii innych osób. Chcesz czy nie chcesz, ale zdanie innych wpływa także na twoją decyzję – wyboru dokonujemy przecież na podstawie liczby gwiazdek, liczby pozytywnych opinii, treści wyrażonych pod danym produktem czy usługą. Zadbaj więc o te opinie, poproś swoich klientów o wystawienie ci oceny. Dzięki nim budujesz wiarygodność swojej firmy.