Odpowiednia widoczność w Google to dla wielu firm kwestia „być albo nie być” na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Aby zdobywać klientów, nie wystarczy już tylko mieć dobrą ofertę – trzeba jeszcze odpowiednio ją wypromować. Dowiedz się, dlaczego warto robić to za pomocą kampanii Google Ads wspartej działaniami SEO.

Czym jest Google Ads

Google Ads (dawniej: Google AdWords) to system reklamowy stworzony przez autorów najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie. W największym skrócie: umożliwia on wyświetlanie użytkownikom płatnych reklam produktów lub usług, po wpisaniu przez nich określonych słów kluczowych w wyszukiwarce lub wykazaniu cech demograficznych bądź behawioralnych, pożądanych przez reklamodawcę. Reklamy te mogą pojawiać się w różnych miejscach, np.:

  • na stronie wyników wyszukiwania – nad wynikami organicznymi,
  • w serwisach należących do Google – np. YouTube, Gmail czy Zakupy Google,
  • na stronach partnerów umożliwiających publikowanie banerów, wideo oraz linków sponsorowanych.

Typy kampanii Google Ads

System oferuje wiele rodzajów kampanii, z których możesz korzystać w zależności od indywidualnych potrzeb. Do najpopularniejszych należą:

  • reklamy w wynikach wyszukiwania (Search),
  • reklama produktowa w sieci zakupowej Google (PLA),
  • wideomarketing – kampanie na YouTube.

To, który rodzaj kampanii wybierzesz, powinno zależeć od głównego celu biznesowego kampanii. Jeśli Twoim priorytetem jest wzrost ruchu na stronie, postaw na kampanię w wynikach wyszukiwania. Jeżeli natomiast celujesz w zwiększenie sprzedaży, znacznie lepiej sprawdzi się reklama produktowa w sieci zakupowej.

Jakie korzyści daje firmom reklama Google Ads

Jeśli prowadzisz biznes, odpowiednio zaprojektowana kampania Google Ads zapewni Ci szereg korzyści na różnych poziomach. Przede wszystkim – pomoże przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów do Twojej witryny, e-sklepu lub wizytówki Google. Oprócz tego umożliwi uzyskiwanie natychmiastowych rezultatów – link do Twojej usługi lub produktu może pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania nawet w 48 godzin od uruchomienia kampanii. W przypadku pozycjonowania organicznego na taki efekt często trzeba czekać miesiącami. Inne, istotne zalety Google Ads to m.in.:

  • pełna kontrola kosztów – sam decydujesz, jaki budżet na kampanię chcesz przeznaczyć,
  • dotarcie do użytkowników realnie zainteresowanych Twoją ofertą,
  • płatność wyłącznie za kliknięcie w reklamę, a nie za wyświetlenia,
  • stosunkowo niewielkie koszty w porównaniu z tradycyjną reklamą,
  • pełna mierzalność efektów kampanii,
  • szerokie możliwości wyboru kanałów komunikacji, określania grup odbiorców itp.

Jak zwiększyć skuteczność reklamy Google

Zastanawiasz się, czy efekty kampanii Google Ads można dodatkowo optymalizować? Sprawdzoną strategią, która przynosi wielowymiarowe, a przede wszystkim długofalowe korzyści, jest wsparcie płatnych kampanii działaniami SEO. Jesteś klientem Proadax? Teraz możesz skorzystać ze specjalnej oferty naszego Partnera – Grupy Tense. Zleć kampanię i zyskaj 3 miesiące pozycjonowania za 1 zł!(grupa-tense.pl/proadax)