Blog

Jak zrobić podgląd koszyka bez opuszczania przeglądanej strony? Odkrywamy tajemnice WooCommerce.

Nie ulega wątpliwości, że sprzedaż przez Internet nie jest już ciekawostką dla geeków, a raczej bardzo groźnym konkurentem dla handlu tradycyjnego. Przemawiają za tym takie zalety jak oszczędność czasu i pieniędzy oraz ogromny wybór i możliwość łatwego zwrotu produktów. Dziś po raz kolejny przyjrzymy się szeroko pojętej poprawy ergonomii e-zakupów. Przed Tobą kilka zdań o podglądzie zawartości wirtualnego koszyka, ponieważ większość sklepów online wciąż nie posiada tej funkcjonalności.

Podgląd koszyka = mniej stresu

Czy jest coś bardziej wyprowadzającego z równowagi niż ciągłe odświeżanie strony i klikanie z podstrony na podstronę, by rzucić okiem na aktualną zawartość koszyka i jego wartość? Pewnie wielu z Was, jeśli nawet prowadzi własny sklep online, zna to z autopsji czy to podczas szukania towaru w hurtowni, czy podczas zwyczajnych zakupów dla siebie i rodziny. Warto tutaj przypomnieć 3 podstawowe zasady UI/UX w e-handlu:

  • nabywca chce doświadczyć przyjemnych i łatwych zakupów,
  • ludzie wolą skanować wzrokiem niż czytać,
  • klienci pragną prostoty i przejrzystości.

Okazuje się, ze platforma WooCommerce świetnie spełnia te założenia i dzięki masie przydatnych wtyczek daje opcję wdrożenia podglądu koszyka. Przenieśmy się na chwilę do tradycyjnego marketu z wózkami i koszykami. Jedziesz między regałami, wrzucasz kolejne produkty tu i tam. Nagle orientujesz się, że coś Ci umyka i co robisz? Zapewne zaglądasz do wózka, by sprawdzić, czy są w nim potrzebne produkty oraz próbujesz pobieżnie oszacować ich wartość. Nie potrzebujesz do tego zdejmować jakiejś zasłony lub jechać do punktu obsługi klienta, by się o tym przekonać, prawda? Wracając do sklepu online – a gdyby tak przenieść ten zwyczaj do e-zakupów i dzięki jednemu kliknięciu cieszyć się z szybkiego podglądu zawartości koszyka oraz sumy do zapłacenia? To właśnie oferuje wspomniany moduł ze stajni WooCommerce.

Dodaj podgląd koszyka

W praktyce to rozwiązanie przypadnie do gustu większości klientów, gdyż cała procedura podglądu odbywa poprzez kliknięcie w ikonkę koszyka. Następnie z prawej strony wjeżdża estetyczny bar z prostą i przejrzystą listą produktów aktualnie znajdujących się w e-koszyku. Oprócz tytułów widzisz miniaturki, ilość, ceny produktów oraz sumę przyszłych zakupów. Oczywiście masz też przyciski, które mogą przekierować Cię do modułu transakcyjnego lub do bardziej szczegółowej analizy i edycji zawartości koszyka. Wszystko dostępne na pstryknięcie palcem. A co to oznacza dla Twoich klientów? Oszczędność czasu i lepsze doświadczenie z Twoim e-sklepem.

Podsumowanie

Jeśli ktoś zapyta Cię, jak sprawić, by zakupy w sklepie na platformie WooCommerce były jeszcze przyjemniejsze dla Twoich klientów, odpowiedz krótko: dodaj funkcję podglądu koszyka bez opuszczania przeglądanej strony! Dzięki temu prostemu zabiegowi zyskasz sympatię kupujących, a to w dłuższej perspektywie z pewnością zaprocentuje, dając Ci bardziej lojalnych klientów, którzy polecą Twój sklep rodzinie i znajomym.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótce Niedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.