Blog

Marketingowy sukces? Rób to, czego nie robią inni

W świecie marketingu internetowego od paru lat możemy zaobserwować bardzo przewidywalny, powtarzający się schemat. Nie ma znaczenia, czy mówimy o reklamie strony dentysty, czy grafika komputerowego. Większość osób stawia na te same techniki, czyli prowadzenie profilu na Facebooku, zatrudnienie firmy zajmującej się pozycjonowaniem i obsługą Google Adwords. Oczywiście taka forma reklamy daje efekty, ale nie są one oszałamiające. Nie ma się co dziwić – robiąc to, co reszta, ciężko osiągnąć inne rezultaty.

Potencjał tkwi w małych rzeczach, które większość firm pomija, bo uważa je za niewarte zachodu. Są one natomiast potężną bronią pozwalającą na integrację z fanami i klientami w czasie rzeczywistym. Drogą do sukcesu w marketingu internetowym jest więc stosowanie standardowych metod, ale uzupełnionych zabiegami niestandardowymi. Jakie to konkretnie? Przygotowaliśmy dla was listę 5 najbardziej istotnych.

  1. Transmisje na żywo

Facebook od pewnego czasu pozwala na prowadzenie transmisji na żywo dla profili firmowych. To genialne narzędzie, które znacznie skuteczniej angażuje fanów, niż zwykłe posty czy nawet materiały filmowe. Dlaczego? Ponieważ ludzie spędzają wiele godzin na tym portalu społecznościowym. Większość czasu bezmyślnie scrollują tablicę, więc gdy pojawia się materiał na żywo, włączą go z czystej ciekawości. To coś nowego, co pozwala poczuć się uczestnikiem zdarzenia rozgrywanego w dowolnym miejscu na świecie. Warto więc korzystać z transmisji live przy okazji konferencji firmowych, targów branżowych czy innych ciekawych wydarzeń.

  1. Stories na Instagramie

Stories to kolejna ciekawa opcja, która jest dostępna w aplikacji Instagram. Mówiąc najprościej, pozwala ona dodawać krótkie filmiki lub zdjęcia, które może obejrzeć każdy, kto obserwuje nasz profil. Nie są to jednak zwykłe materiały, które zostają na naszym profilu, lecz po upływie doby znikają. Można je więc wykorzystać do relacjonowania eventów bez obawy o zaśmiecanie tablicy.

  1. Video na YouTube

Patrząc na kanały marek na YouTube, bardzo łatwo zauważyć, że niewielka część z nich działa aktywnie na tym medium. To błąd, bo z tego serwisu większość Polaków korzysta codziennie. Nie wystarczy umieścić jeden film promocyjny na kanale, bo wkrótce publiczność o nim zapomni. Warto co najmniej raz w miesiącu dodać nowy materiał. Ciekawym formatem, który ostatnio generuje duże zasięgi, jest vlog – relacja filmowa z całego dnia z perspektywy konkretnej osoby. Może to być odcinek z dnia pracy w firmie.

To tylko przykłady niestandardowych działań, które pozwolą Ci działać nieszablonowo i wyróżnić się na tle konkurencji. Media społecznościowe dają ogromne możliwości, a prawda jest taka, że większość firm wykorzystuje zaledwie ułamek tego potencjału. Nie musisz spędzać całego dnia na aktualizowaniu profilów – po prostu dywersyfikuj rodzaje aktywności i nie zapominaj o swoich kanałach. W końcu jeśli ty przestaniesz być aktywny w sieci, to dlaczego twoi klienci mieliby aktywnie śledzić twoją działalność?

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótce

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).