Narzędziownik marketera, czyli kilka słów o przydatnych aplikacjach
Prowadzenie skutecznych działań marketingowych wymaga coraz bardziej zaawansowanych działań i strategii pozwalających osiągnąć sukces w konkurencyjnych środowiskach. W tym artykule przedstawimy kilkanaście przydatnych narzędzi, które pomagają efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi, wspierają budowanie widoczności w wyszukiwarkach, umożliwiają analizowanie danych oraz sprzyjają automatyzacji działań marketingowych. Sprawdź, z których aplikacji warto korzystać, by osiągać lepsze wyniki i zwiększać swoje zyski.
W jakich obszarach e-marketingu przydają się specjalistyczne aplikacje
Narzędzia dla marketerów okazują się niezwykle pomocne w bardzo wielu dziedzinach, znacznie ułatwiając pracę osobom odpowiedzialnym za promocję marki w sieci. Jeśli zastanawiasz się, kiedy warto sięgnąć po odpowiednie aplikacje, zwróć uwagę na takie obszary jak m.in.:
- analizowanie danych o użytkownikach,
- automatyzacja działań marketingowych,
- influencer marketing,
- zarządzanie kampaniami reklamowymi,
- content marketing oraz SEO,
- social media marketing.
Tyle teorii, czas przejść do konkretów – prezentujemy nasze autorskie zestawienie narzędzi, które w 2023 roku powinny znaleźć się w zestawie każdego skutecznego marketera.
Analiza danych
Narzędzia z tej kategorii umożliwiają gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników stron www. Wykorzystując 3 poniższe aplikacje, lepiej zrozumiesz grupę docelową i zoptymalizujesz swoje kampanie reklamowe.
- Ahrefs – jedno z najbardziej znanych narzędzi, umożliwiające m.in. na analizę linków kierujących do witryny, badanie słów kluczowych oraz ruchu. Pozwala także monitorować sieć oraz sprawdzać pozycje stron w wyszukiwarce.
- SEMrush – kompleksowe narzędzie do monitorowania statystyk strony internetowej, analizowania konkurencji, wyszukiwania słów kluczowych oraz badania zachowań internautów.
- Brand24 – zaawansowane system monitoringu w mediach internetowych umożliwiające śledzenie wzmianek o firmach, produktach lub usługach w czasie rzeczywistym. Brand24 pozwala także na analizę sentymentu, czyli ocenę tonu wypowiedzi (pozytywny, negatywny, neutralny) oraz identyfikację wpływowych autorów wypowiedzi.
Automatyzacja działań marketingowych
Kolejnym obszarem, w którym technologia wspiera marketerów, jest automatyzacja takich procesów jak wysyłanie newsletterów, publikowanie postów w mediach społecznościowych, personalizacja ofert dla klientów czy analiza wyników kampanii. Jakie narzędzia warto wykorzystywać do powyższych działań?
- HubSpot – kompleksowa aplikacja do automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych. Oferuje wiele funkcji, takich jak tworzenie landing page’ów, personalizację treści, segmentację odbiorców oraz raportowanie wyników.
- Marketo Engage – platforma marketing automation od Adobe, której celem jest zapewnienie elastyczności i skalowalności kreacji. Sprawdza się przy tworzeniu i wdrażaniu reklam, badaniu zachowań odbiorców oraz wielu innych działaniach.
- IPresso – narzędzie, które umożliwia personalizację komunikacji z klientami na różnych kanałach. Oferuje szereg przydatnych funkcji, m.in. automatyzację e-mail i SMS marketingu, działań na stronie internetowej czy personalizację ofert dla konkretnych grup odbiorców.
Influencer marketing
Współpraca z influencerami może przynieść Twojej firmie wiele korzyści, począwszy od zwiększenia zasięgów, poprzez większe zaangażowania odbiorców, aż po wzrost zaufania do marki. Aby do maksimum wykorzystać potencjał takiego działania, sprawdź 3 przykłady przydatnych aplikacji.
- HypeAuditor – narzędzie, które umożliwia analizowanie kont na Instagramie i TikToku pod kątem autentyczności obserwujących i zaangażowania. Wykorzystując zaawansowane algorytmy i sztuczną inteligencję, program ocenia, jakie proporcje obserwujących na danym koncie są autentyczne, a jakie są fałszywe lub nieaktywne.
- Modash – system do wyszukiwania i analizowania influencerów na Instagramie i TikToku. Umożliwia firmom znalezienie odpowiednich osób do współpracy na podstawie różnych kryteriów, takich jak liczba obserwujących, zaangażowanie odbiorców, tematyka, lokalizacja czy demografia.
- Brandbassador – platforma pozwalająca na tworzenie programów ambasadorskich, zarządzanie nimi oraz nagradzanie uczestników za ich zaangażowanie w promowanie marki.
Zarządzanie kampaniami reklamowymi
Tworząc nasz narzędziownik, nie mogliśmy oczywiście pominąć narzędzi ułatwiających zarządzanie działaniami reklamowymi w internecie, takimi jak reklamy PPC, kampanie w mediach społecznościowych, e-mail marketing czy remarketing.
- Google Ads – system reklamowy Google, który umożliwia tworzenie i zarządzanie kampaniami w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej, w tym na YouTubie i w innych serwisach internetowych.
- Facebook Ads Manager – dedykowana firmom platforma od Meta, dająca szerokie możliwości kreowania i administrowania kampaniami reklamowymi na Facebooku oraz Instagramie.
- AdRoll – pozwala na tworzenie kampanii m.in. w sieci wyszukiwania/sieci reklamowej Google, na Facebooku, Instagramie i wielu innych kanałach. Narzędzie to umożliwia również precyzyjne targetowanie odbiorców oraz analizowanie wyników kampanii.
SEO i content marketing
Specjalistom z zakresu pozycjonowania dedykowane aplikacje umożliwiają optymalizację witryny celem poprawy jej pozycji w wyszukiwarkach, zwiększenia liczby odwiedzin i pozyskania nowych konwersji. Z kolei narzędzia content marketingowe wspierają tworzenie wartościowych, unikalnych i atrakcyjnych dla użytkownika treści.
- Semstorm – kompleksowy program do analizy danych związanych z marketingiem internetowym. Platforma umożliwia badanie rynku, konkurencji, analizowanie słów kluczowych, planowanie treści, kampanii reklamowych i wielu innych działań.
- Google Search Console – bezpłatne narzędzie od Google, pomagające w monitorowaniu i poprawianiu widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Jedną z jego kluczowych funkcji jest też diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych z indeksowaniem witryny.
- SurferSEO – aplikacja, która pozwala na analizowanie konkurencyjnych stron internetowych pod kątem liczby słów kluczowych, ilości i jakości linków, długości tekstu i wielu innych parametrów. To pozwala na zrozumienie, co działa dobrze na danym rynku i w danej branży.
Kampanie w social mediach
Ostatnią kategorią, o której chcemy wspomnieć, są narzędzia do zarządzania firmowymi social mediami. Dzięki poniższym aplikacjom łatwiej zapanujesz nad komunikacją w różnych kanałach społecznościowych, stworzysz ciekawe grafiki do postów oraz zaplanujesz i zautomatyzujesz ich publikację.
- Banki zdjęć Pixabay, Pexels, Unsplash – odpowiednio dobrane zdjęcie to klucz do przyciągnięcia uwagi postami w mediach społecznościowych. Co zrobić, jeśli nie dysponujesz własną bazą foto? Skorzystaj z powyższych, darmowych banków i wzbogacaj swoje treści o idealnie dopasowane materiały graficzne.
- Mojo – pomaga tworzyć efektowne InstaStories, pełne dynamicznych animacji oraz ciekawych efektów. Aplikacja oferuje m.in. dostęp do bazy gotowych szablonów, które możesz swobodnie edytować i dopasowywać do własnych potrzeb.
- Buffer – narzędzie do zarządzania social mediami umożliwiające planowanie postów na różnych platformach, analizowanie wyników i monitorowanie działań na koncie.
Narzędzia marketingowe – dlaczego warto z nich korzystać?
Korzystanie z aplikacji wspierających e-marketing pozwala oszczędzać czas i podnosić efektywność działań reklamowych. Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom możesz skupić się na tworzeniu kreatywnych treści i strategii, automatyzując powtarzalne i najbardziej czasochłonne czynności. Wybór systemów dopasowanych do profilu i skali Twojego biznesu to również szansa, by zwiększać zaangażowanie i lojalność klientów, które są warunkiem osiągania jeszcze lepszych wyników biznesowych.
Jeśli chciałbyś porozmawiać na powyższy temat, zapraszamy do nas! Kliknij TUTAJ, by się z nami skontaktować.