Blog

Narzędziownik marketera, czyli kilka słów o przydatnych aplikacjach

Prowadzenie skutecznych działań marketingowych wymaga coraz bardziej zaawansowanych działań i strategii pozwalających osiągnąć sukces w konkurencyjnych środowiskach. W tym artykule przedstawimy kilkanaście przydatnych narzędzi, które pomagają efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi, wspierają budowanie widoczności w wyszukiwarkach, umożliwiają analizowanie danych oraz sprzyjają automatyzacji działań marketingowych. Sprawdź, z których aplikacji warto korzystać, by osiągać lepsze wyniki i zwiększać swoje zyski.

W jakich obszarach e-marketingu przydają się specjalistyczne aplikacje

Narzędzia dla marketerów okazują się niezwykle pomocne w bardzo wielu dziedzinach, znacznie ułatwiając pracę osobom odpowiedzialnym za promocję marki w sieci. Jeśli zastanawiasz się, kiedy warto sięgnąć po odpowiednie aplikacje, zwróć uwagę na takie obszary jak m.in.:

  • analizowanie danych o użytkownikach,
  • automatyzacja działań marketingowych,
  • influencer marketing,
  • zarządzanie kampaniami reklamowymi,
  • content marketing oraz SEO,
  • social media marketing.

Tyle teorii, czas przejść do konkretów – prezentujemy nasze autorskie zestawienie narzędzi, które w 2023 roku powinny znaleźć się w zestawie każdego skutecznego marketera.

Analiza danych

Narzędzia z tej kategorii umożliwiają gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników stron www. Wykorzystując 3 poniższe aplikacje, lepiej zrozumiesz grupę docelową i zoptymalizujesz swoje kampanie reklamowe.

  1. Ahrefs – jedno z najbardziej znanych narzędzi, umożliwiające m.in. na analizę linków kierujących do witryny, badanie słów kluczowych oraz ruchu. Pozwala także monitorować sieć oraz sprawdzać pozycje stron w wyszukiwarce.
  1. SEMrush – kompleksowe narzędzie do monitorowania statystyk strony internetowej, analizowania konkurencji, wyszukiwania słów kluczowych oraz badania zachowań internautów.
  2. Brand24 – zaawansowane system monitoringu w mediach internetowych umożliwiające śledzenie wzmianek o firmach, produktach lub usługach w czasie rzeczywistym. Brand24 pozwala także na analizę sentymentu, czyli ocenę tonu wypowiedzi (pozytywny, negatywny, neutralny) oraz identyfikację wpływowych autorów wypowiedzi.

sklepy-internetowe-zator

Automatyzacja działań marketingowych

Kolejnym obszarem, w którym technologia wspiera marketerów, jest automatyzacja takich procesów jak wysyłanie newsletterów, publikowanie postów w mediach społecznościowych, personalizacja ofert dla klientów czy analiza wyników kampanii. Jakie narzędzia warto wykorzystywać do powyższych działań?

  1. HubSpot – kompleksowa aplikacja do automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych. Oferuje wiele funkcji, takich jak tworzenie landing page’ów, personalizację treści, segmentację odbiorców oraz raportowanie wyników.
  2. Marketo Engage – platforma marketing automation od Adobe, której celem jest zapewnienie elastyczności i skalowalności kreacji. Sprawdza się przy tworzeniu i wdrażaniu reklam, badaniu zachowań odbiorców oraz wielu innych działaniach.
  3. IPresso – narzędzie, które umożliwia personalizację komunikacji z klientami na różnych kanałach. Oferuje szereg przydatnych funkcji, m.in. automatyzację e-mail i SMS marketingu, działań na stronie internetowej czy personalizację ofert dla konkretnych grup odbiorców.

Influencer marketing

Współpraca z influencerami może przynieść Twojej firmie wiele korzyści, począwszy od zwiększenia zasięgów, poprzez większe zaangażowania odbiorców, aż po wzrost zaufania do marki. Aby do maksimum wykorzystać potencjał takiego działania, sprawdź 3 przykłady przydatnych aplikacji.

  1. HypeAuditor – narzędzie, które umożliwia analizowanie kont na Instagramie i TikToku pod kątem autentyczności obserwujących i zaangażowania. Wykorzystując zaawansowane algorytmy i sztuczną inteligencję, program ocenia, jakie proporcje obserwujących na danym koncie są autentyczne, a jakie są fałszywe lub nieaktywne.
  2. Modash – system do wyszukiwania i analizowania influencerów na Instagramie i TikToku. Umożliwia firmom znalezienie odpowiednich osób do współpracy na podstawie różnych kryteriów, takich jak liczba obserwujących, zaangażowanie odbiorców, tematyka, lokalizacja czy demografia.
  3. Brandbassador – platforma pozwalająca na tworzenie programów ambasadorskich, zarządzanie nimi oraz nagradzanie uczestników za ich zaangażowanie w promowanie marki.

Zarządzanie kampaniami reklamowymi

Tworząc nasz narzędziownik, nie mogliśmy oczywiście pominąć narzędzi ułatwiających zarządzanie działaniami reklamowymi w internecie, takimi jak reklamy PPC, kampanie w mediach społecznościowych, e-mail marketing czy remarketing.

  1. Google Ads – system reklamowy Google, który umożliwia tworzenie i zarządzanie kampaniami w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej, w tym na YouTubie i w innych serwisach internetowych.
  2. Facebook Ads Manager – dedykowana firmom platforma od Meta, dająca szerokie możliwości kreowania i administrowania kampaniami reklamowymi na Facebooku oraz Instagramie.
  3. AdRoll – pozwala na tworzenie kampanii m.in. w sieci wyszukiwania/sieci reklamowej Google, na Facebooku, Instagramie i wielu innych kanałach. Narzędzie to umożliwia również precyzyjne targetowanie odbiorców oraz analizowanie wyników kampanii.

SEO i content marketing

Specjalistom z zakresu pozycjonowania dedykowane aplikacje umożliwiają optymalizację witryny celem poprawy jej pozycji w wyszukiwarkach, zwiększenia liczby odwiedzin i pozyskania nowych konwersji. Z kolei narzędzia content marketingowe wspierają tworzenie wartościowych, unikalnych i atrakcyjnych dla użytkownika treści.

  1. Semstorm – kompleksowy program do analizy danych związanych z marketingiem internetowym. Platforma umożliwia badanie rynku, konkurencji, analizowanie słów kluczowych, planowanie treści, kampanii reklamowych i wielu innych działań.
  2. Google Search Console – bezpłatne narzędzie od Google, pomagające w monitorowaniu i poprawianiu widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Jedną z jego kluczowych funkcji jest też diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych z indeksowaniem witryny.
  3. SurferSEO – aplikacja, która pozwala na analizowanie konkurencyjnych stron internetowych pod kątem liczby słów kluczowych, ilości i jakości linków, długości tekstu i wielu innych parametrów. To pozwala na zrozumienie, co działa dobrze na danym rynku i w danej branży.

sklepy-internetowe-zator

Kampanie w social mediach

Ostatnią kategorią, o której chcemy wspomnieć, są narzędzia do zarządzania firmowymi social mediami. Dzięki poniższym aplikacjom łatwiej zapanujesz nad komunikacją w różnych kanałach społecznościowych, stworzysz ciekawe grafiki do postów oraz zaplanujesz i zautomatyzujesz ich publikację.

  1. Banki zdjęć Pixabay, Pexels, Unsplash – odpowiednio dobrane zdjęcie to klucz do przyciągnięcia uwagi postami w mediach społecznościowych. Co zrobić, jeśli nie dysponujesz własną bazą foto? Skorzystaj z powyższych, darmowych banków i wzbogacaj swoje treści o idealnie dopasowane materiały graficzne.
  2. Mojo – pomaga tworzyć efektowne InstaStories, pełne dynamicznych animacji oraz ciekawych efektów. Aplikacja oferuje m.in. dostęp do bazy gotowych szablonów, które możesz swobodnie edytować i dopasowywać do własnych potrzeb.
  3. Buffer – narzędzie do zarządzania social mediami umożliwiające planowanie postów na różnych platformach, analizowanie wyników i monitorowanie działań na koncie.
Narzędzia marketingowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Korzystanie z aplikacji wspierających e-marketing pozwala oszczędzać czas i podnosić efektywność działań reklamowych. Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom możesz skupić się na tworzeniu kreatywnych treści i strategii, automatyzując powtarzalne i najbardziej czasochłonne czynności. Wybór systemów dopasowanych do profilu i skali Twojego biznesu to również szansa, by zwiększać zaangażowanie i lojalność klientów, które są warunkiem osiągania jeszcze lepszych wyników biznesowych.

Jeśli chciałbyś porozmawiać na powyższy temat, zapraszamy do nas! Kliknij TUTAJ, by się z nami skontaktować.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Jesteśmy teraz dostępniDostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).