Newsletter – systematyczne budowanie relacji z odbiorcą
Ze świeczką szukać dziś osoby, która nie wiedziałaby, co to jest newsletter. Ten elektroniczny list, na który wyrażasz zgodę, jest obecnie najlepszą formą komunikacji strony, sklepu, czy bloga ze swoimi użytkownikami. Możesz rzec, że jest ci kompletnie niepotrzebny, bo przecież masz profil na Facebooku, Instagramie czy innym socialowym medium. Niby tak, ale weź pod uwagę, że wszystkie te kanały są jednym wielkim algorytmem i twoje posty nie zawsze trafiają do twojego odbiorcy w tym czasie, w którym byś chciał. Z newsletterem jest inaczej – to list, w którym tkwi naprawdę ogromny potencjał. Musisz jednak nauczyć się go wykorzystywać.
Baza, baza i jeszcze raz baza
Mowa oczywiście o bazie mailowej użytkowników – to ona jest głównym celem newslettera. Dając użytkownikowi możliwość zapisu do niego, zwiększasz swoje szanse na zaistnienie w szerszym gronie odbiorców. Dzięki niemu zbierasz także istotne dane o nich, takie chociażby jak płeć, wiek, zainteresowania, miejsce zamieszkania, adres e-mail. Te wszystkie informacje są bardzo ważne w momencie dopasowania kampanii mailowej, gdy dostosowujesz ją bezpośrednio do swojego odbiorcy, dając mu odczuć, że wiadomość została stworzona specjalnie dla niego czy dla niej.
Dobrze targetuj
Swoją listę subskrybentów możesz dowolnie dzielić i łączyć, co daje ci możliwość tworzenia maili tematycznych, które zainteresują konkretnych odbiorców. Pamiętaj, by kampanie były starannie zaplanowane i dostosowane do twoich odbiorców. To lepsze dostosowanie treści ma wpływ na konwersję, co oznacza większe szanse na kliknięcie w miejsce, które chciałbyś, by użytkownik kliknął.
Twoja formie przekazu
Newsletter nie ogranicza cię, jak inne kanały socialowe. Masz duże pole do popisu, jeśli chodzi o szatę graficzną i tekstową. Sam decydujesz jak on ma wyglądać. Oczywiście dobrze, kiedy ustalisz sobie pewny szablon wyglądu – pozwoli on na szybką identyfikację twojej marki przez użytkownika. W ten sposób przyzwyczajasz go także do odnajdywania konkretnych informacji na nim.
Stała częstotliwość
To istotne by zadbać o regularność w przesyłaniu newslettera. Nieważne czy będzie on słany dwa razy w tygodniu, raz w tygodniu czy nawet raz na miesiąc. Ważne by zachować tę ustalona przez siebie częstotliwość. W ten sposób uczysz swoich odbiorców regularności – oni będą czekać na twój list z niecierpliwością.
Tworzenie wizerunku marki
Newsletter ma za zadanie także budowanie wizerunku marki na oczach jej czytelników. Pozwala na bliższą relację z odbiorcą. To właśnie poprzez tę komunikację masz możliwość informowania o tym co się u ciebie dzieje, jakie masz nowości, promocje, przekazywać ciekawe informacje i aktualności o firmie.
Znalezienie swojego sposobu na dobry newsletter nie zawsze musi być najprostszym zadaniem do wykonania. Dlatego nie bój się testować i sprawdzać, co jest najlepsze dla twoich odbiorców. Dzięki tej analizie dogłębnie poznasz ich oczekiwania i potrzeby. To natomiast pozwoli ci na lepsze dopasowanie do nich treści twojego newslettera.