Blog

Nowoczesna strona internetowa – jakie wymogi powinna spełniać? część 2

Nowoczesna strona internetowa, jak już wspomnieliśmy w pierwszej części artykułu, oprócz tego, że jest źródłem informacji, stanowi kluczową platformą komunikacji i interakcji z klientem. Poprzednio wymieniliśmy podstawowe cechy, jakie powinna w związku z tym spełniać dziś, podsumowując temat, zatrzymamy się przy tym, jak skutecznie osiągać cele, dla których tę stronę zaprojektowaliśmy.

1. Pozycja, czyli jeszcze parę słów o SEO

Wspominaliśmy już jak ważna jest unikalność treści, która ma zapewnić maksymalnie satysfakcjonujący wynik wyszukiwania – zatrzymać użytkownika, zaangażować i zwiększyć konwersję. Są to podstawowe czynniki wpływające na algorytm wyszukiwarki Google, a tym samym na naszą pozycję w wynikach wyszukiwań. Istotnym więc elementem nowoczesnej strony internetowej z poziomu jej widoczności, będzie właściwa architektura witryny, która zapewni odpowiednio szybkie dotarcie do najistotniejszych treści zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym, które ocenią naszą stronę i zadecydują o jej pozycji.

2. Wskaźnik efektywności

Po zaprojektowaniu i wykonaniu strony, po uruchomieniu kampanii Google AdWords, jeśli chcemy jeszcze bardziej wpłynąć na jej widoczność online, możemy przystąpić do mierzenia efektywność działań dla oceny jakości ruchu na stronie, pozyskiwania leadów i zamiany ich na klientów firmy. Dobór odpowiednich do tego narzędzi zależy od tego, jakie chcemy informacje uzyskać, aby realizować określone cele. Mechanizmy pozwalające na analizę tych danych to kolejna ważna cecha nowoczesnej strony www i warto tu wymienić kilka z nich:

  • coockies – pliki, które dostarczają dane o tym, w jaki sposób użytkownicy strony korzystają z niej
  • Google Analytics – analiza ruchu na stronie, tego skąd użytkownicy wchodzą, ilość odsłon, średni czas sesji (np. na danej podstronie) oraz współczynnik odrzuceń, co pozwala na wprowadzanie zmian na stronie
  • Crazy Egg – nowoczesne śledzenia zachowań użytkowników na stronie, dzięki czemu można zoptymalizować ją pod kątem zachowań odwiedzających
  • formularze kontaktowe – mają na celu przyciągać leady (dedykowane systemy CRM); ilość wypełnionych formularzy pomaga obliczyć współczynnik konwersji, tym samym wyraża skuteczność danej strony

Nasza strona ma pracować dla nas 24h. Mierzenie jej skuteczności jest więc nieodłącznym elementem prowadzenia działań sprzedażowych i marketingowych, a nowoczesne narzędzia wdrożone w jej architekturę pozwolą nam oszacować, które z tych działań są najbardziej opłacalne. Pamiętajmy jednak, że wszystkie rozwiązania są indywidualne i tak właśnie należy podchodzić do każdego nowego projektu.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).