Blog

21 kwietnia 2015 r. Tego dnia Google zmieni się dla użytkowników mobilnych

Pogłoski ze stycznia powracają, teraz w bardziej jednolitym komunikacie. Otóż w dniu 21 kwietnia 2015 r. w życie wejdzie nowy algorytm Google, o którym pisaliśmy na naszym blogu. Z perspektywy czasu należy rozjaśnić pewne sprawy i zdementować plotki, które okazały się nieprawdziwe.

Czy właściciele, których strony nie są przystosowane do urządzeń mobilnych, muszą liczyć się z usunięciem z indeksu wyszukiwarki?

Jasne, że nie. Usuwanie wielu wartościowych stron, tylko ze względu na fakt że nie są responsywne, byłoby przecież kompletnie bez sensu.

Czy więc nie odbije się to w żaden sposób na wynikach wyszukiwania?

Cóż za pytanie… Gdyby nowy algorytm nie wprowadził żadnych zamieszań w SERP’ach, to nie sposób byłoby nazwać go nowym algorytmem. Na całe szczęście zmiany ograniczą się tylko do płaszczyzny mobilnej. Jak to rozumieć? Jeżeli ruch na twojej stronie w 100% pochodzi z użytkowników stacjonarnych (co jest mało prawdopodobne), to nie odczujesz najmniejszej zmiany. Jeżeli natomiast (co jest raczej pewne) jakieś 30% twoich odwiedzających korzysta z tabletu lub smartfonu, a strona nie jest do tego przygotowana, to prawdopodobnie polecisz w otchłań wyników wyszukiwania. Dla Google jest to bowiem komunikat, że witryna nie jest wystarczająco wartościowa, a jej przeglądanie może być wręcz uciążliwe dla przeciętnego internauty.

Wiele firm może borykać się z wątpliwościami, czy inwestować pieniądze na wdrożenie mobilnej lub responsywnej wersji strony www. I choć wiele zależy od biznesu i grupy docelowej, to nie da się ukryć że udział użytkowników mobilnych w internecie z roku na rok jest coraz większy. Coraz więcej osób dokonuje zakupów przez telefon, coraz więcej osób poszukuje informacji w biegu czy w podróży. Wdrożenie responsywnej strony jest nie tylko ukłonem w stronę Google, ale – co znacznie ważniejsze – w stronę klientów. Zaprezentowanie oferty w najbardziej dogodny sposób z pewnością przełoży się na uzyskanie większej ilości leadów, a po tym nie będzie już trzeba długo czekać na faktyczny wzrost sprzedaży.

Podsumowanie 

Decyzja należy do Ciebie, natomiast najlepszym wyjściem będzie krótka wycieczka po statystykach strony w Google Analytics. Nie musisz być specjalistą, aby szybko zauważyć, jaka część odbiorców czyta twoją stronę z poziomu telefonu. Gdy już uświadomisz sobie, że każdego miesiąca grupa takich odwiedzających jest coraz większa, zrozumiesz korzyści płynące z wdrożenia responsywnej strony www.

Bądźmy w kontakcie

Zapisz się do naszego newslettera

Dołącz do naszej społeczności i zostaw nam swojego maila. Co jakiś czas otrzymasz od nas wskazówki, ciekawostki i newsy ze świata www oraz marketingu!

Zostaw swój telefon, oddzwonimy wkrótceNiedostępni

Potrzebujesz więcej informacji?

Zostaw numer, oddzwonimy
do Ciebie.

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest (Proadax sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 5 32-640 Zator, NIP: 677 24 51 183)

    2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.

    3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.

    4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.

    5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

    6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.

    7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

    *Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).